Nieuwe satelliet 'install'

R

Rwin

Hallo mensen,

Onlangs heb ik een nieuwe TV gekocht, het is een Philips 37PF9732 geworden, deze TV ondersteunt full HD. Aangezien ik nou een analoog kabel signaal binnen krijg valt de beeld kwaliteit een beetje tegen, vandaar dat ik graag wil overstappen op de sateliet i.p.v. de kabel. Ik ben vrij nieuw in de wereld van de sateliet ontvangers en dergelijke. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat informatie en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil dus een hele nieuwe satelliet installatie gaan installeren, maar ik heb niet zo'n goed idee waar ik moet beginnen. Ik ben in ieder geval aan het wachten op de nieuwe Dream 8000, maar zolang deze niet uit is wil ik graag een andere ontvanger nemen die niet al te duur is en later de slaapkamer op verhuisd. Welke raden jullie me aan?

Voor de rest heb ik natuurlijk ook een schotel en een LNB nodig. Ik heb wat rondgesurft en kwam de Variosat G4 Quattro tegen. Met deze schotel kun je alle 3 de Astra's ontvangen en de Hotbird. Ik neem aan dat dit de meest gebruikte satellieten zijn. Moeten op deze Variosat nou 4 aparte LNB's gemonteerd worden met elk een aparte kabel, of worden deze 'gemultiplexed' over 1 kabel? Kan ik op deze Variosat ook meerdere ontvangers aansluiten?

Het zijn heel wat vragen, en ik hoop dat iemand me wat antwoorden kan geven.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,

Rwin

Hoi Rwin, welkom op Satellite Fun.

Ik kan je niet helemaal helpen maar deels wel. Welke ontvanger te kiezen hangt echt af van je "slaapkamer"wensen betreffende die ontvanger. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een Dreambox 500, deze is beperkt maar leert je alvast wel met een Dreambox omgaan en deze kan ook diseqc besturen en je kunt later als het goed is ook via het netwerk verbinding maken met je Dreambox 8000. Doch dit is maar 1 mogelijkheid, het hangt dus echt af van wat je van die tijdelijke ontvanger verwacht.