- Waarderingsscore
- 865
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 74
Router : Asus RT-AC87U
Apparaten met WIFI
mijn laptop
moeder de vrouws laptop
Iphone 5s
Ipad Min
Ipod 5g
Apparaten met Lan verbindingen:
Mede8er mediaplayer
Qnap 109II
Qnap 112
Gigablue Quad plus
Apple TV 3
Kaosbox (raspberry Pi2)
en een netwerk printer (HP2300 Laser)
Als alles punctueel is ingeregeld en im open op de laptop netwerk
dan zie ik :
mijn laptop
Moeder de vrouws laptop
Mede8er mediaplayer
Gigablue Quad plus
Qnap Ts109II
Qnap TS112
Kaosbox
deze apparaten komen dan ook op de laptop van moeders beschikbaar
Maar om een of andere duistere reden wat ik maar niet gevonden krijg is dat nadat het een tijdje goed gewerkt heeft
verdwijnen in het overzicht alle apparaten en blijft alleen de 2 laptops zichtbaar (wifi)
De Lan apparaten zijn foetsie.
Nu komt het mooiste :
Op mijn ipad mini heb ik een applicatie Remote Files
Als ik die open dan zie ik daarop wel alle LAN apparaten onder network share en kan ik ook alle apparaten openen en op de daar anwezige harde schijven data up en downloaden.
In eerste instantie ging ervan uit dat mijn router de bosdoener was maar nu ik op de ipad wel alles kan benaderen en op de Laptop niet
sluit ik de router uit.
Het blijft wel erg vreemd dat in de fout situatie beide laptops de lan verbindingen niet vindt.
Alle WIFI apparaten ipad iphone laptops zitten allen op de wifi 5.2 Ghz band
Als ik mijn laptop op de 2,4Ghz band zet blijft het probleem aanwezig
zelfs als ik de laptop verbindt met een LANkabel worden de andere apparaten niet gevonden.
De enige mogelijkheid is en dat is vreemd de router een factory reset geven nadat ik alle apparaten heb verwijderd en na de reset ze weer een voor een aansluit. Dan staan alle apparaten weer in het netwerk( voor een paar dagen )
Blijft vreemd dat dat voor de laptops de enige mogelijkheid is terwijl de ipad alles wel vindt.
Wat kan hier aan de hand zijn
Apparaten met WIFI
mijn laptop
moeder de vrouws laptop
Iphone 5s
Ipad Min
Ipod 5g
Apparaten met Lan verbindingen:
Mede8er mediaplayer
Qnap 109II
Qnap 112
Gigablue Quad plus
Apple TV 3
Kaosbox (raspberry Pi2)
en een netwerk printer (HP2300 Laser)
Als alles punctueel is ingeregeld en im open op de laptop netwerk
dan zie ik :
mijn laptop
Moeder de vrouws laptop
Mede8er mediaplayer
Gigablue Quad plus
Qnap Ts109II
Qnap TS112
Kaosbox
deze apparaten komen dan ook op de laptop van moeders beschikbaar
Maar om een of andere duistere reden wat ik maar niet gevonden krijg is dat nadat het een tijdje goed gewerkt heeft
verdwijnen in het overzicht alle apparaten en blijft alleen de 2 laptops zichtbaar (wifi)
De Lan apparaten zijn foetsie.
Nu komt het mooiste :
Op mijn ipad mini heb ik een applicatie Remote Files
Als ik die open dan zie ik daarop wel alle LAN apparaten onder network share en kan ik ook alle apparaten openen en op de daar anwezige harde schijven data up en downloaden.
In eerste instantie ging ervan uit dat mijn router de bosdoener was maar nu ik op de ipad wel alles kan benaderen en op de Laptop niet
sluit ik de router uit.
Het blijft wel erg vreemd dat in de fout situatie beide laptops de lan verbindingen niet vindt.
Alle WIFI apparaten ipad iphone laptops zitten allen op de wifi 5.2 Ghz band
Als ik mijn laptop op de 2,4Ghz band zet blijft het probleem aanwezig
zelfs als ik de laptop verbindt met een LANkabel worden de andere apparaten niet gevonden.
De enige mogelijkheid is en dat is vreemd de router een factory reset geven nadat ik alle apparaten heb verwijderd en na de reset ze weer een voor een aansluit. Dan staan alle apparaten weer in het netwerk( voor een paar dagen )
Blijft vreemd dat dat voor de laptops de enige mogelijkheid is terwijl de ipad alles wel vindt.
Wat kan hier aan de hand zijn