newsleecher

wat je ook kunt doen met behoud van alle toekomstige functies is bijv. beginnen met versie 30 , een maand later 31 eroverheen dan weer een maand later versie 32 eroverheen enz enz.

wat blijkt binnen een maand komt er elke keer een nieuwe versie uit, dus up todate is verzekerd zolang het duurt .

oja kan er gewoon overheen en de datum springt dan weer voor 30 dagen , en met behoudt van instellingen

heb vanaf het begin dat ik ermee begon niet anders gedaan.

Nee helaas, ik weet niet van freenet. Is daar wat nieuws mee dan?

Wie die beta25 wil hebben kan zich per email melden (niet allemaal tegelijk a.u.b.) dan krijg je hem van me.

Ohja, als je iets wilt gebruiken wat alles kan, zou je Newspro eens kunnen proberen. Niet Newsbin pro maar echt Newspro, schijnt toch weer iets anders te zijn in gebruik of gratis of weet ik wat... er was iets mee.
Deze kan ook xpat search aan, en ook meerdere servers en meerdere threads.
Ik hou het zelf bij Grabit, ik hou van simpel en eenvoudig en aan die Newspro zitten me weer teveel toeters en bellen maar voor de liefhebber altijd handig om eens te kijken.

Ohja, wat die piraat betreft, ik zei niet dat er iets in voorkwam he.... er staat ook heel vaak piratenmuziek in maar het is altijd handig om deze erbij te hebben naast de gewone mp3.holland.

aan satbird, ik ga het eens proberen, bedankt voor de tip, ik wil ook wel altijd de nieuwste versie, want ik had heel wat errors op het begin (met eerdere versies) en dat werd steeds minder met de nieuwere...

ik heb trouwens bijna geen meldingen dat ik moet registreren, ik vind het ook niet ZO erg om 4 seconden te moeten wachten.

voor mij geldt hetzelfde black tiger, moet vooral simpel zijn, maar dan wel liefst met zoveel mogelijk (bruikbare) opties (simpel opgebouwd, dat het nog terug te vinden valt)

die piraten a.b. had ik al wel eens binnen gehaald en kwam daar ook dat soort muziek tegen, na jou berichtje gelezen te hebben, dacht ik dat dit minder was geworden, vandaar..

Wat betreft Freenet.. als je een snelle connectie hebt (zoals ik : 8192 Kbps) dan zou je deze server kunnen toevoegen in newsleecher, headers binnen halen met je 'vertrouwde' server en de bestanden kunnen worden binnen geslurpt met hulp van freenet (freenet haalt dus geen headers binnen) het werkt bij de meeste groepen (o.a.: a.b.misc, a.b.boneless,a.b.nl)

als je al op volle snelheid gaat, dan is het niet intressant, voor mij wel, want demon heeft de snelheid van newsgroups afgeknepen tot 64 kb/s per thread (128 is dus max) ik haal omstreeks 600 kb/s als ik freenet ook gebruik (2 connecties zijn max)

Ik heb hier ook versie 25 draaien zonder problemen, zeker al een paar maanden.
Dit is de enigste die ik gebruik vooral in combinatie met nzb files.

@Loek: bedankt voor de uitleg.
Kun je ook een uitleg geven waar je daarvoor moet zijn en hoe aan te melden en wat het kost evt.?
Ik ben namelijk even naar freenet.nl geweest maar dan kom ik op freetel.nl uit voor telefoon, daar zag ik zo vlug niks over newsservers en met freenet.com kom je op weer iets heel anders uit.

Ik heb hier ook een 8mbit lijn liggen en kan zoiets wellicht wel gebruiken als 2de backup server.
Hier is geen cap op de newsserver maar er wordt de laatste tijd hard aan gewerkt en soms wil ie wel eens vertraagd werken en dan is zo'n server met 2 stuks 600kbyte lijntjes wel leuk meegenomen.:)
Op de eigen newsserver draai ik normaliter 775 a 780 kbyte/sec met 8 draadjes als ie tenminste goed draait en da's vaak genoeg.:)

ff uit me hoofd (tijd geleden dat ik dit gedaan heb) allereerst zou je moeten registreren bij freenet.de, daarna kun je in newsleecher de account toevoegen (news.freenet.de) de account ziet er ongeveer zo uit : jenaam@freenet.de de pass moet je natuurlijk ook invullen, daarna kun je als het goed is met freenet ook downen..

ik haal 600 dus totaal (incl. me demon internet) je kunt dus uitgaan van 400 kb/sec meer.. das snel zat lijkt me ;)

2 Mr Blue Sky, ik ga er ff naar kijken, bedankt voor de tip :)

Oooh... freenet in Duitsland. Oke, gaan we daar even kijken, thanks!

Helaas, dat werkt niet meer.
Heb me net aangemeld voor een freenet accountje, maar als je niet via hun netwerk inbelt of gebruik maakt via hun netwerk, dan heb je geen toegang tot de binaries.
Hier een stukje uit de algemene newsgroups informatie:
Sofern Sie Ihre News per E-Mail Client abrufen, erreichen Sie den freenet.de News Server unter:

news.freenet.de

Eine Anmeldung mit Benutzername und Passwort ist f?r die Nutzung des Servers nicht notwendig. Um alle Funktionen nutzen zu k?nnen, sollten Sie allerdings ?ber freenet.de eingew?hlt sein. Wenn Sie einen anderen Zugang ins Internet nutzen, k?nnen Sie nur lesend auf das Informationsangebot zugreifen und einige Gruppen (die Bin?rgruppen) stehen nicht zur Verf?gung.

Snif... even verder zoeken dan maar.

@blacktiger tippie

zoek bij ftd forum over freenet.de staat een hoop over geschreven.

grtz satbird

Oke thanks satbird, we gaan weer ff neuzen.:)

yeps, het moet lukken, alleen zou ik idd eens die topic lezen (wel 65 blz - deel 2... ;)) dus daar ben je wel ff zoet mee...

laatste topics kun je overslaan, alleen maar verhalen van "hij doet het niet meer" tot "hij doet het weer"

Ja ik zag het al, vreselijk veel.
Maar in het kort komt het dus er op neer dat je headers bij een andere server moet ophalen.
Dan de download via de freenet starten maar in je newsprogramma (bijv. newsleecher of newspro) het "group command" disablen moet, dat kan bijv. niet bij Grabit.

De groepen die freenet dan wel heeft, zoals .nl en .x kun je in dat geval gewoon gebruiken.

Tenminste dat is wat ik uit het hele verhaal begrepen heb.

ik gebruik newsleecher hiervoor, grabit kun je niet zoveel mee (wat dit betreft)

in dat proggy gaat het uitstekend, al moeten de post niet langer zijn dan een dag of 2 (heb ik althans wel wat problemen mee gehad) het is een kwestie van proberen, maar hoever ben je nu?

als je eenmaal een account hebt gemaakt (bij de .de site) en dit in newsleecher heb veranderd, dan moet je al kunnen downloaden.

Ja zover ben ik wel, moet eigenlijk wel nog het account in newsleecher instellen en dan even proberen wat die freenet heeft.

Probleem is dat newsleecher een behoorlijk stuk trager is dan Grabit. Nu valt me ook weer in waarom ik dat ding er toen weer afgeknikkerd heb. Mooie opties, maar stukken trager.

Dat komt omdat newsleecher over de 8 threads schijnbaar niet ook 8 files gaat nemen, maar gewoon de eerste (of eerste 2) files neemt en deze in stukken hakt en dan over 8 threadjes gaat binnenhengelen.

Grabit daarentegen neemt echt gewoon 8 files tegelijk en begint in elke thread gewoon te hengelen.

Resultaat op volle snelheid bij het downloaden van 1 dvd is dat ik er met Grabit ongeveer 1 uur en 40 minuten over doe en met Newsleecher een stuk meer dan 2 uur en dat tikt aan.

Dat is bij standaard installatie, dus ik weet niet of ik dan iets zou moeten wijzigen in Newsleecher, maar ik vindt 20 minuten (en dat was minimaal) verschil behoorlijk veel.

Dat vind ik nu net het sterke punt van newsleecher dat hij niet uit 6 files tegelijk gaat downen maar uit 1 file met 6 lijntjes tegelijk.
Mocht er een crasch of zo komen dan heb je niet een groot verlies aan gedownloade data en dat is met grabbit wel het geval.

Het enige voordeel is dan dus als je een crash hebt.
Maar bij Grabit kan ik ook gewoon de threads resumen, dus zou je al een HD crash moeten krijgen en hoe vaak komt dat voor?

Zelfs als Grabit eens mocht crashen waardoor je de temp files kwijt raakt nou oke, ben je 8 threads kwijt i.p.v. 1 en ook dat gebeurd zelden tot nooit en met een snelheid van 8mbit download lig je daar ook niet echt wakker van want dat heb je zo weer ingehaald.

Mijns inziens dus geen goed tegenargument want het argument komt te weinig voor om het verschil in snelheid te kunnen compenseren.

Het makkelijke vind ik ook dat hij met nzb files overweg kan.
Dat scheelt ook een hoop zoekwerk als ze tenminste beschikbaar zijn.

Dat is zonder meer waar. Grabit zou ook .nzb ondersteuning moeten krijgen, alhoewel de search funktie van die very beta 1.5 versie van Grabit een .nzb funktie eigenlijk overbodig maakt. Tenminste... ik heb die search funktie diverse keren geprobeerd en werkt echt super en ook nog snel.

het grote verschil is dat newsleecher tegelijk van verschillende servers kan downloaden.

grtz satbird

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan