nieuw jaar

H

herbies

in de eerst plaats wil ik een ieder de beste wensen doen voor het nieuwe jaar.

en laten we hopen dat het weer een spannend sat jaar word

de reden dat ik zo weinig op het funboard ben is dat ik met een ander project bezig ben

namelijk het ombouwen van de auto voor het rijden op slaolie

groeten herbies

Moet je hem daar voor ombouwen? Ik heb begrepen dat er in Duitsland al diesel-auto's zijn die op natuurlijke olie rijden afkomstig van bloemen of ziets, een kleine aanpassing schijnt voldoende te zijn.

Maar is wel interessant.:)

Van mij ook alvast iedereen de allerbeste wensten voor 2005 gewenst en jij daarnaast ook veel succes met het ombouwproject!!!

Ook de beste wensen.

Ik hoop wel dat het een west-europes model is, want Seat's, fiat's, ferraries, lambourghinies enzo schijnen allemaal op olijfolie te rijden en al die Aziaten op soja-olie;-)

Ja, dat is heeeeeel interessant!! Heb me in het verleden er ook in verdiept, maar heb het nooit uitgeprobeerd omdat ik (nog) geen diesel-auto heb.

Tanken bij de aldi of lidl!! het enigste nadeel is dat je na 40 liter slaolie met 40 lege flessen zit..... 59 cent voor een liter slaolie is goedkoper dan 85 cent voor diesel.

Laatst bewerkt:
ja die flessen vind ik ook een probleem zeker voor het milieu

want zo komt er erg veel plastic in terecht ik denk dat ik zo'n 60 a 70 flessen per week nodig heb

daarom wil ik dan ook op gebruikte olie gaan rijden

maar eerst moet het goed werken voordat ik oude olie ga zoeken

en de diesel is hier duurder als 85 ik zag laats 91 cent maar das niet de goedkoopste pomp hier maar voor mij wel de makkelijkste

herbies

Laatst bewerkt:
Heb wel eens gehoord dat mensen in duitsland gewoon 1000 liter 'raps-oil' thuis laten bezorgen, je hoeft alleen maar een grote plastic tank te hebben, dan komen ze hem gewoon vullen als ie leeg is. Alleen hebben ze volgens mij zo'n principe helaas niet in nederland.

Wat ik me heb afgevraagd is of de groothandel in levensmiddelen ook sla olie in 25 liter plastic vaten verkoopt, kun je zo achter in je auto zetten, met een slang erin. Als je ook nog een dop maakt op het vat waar je een vlotter (met magneet) aan een stokje omhoog kan laten gaan, kun je dmv. wat reed-schakelaars een niveaumeter maken (dan heb je gelijk het probleem opgelost dat je geen brandstof meter hebt.)

Voor de dieselaars in ieder geval.

Heel veel heeft het niet met het nieuwe jaar te maken behalve dat de accijns weer omhoog gegaan is en daarom dus de diesel ook weer meer dan een cent per liter duurder geworden is (die je dus illegaal kunt besparen op deze manier).

Laten we dus een nieuwe topic starten hierover als we nog wat toe te voegen hebben, al is het wel èrg off topic.

Op de door herbies gemeldde site en de links die daar te vinden zijn, is erg veel info te vinden.

Onder andere gaat men daar ook op de tank-problematiek zoals door matrix genoemd in.

Bovendien is het gebruik van deze oliën als brandstof in de meeste buurlanden gewoon toegestaan, maar hier in NL wil men er ook graag een graantje van meepikken (hoe toepasselijk).

Dat betekent dat er nog eens de helft boven op de prijs van deze milieuvriedelijke brandstof zou komen waarmee het even duur als diesel zou worden.

Want stel je eens voor dat men de automobilist gèèn poot zou uitrukken.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan