Nieuwe Hopperguide is uit

S

Satslope

Met vertraging, volgens de redacteur te wijten aan ziekte.

De HG gaat overigens 5 ipv 6 keer per jaar verschijnen.

Bijzonder nieuws vind ik dat er nu een dual-ontvanger is die met 1 kaart kan werken. Je kunt dan dus een film opnemen en iets anders kijken, terwijl je maar 1 officiele smartcard nodig hebt.

 
Wat je verteld is niets bijzonders, dit kan bijvb. de Topfield 4000, allang. Hij neemt gewoon gecodeerd op. Wat jij bedoelt zal 2 verschillende dingen kijken zijn of 1 kijken en ongecodeerd opnemen. Kaartsharing.

 
Ja een kaart en 2 ontvangers, dus 2 GECODEERDE zenders uit het pakket met 1 kaart.

Zijn nu ook nieuwe aston moduletjes voor die dat met een twin doosje kunnen. Geinig.. 2 van die TV-link zendertjes eraan, beetje in de nok van het dak proppen en je kunt de hele buurt voorzien van leuke satzenders ;)

 
Een dergelijke ontvanger, de DGstation Relook3000 stond als primeur op de afgelopen satdag (en ook nog linux ook;-) )

 
Originally posted by Satslope Met vertraging, volgens de redacteur te wijten aan ziekte.

 


De HG gaat overigens 5 ipv 6 keer per jaar verschijnen.


 


Bijzonder nieuws vind ik dat er nu een dual-ontvanger is die met 1 kaart kan werken. Je kunt dan dus een film opnemen en iets anders kijken, terwijl je maar 1 officiele smartcard nodig hebt.

Ik voorzie dat je er dan ook nog een bijpassende LNB bij nodig hebt. Of zijn onze standaard universal LNB's nu ineens voldoende, om met 2 tuners (weliswaar in 1 kast) alles te ontvangen ?

 
Originally posted by JoostA Ik voorzie dat je er dan ook nog een bijpassende LNB bij nodig hebt. Of zijn onze standaard universal LNB's nu ineens voldoende, om met 2 tuners (weliswaar in 1 kast) alles te ontvangen ?

Je hebt inderdaad een twin lnb nodig om optiemaal je ontvanger te benutten.

 
En wederom weer veel info in het blad, om maar weer even op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen.

Op een één of andere manier kan het blad mij niet meer zo erg boeien, zoals het voorheen het geval was.

Was het normaliter zo dat de postbode aan het begin van de staat al werd lastiggevallen door mij, is het nu zo dat het blad 2 dagen lang in de verpakking op de tafel lag te wachten.

Wellicht dat de negatieve berichtgeving omtrend de makers van het blad daar enige invloed op gehad hebben....

Het zenderoverzicht is trouwens dezelfde als de 2 voorgaande edities...

 
Dat gevoel heb ik nu ook DRZ.

Ik weet dat het door sommige niet in dank wordt afgenomen dat ik wel soms wel heel kritisch staat tegenover Hopper Guide. Sommige dingen kan ik echt heel erg waarderen maar sommige dingen daar moet ik gewoon bij glimlachen.

Als ik lees dat een blad niet op tijd uitkomt omdat een redacteur ziek is dan kan ik alleen maar concluderen dat het blad op leven na dood is. Schijnbaar is het lijstje redacteuren welke in dit blad staat net zo lang niet aangepast als de zenderlijsten waar DRZ over heeft want het lijkt me onwaarschijnlijk dat de ziekte van 1 redacteur in het rijtje met redacteuren welke ik in de laatste HP zie oorzaak kan wezen dat een heel blad niet op tijd verschijnt.

Daarnaast is de eigen aankondiging dat het blad nu nog maar 5 keer per jaar verschijnt al een teken aan de wand. Was het in het begin dacht ik 10 keer per jaar werd het later 6 keer per jaar wordt het nu 5 keer per jaar. En dat in een tijd waarin de advertentiemarkt voor dit soort bladen helemaal aan het instorten is danwel al ingestort is.

 
IS het zo dat er EEN redacteur ziek was, of was DE redacteur ziek? ;)

Toch lees ik hem graag, gewoon omdat ik graag alles lees over satellieten wat ik in handen krijg.

 
Sorry hoor maar dan moet je toch hopen als abonnee van dit blad dat DE redacteur niet een longontsteking oploop en 3 maanden uit de rolatie is want dat kost je dan 2 uitgaven van dit blad.....

Ook ik lees hem hoor. Lees ook alles wat met satelliet te maken heeft maar ik vind de reden van het te laat verschijnen een non argument.

 
@Satwatcher, Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het mag toch bij zo'n blad niet voor komen dat die door ziekte zo maar later komt. En het verschijnen straks van 5 x per jaar kan ook niet door de beugel vind ik.

Maar toch lees ik hem maar wat graag, ik stel daarom voor om hem 7 x per jaar te laten verschijnen.

Ben nog abonnee op "Tele-satelliet Int"maar dat is toch een heel ander blad. Hopperguide vind ik nog iets weg hebben van een hobbyblad.

Zijn er nog meer alternatieven?

 
Ach, het gaat mij ook vooral om de techniek en de transponderhopper. Verder zijn de verhaaltjes rond onze grote vrienden wel vermakelijk ;) Een beetje journalistiek moet kunnen.. De zenderlijsten (waar het allemaal om begonnen is) zijn helaas ingehaald door internet. Enkele jaren geleden had je nog niet "even vlug" info van het net. Dan zat ik de godganse zondagmiddag met de HG erbij m'n analoge ontvangertje te proggen op zoek naar feeds etc.. Tsja, "das war einmal"

Misschien kunnen ze volstaan met alleen de bijzondere signalen of de nieuwe zenders te vernoemen en de rest over te laten aan lyngsat e.a.

óf (en dat zou eigenlijk nog best leuk zijn) een gedeelte elektronisch te maken, en dan zodanig dat de abonnees een wachtwoord krijgen zodat ze zelf zenderinfo in kunnen voeren.

Maarja, aan de andere kant, wie heeft er nu nog een hele zondagmiddag de tijd tegenwoordig???

 
gebruik hem als naslag werk voor de frequenties met name als ik onderweg ben zoal camping en schotel ergens afstellen,de info is soms leuk alhoewel sattellite er de laatste tijd ook vlug bij is ,wat ik wel miste was onze satdag

 
Als naslag is de HG inderdaad bruikbaar!

Zo nu en dan heb ik hem ook even nodig om te kijken op welke transponder ik moet afstemmen om een nieuwe satelliet te zoeken.

Maar als je het blad 1 of 2x per jaar koopt heb je er ruim voldoende aan.

Ach ja, de FSW....... vroeger was het de bijbel op satellietgebied in je bus!

Bij wijze van spreken werd het postkantoor zowat overvallen om hem in handen te krijgen!

:biggrin:

 
Ja, en ik was boos op Vejonica dat ze teveel dingen in de Satellite gingen schrijven die niks met satelliet te maken hadden, overgestapt naar FSW en toen werd die weer opgekocht door veronica (braak). Dus weer opgezegd en de HG genomen.

Overigens heb ik de pet van FSW nog altijd in gebruik 's zomers ;)

 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan