Nieuwe satelliet 'install'

Heb je mijn verhaaltje in de FAQ sectie al eens gelezen ?

Ik denk dat daaruit wel blijkt dat dit dus niet zal werken.

Je kunt niet zomaar twee LNB's combineren zodat je op 1 kabel uitkomt, vervolgens die kabel naar 4 ontvangers opsplitsen en dan alle mogelijke signalen ontvangen.

Dat heeft niets met het DiSEqC protocol te maken.

Wel bijvoorbeeld met het feit dat beide ontvangers de LNB proberen te bedienen, en dat zal dus zonder meer botsen.

Dit alles staat dan nog los van het feit dat je niet alle informatie die op 2 satelliet posities zit (dat zijn in totaal 8 banden) tegelijk door 1 betaalbare en bruikbare kabel kunt sturen.

Overigens lijkt het alsof dat met het eerder genoemde unicable wel zou kunnen, maar dat is dus in werkelijkheid niet het geval.

Unicable is een slimme truuk waarmee je interessante resultaten kunt behalen, maar daarvoor moet dan wel elk deel in je installatie geschikt zijn voor dit systeem.

Bovendien lever je er meer mee in dan dat het zal opleveren.

Ja als je er maar aan denkt dat je dan ook 4 kabels naar binnen toe krijgt. Naar elke ontvanger eentje. Ik weet overigens niet of Alps ook monoblocks maakt, wel quad lnb's bij mijn weten.

Maar met duo en quad lnb's heb ik zelf niet zoveel ervaring dus het zou dan best kunnen zijn dat een ander merk daar weer een betere kwaliteit in heeft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan