Nieuw kabinet?

Yep, maar vaak laten ze de mensen die net boven grenzen zitten gewon bungelen of maken ze het weer erger.
Neem de Gemeente nu hier. Wij komen dus voor geen enkele aftrek in aanmerking want zitten al meer dan 10 jaar zo'n 80 euro boven de limiet wat dan 120% van het minimum inkomen (lees: soza uitkering) was.
Op die manier is het zelfs voorgekomen dat wij netto zelfs enkele euro's minder over hielden dan iemand met een soza uitkering. Dat is ook een jaar of 2 a 3 het geval geweest.

Enkele jaren geleden zouden wij daar nipt binnen die 120% regel vallen, maar helaas... de Gemeente wijzigde deze regel toen dat je binnen 110% van het minimum inkomen moest vallen en aldus ging het feest weer niet door.
Gelukkig was is voor de energietoeslag wel die 120% aangehouden door de overheid.

Nou dat dus @Black Tiger
Hier het zelfde en dan een belasting die zegt dat je meer dan genoeg verdient en dus bij het invullen van hun papieren maar iemand moet gaan inhuren.

Zitten we toch niet helemaal hetzelfde @sat-ed want de belasting heeft mij nog nooit verteld dat ik meer dan genoeg verdiende, overigens niemand. Maar dat gaat 'm ook niet worden met een WAO uitkering.

Ach @Black Tiger
Ik trek nu een keer mafkezen aan
Of ze me nu aan houden op de weg, iemand bij een gemeente of andere overheid...
Meeste moeten we ff terug op hun plek zetten.
Mijn partner en ik hebben een goed redelijk modaal inkomen we mogen niet klagen zeggen ze dan maar omdat het geen "traditionele" verdeling is en de 1 veel hoger zit dan de ander snappen ze het niet meer en dus gaat men conclusie,s trekken en denken en dan gaat het mis.

Voorbeeltje
Loon in de cao heeft een andere naams indeling dan in de wnt.
In de cao kregen we net kinderopvang voor 2 dag in de week.
Daar was ik zeer blij mee want dan had ik de handen ff vrij.
Maarja dan denk je het goed te doen om een zorg instelling in de benen te houden en dan val je onder de wnt met netto zelf iets lager inkomen alleen met andere namen bij de bedragen en dan ben je ineens top verdiener...
Wij hebben die top inkomen nooit gezien de belastingdienst wel...
Of je ff je kinder opvang binnen 14 dagen terug wilt dokken.
Hoop elende aan het hoofd met alles wat er speelde dus tja...

Mijn partner en ik hebben een goed redelijk modaal inkomen we mogen niet klagen zeggen ze dan
Oh daar zit jij. Maar dan begrijp ik het wel. Want als ik het allemaal goed gevolgd en meegekregen heb, dan heeft juist die groep het meest moeten inleveren de laatste tijd en daarvan vielen er steeds meer tussen wal en schip.
En ja bij de belasting is het inderdaad altijd wel zo dat je een lekker inkomen hebt, maar daar zie je netto zelden iets van terug.

Ben heel benieuwd of daar nog iets aan gaat verbeteren voor jullie met het nieuwe kabinet. Misschien wel met de kinderopvang maar de rest is afwachten.

Kinder opvang ben ik ondertussen niet meer nodig.
Heb hem nu zo groot dat ie zich redelijk alleen kan redden als het zo ff uit komt gelukkig.
De rest gaan we meemaken of niet..
Blijf van me afbijten zo nu en dan dus het kruisje zal wel achter mijn naam blijven staan lol

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan