• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Nieuwe Computer

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Morgen, woensdag 1 oktober, ga ik een nieuwe computer kopen.
Het is de Medion van Aldi, ziet er goed uit, na mijn bescheide mening, prijs is 499 euro.

? Intel? Core 2 Duo Processor E7300 (2,66 GHz, 3 MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
? NVIDIA? GEFORCE? 9500 GS Videokaart met 512 MB grafisch geheugen en HDMI-uitgang, DVI-I en TV-Out. DirectX? 10 en HDCP ondersteuning
? 640 GB harde schijf, S-ATA 300 Interface
? 3 GB werkgeheugen
? multistandaard DVD/CD brander incl. dual layer DVD-R en DVD+R
? ge?ntegreerde network controller Ethernet LAN 10/100 Mbit/s
? eSATA-aansluiting
? 8 kanaals High Definition Audio
? elegant hoogglans design
? incl. PS/2 toetsenbord en optische scrollmuis
? aansluitingen voorzijde: 2x USB 2.0, 1x firewire, 1x microfoon, 1x hoofdtelefoon, 1x eSATA, ge?ntegreerde USB 2.0 flashkaartlezer leest van en schrijft naar alle gangbare Flashkaarten (geheugenkaarten niet meegeleverd)
? aansluitingen achterzijde: 2x PS/2, 1x COM poort, 6x USB 2.0, 1x LAN (RJ45), 1x firewire, 1x front line out, 1x rear line out, 1x center / subwoofer line out, 1x surround out, 1x line in, 1x SPDIF (opt.) out, 1x SPDIF (coax) out
? video-/TV-aansluitingen: 1x DVI-I (incl. adapter op D-Sub VGA), 1x HDMI, 1x TV out
? uitgebreid softwarepakket (OEM-versies) vooraf ge?nstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery-DVD: Windows Vista?Home Premium, Microsoft? Works 9, Microsoft? Office Home en Student Trial Version (60-daagse testversie), Nero Essentials Nero Burning ROM 8, Nero Recode 3, Nero Express 8, Nero Vision 5, PhotoImpact 12 SE

met 3 jaar garantie.

Ziet er goed uit voor een leuke prijs.

Nog even een tip; ga er vroeg naar toe, er zijn per Aldi ongeveer 10 pc's en heel veel klanten voor deze aanbieding.

Succes.

;)
Nr.10

Ehhhhh prijs is goed echter hebben ze weer eens niet bedacht dat die dingen warm worden.
Goede koeling ontbreekt weer eens zoals altijd.
En dan heb ik het nog niet gehad over de totaal uitgeklede bios van het Gigabyte bord wat er in zit.

O Ja ik heb hem al in handen gehad ik mocht er even een vast houden van iemand bij de Aldi bij mij in de straat de pc liep redelijk totdat ik 3dmark06 ging draaien toen gingen de ventilators erg hard draaien en halverwege de test liep de handel vast door de warmte.

Dus Goodluck you need it.

Dan kan je nog altijd een schermpje kopen :biggrin::biggrin::biggrin: 22"inch ? 199,- of 19"inch ? 149,-

Succes

;)
Nr.10

Ehh wizzard, je kunt een Mercedes, BMW of Porche kopen.
Je mag toch niet harder dan 120!
En je kunt ook heel hard aan een pc trekken.
Alleen denk ik dat er veel spul dan ook door de mand zal vallen.
Oftewel welke pc draait nou continu op "full speed"?
Het lijkt me voor de prijs inderdaad "good value".
Alhoewel niet voor mij toepasbaar, want ik doe het met AMD.

Grtz.

Voor dat geld bouw ik een beter,die medio kan in loop van de tijd kapot door overhitting.
En altijd heel veel peospas wat je bijna tot nooit gebruikt.

@Bert.Heb laatst ff met zo,n kast gespeeld. van rijke buurman.zelf draai ik 2,4 ghz AMD. heb even wat getest met films branden en brand programma,s. moet zeggen een vrije snelle machine.maar als je alles extreem gaat belasten is er een keer een stop. zelfs in de F1 wereld waar miljarden draaien.

Alleen die Vista vind ik maar niks. misschien een gewenning maar zal er zelf niet aan gaan.omdat het oudere proggies nog wel eens wil weigeren.

Verder moet ik zeggen dat de service bij A##I zeer goed is.
Wens je veel geluk met je nieuwe aankoop.

Vg/sth.

en, heb je hem al?

Ik test pc's met mindere specs en die lopen er keurig doorheen met 3dmark06 maar deze kwam nog niet halverwege en liep vast en kreeg een een mooi blauwscherm dat verteld heel veel over de gebruikte hardware.

Kilroy;194542 zei:
Ehh wizzard, je kunt een Mercedes, BMW of Porche kopen.
Je mag toch niet harder dan 120!
En je kunt ook heel hard aan een pc trekken.
Alleen denk ik dat er veel spul dan ook door de mand zal vallen.
Oftewel welke pc draait nou continu op "full speed"?
Het lijkt me voor de prijs inderdaad "good value".
Alhoewel niet voor mij toepasbaar, want ik doe het met AMD.

Grtz.

Ach, ik ken genoeg lui die erg tevrden zijn over hun aldi pc.
Die raad ik dan maar aan om vooral niet de 3dmark06 te draaien.
Of het dubbele te betalen en een topklasse pc te kopen!

Grtz.

Dat is onzin die onderdelen zouden gewoon die test moeten kunnen doorstaan en er zonder problemen die test moeten kunnen afronden.

Morgen krijg ik er nog 1 van die zelfde toko van de baas zelf die had er 1 achter gehouden voor zich zelf, of ik die ook wil testen met 3dmark06 en met de Ultra X test kaart en software, dat is een professionele test voor burn in doeleinden.

Even een kleine toevoeging aan dit alles.

Ik heb hem, als hij stuk gaat heb ik 3 jaar garantie, dus ben ik niet bang.

Morgen gaat er XP op want Vista mot ik nie.

Een maat van mij heeft vorig jaar zo'n A%ld& pc aangeschaft eerste wat ie gedaan heeft is alle koelings apperaten vervangen door betere uitvoeringen en een extra case cooler.

Hij doet veel aan beeld verwerking (video ) en is zeer te spreken over die pc

Ik heb begin dit jaar ook een Aldi PC gekocht en deze werkt na volle te vredenheid. Ook ik wou in het begin vista vervangen door XP maar tot heden draait nog steeds Vista en zie nu ook geen reden meer om XP erop te zetten want heb geen klachten en inmiddels gewent aan Vista.

Wel een tip van de Aldi juffrouw meegekregen om een kopie van de kassabon te maken want deze wil binnen drie jaar nog wel eens vervagen.

Bert50 zei:
Morgen gaat er XP op want Vista mot ik nie.
Laat je me even weten of het lukt i.v.m. verkrijgbaarheid van bijv. dingen als chipset drivers, drivers voor de vga en het geluid etc.?
Want ik heb al gezien dat je sommige laptops niet meer naar XP kunt omzetten, simpelweg omdat er geen XP drivers meer voor te krijgen zijn.
En een kennis wil hem ook nog omgezet hebben naar XP en dat moet ik weer voor hem gaan doen dus als je toch probeert hoeven we niet 2x het wiel uit te vinden.:biggrin:

@Pet123: Nja het is maar waar je tevreden mee bent. Als je niets anders er naast ziet werken die dingen best prima en kunnen ze lang meegaan.
De garantie is goed en wordt ook goed verzorgd, aldus heb ik vernomen van mensen die er eens iets aan hadden binnen de garantieperiode.

Maar ik heb hier een aantal jaren geleden een AMD2000+ gehad, de mijne was tijdelijk stuk en toen kreeg ik een gelijkwaardige van de Aldi.
Verschil was eigenlijk alleen het moederbord. De cpu was ook een AMD 2000+.
Die van de Aldi was echter merkbaar langzamer dan mijn eigen pc, dus ik was blij toen ik die weer gemaakt had.

Nogmaals, het Aldi ding liep prima, maar als je het dan af zet tegen een fatsoenlijke pc met dezelfde specs en je hebt dan een echt behoorlijk waarneembaar verschil dan weet je ook wel hoe laat het is.
Goedkope prijzen moeten ergens vandaan komen. Bij Medion bespaart men dat over het algemeen op de bottleneck van een pc, namelijk het moederbord.
En daarna pas op dingen als hd's, geluidskaarten, geheugen etc.

Ze zijn leuk, maar ik zal er niet vlug een kopen.

Even kijken waar ik ben.
Daar er een driver probleem kan zijn ben ik opzoek gegaan naar XP drivers, die waren op de Medion site aanwezig, dus dat is geen probleem.
Wel een probleem is dat er geen floppy drive inzit, want bij de installatie van XP moet men op F6 drukken voor de speciale harddisk drivers.
Ik moet dus de XP cd aanpassen, SPr silpstreamen is al gebeurd, maat nu moet ik WinNT.sif en TXTSetup.sif aanpassen en waar zet ik dan die drivers neer.

Dus heren, ja ik wil er XP op hebben, maar ik ben bang dat dat nog even duurd omdat ik de CD nog niet werkend heb.

Als het allemaal leukt, heb ik de vragen van BT ook beantwoord.

Ik zie het al weer. Zie mijn geest ook alweer kruipen.
Nu zou ik eens op FTD moeten gaan zoeken. Ik weet niet meer of ik hem gedownload heb maar een tijd(je) geleden stond daar een XP versie met zowat bijna alle SATA drivers geslipstreamed.

Volgens ingewijden zou je die F6 funktie bij moderne moederborden niet meer nodig hebben, kwestie van de SATA schijven tijdelijk in compatible mode te zetten en ze een IDE-modus te laten emuleren dus.
Kan dat met deze dingen niet?

Hopelijk wel want ik ga voor mijn kennis dus echt geen cd slipstreamen. Mij te veel werk.

@BT, slipstreamen is geen probleem als je Nlite gebruikt, werkt perfect.
Het probleem is de SATA drivers, waar zet ik die neer.
Ik weet dat er twee files zijn, met die info een in de i386 dir met de naam Txtsetup.sif en een in de directorie \$OEM$\Textmode met de naam Txtsetup.oem.
Als ik een RIS server zou hebben was de zaak allang klaar geweest, maar die heb ik niet en ook geen zin om er een te bouwen. Met de installatie CD heb ik minder te doen gehad, dus moet ik wat meer uitzoeken.

Misschien zijn er mensen op dit bord de er wel verstand van hebben en mij kunnen helpen.
Maar ik ga ook nog eens bij FTD kijken, als hij daar staat begrijp ik er wel meer van, debankt voor de tip.

Nu is de nieuwe computer weer nieuw.
Heb eerst een BartPE cd aangepas zodat ik een gohst van de drives kon saven.
De raad van BT opgevolgt en een Nederlandse XP met allerhande driver gedownload, die geinstallerd.
Het enigste wat niet werke was de video driver, maar die had in van Medion, dus was geen probleem.

Jammer dat de de XP dvd Nederlands was had liever english, maar die Vista zooi is er af.

misschien dat je er een engelse taal pakket overheen kunt zetten.

Heb ik ook eens gedaan maar dan van engels naar nederlands

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan