Nieuwe settings voor de Dreambox ***TEST***

Met gemini4.5.0 loopt internetradio ook moeizaam, krijg weleens een reboot op mijn 600.

Dus is dit niet opgelost.

Vraag mij af of pli niet beter is dan gemini, heb het zelf nog niet gebruikt, ben zo aan gemini gewend geraakt, maar misschien moet ik het toch maar eens proberen.

Iemand nog suggesties?

altobelli

Hallo allemaal,

Ik heb de lijst via een ftp programma op mijn dm500 gezet.

Nu krijg ik bij de zenders van 23,5 de volgende melding in een switch dialoog venstertje: Service could not be found !

Terwijl ik weet dat er uitgezonden word en het signaal 91/87 is

Wie kan mij hiermee helpen?

Greetz

Laatst bewerkt:
Hoi infowars en welkom op Satellite Fun.

Misschien is het handig als je even jouw schotel opstelling beschrijft. De melding "service could not be found" wil namelijk niet altijd zeggen dat dit ook het geval is. De Dreamboxen geven dit ook wel eens aan als er wel signaal is, en zelfs beeld, maar het iets te lang duurde voordat dit er kwam.

Misschien dat de makers van de software de timeout iets kort hebben gezet ofzo, dat weet ik niet maar die meldingen kun je uitschakelen indien nodig.

Het kan echter ook zijn dat er inderdaad geen service gevonden wordt en er een ander probleem speelt. Daarom dat het belangrijk is dat je je opstelling beschrijft van schotel(s), lnb(s) en eventueel diseqc. En uiteraard je de DM500 volledig herstart hebt (dus niet alleen enigma).

Ik lees nu ook dat je de settingslijst middels een ftp programma op de DM500 gezet hebt, en daar wil het ook nogal eens fout gaan, aangezien de satellites.xml bij de settingslijsten op de pc wel in dezelfde directory komen, maar op de Draembox deze in een andere directory komt.

Daarvoor zou ik willen adviseren dat je eerst gewoon middels DreamboxEdit nog eens de settingslijst op je pc zet en kijken of je dan nog het probleem hebt.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan