Nog 4 dagen

S

Salu2

Over vier dagen ga ik huilen:(

want dan gaat mijn halve huis op zwart, behalve de huiskamer dan.

Jammert

 
??? Waar heb je het over joh?

De uitschakeling van het irdeto1 systeem is uitgesteld dus heb je een paar dagen erbij gekregen om je kaarten te kopen voor de andere tuners. ;)

Op die manier hou je ook beeld in de rest van je huis.

 
Ja klopt, een paar dagen tot 1 mei, dus duurt het een paar minuten langer voordat je hoeft te huilen.:biggrin:

 
Ja klopt' date=' een paar dagen tot 1 mei, dus duurt het een paar minuten langer voordat je hoeft te huilen.:biggrin:[/quote']
Nou ,een paar dagen later, is eind dit jaar OOK GOED??

Uit zéer betrouwbare bron vernomen, de irdeto kaartwissel en dus ook de uitfasering van het irdeto1 systeem zal op zijn vroegst eind dit jaar plaats vinden.

Greetz:josje01
 
Het is uitgesteld maar zal zeker niet tot eind van het jaar worden uitgesteld. Dat is al meer bekend gemaakt op het internet maar is zeker niet het geval. Via diverse kanalen binnen Canal Digitaal is vernomen dat men een max heeft van het uitstel van 3 maanden.

Zal ook gek zijn want inmiddels is de kaartwissel in volle gang ingezet en is http://www.kaartwissel.nl in de lucht. Canal Digitaal zal zichzelf ongeloofwaardig maken als men dit nog 10 maanden lang zou willen doen. Zeker omdat het hier gaat om meer dan de helft niet betalende abonnees.

 
Tja, ik denk ook dat 't hetzelfde zal zijn als bij de Seca2 wissel. Die zou ook per 1 februari zijn of 1 maart, dat bleek ook niet haalbaar en werd ook uitgesteld. Toendertijd werden ook diverse data genoemd en C+ zelf had het over "naar alle waarschijnlijkheid per 1 mei" en het werd toen ook 1 mei.

Het lijkt me dus bijzonder stug dat ze 1 mei niet zullen halen, mede gezien het feit dat er minder irdeto1 kaarten in omloop zijn dan er Seca1 kaarten waren.

Verder zijn er ook nog een aantal mensen die een irdeto1 kaart hebben gekregen bij hun ontvanger, deze niet op hun naam hebben staan en niet eens iets weten van kaartwissel.nl noch bericht hierover zullen ontvangen omdat de kaart niet op naam staat.

Een goede truuk dus om zich weer te ontdoen van hopen irdeto mensen.

Je kunt best gelijk hebben Josje01, alleen gezien de ervaringen verleden keer denk ik persoonlijk ook niet dat het langer gaat duren.

Maarja, we zullen het toch moeten afwachten. Inmiddels heb ik zelf maar m'n kaart opgegeven voor de kaartwissel, want nog steeds geen brief van C+ gehad hier, zal wel iets voor komende maand zijn.:)

 
Hoi, BT het is weer een tijdje geleden. Maar nu wordt het hierzo toch stilaan ook wat drukker. BT, de meeste C+ dealers hebben een schrijven gehad van C+ met als mededeling dat de kaartwissel naar irdeto2 op zijn vroegst in het late najaar(einde jaar) zou afgerond zijn. Dit omdat er nog steeds geen concrete afspraken zijn gemaakt over het hoe en wat er nu met C+ gaat gebeuren. De tijd die hiermee verspeeld wordt gebruiken ze dan om alle irdeto1 kijkers de kans te geven om zich alsnog te melden. Ook juridisch zou het niet helemaal lekker zitten,denk hierbij aan gebieden waar men helemaal afhankelijk is van de schotel, het gaat immers in 90 procent van alle gevallen gewoon over de commerciele en publieke zenders. maarja, zoals je al aangaf "de tijd zal het leren" maar toch blijf ik het raar vinden dat de dealers zo een brief hebben ontvangen.

Greetz:Josje01

 
Laatst bewerkt:
Als de dealers inderdaad zo'n brief hebben ontvangen dan is het inderdaad vreemd als ze het toch per 1 mei zouden doorzetten.

Maarja, C+ is een raar bedrijf.

Gezien de onzekerheid echter zou ik me best kunnen voorstellen dat ze in dit geval een slag om de arm genomen hebben.

Ben benieuwd welk gevolg het verhaal nog allemaal gaat hebben.

 
Ik heb gisteren een brief ontvangen van Canaldigitaal over mijn irdetokaart.

Hierin wordt aangegeven dat er op "korte termijn" een kaartwissel uitgevoerd zal worden.

Citaat: Volgens onze administratie kijkt u televisie via de satellietschotel en maakt u daarbij gebruik van een dergelijke "MuliChoice-smartcard". Maakt u nog steeds gebruik van deze smartcard en is uw huidige satellietontvanger nog niet aan vervanging toe, dan bied CANALDIGITAAL u een aantal opties via http://www.kaartwissel.nl.

Voorkom beeld uitval en bezoek de internetsite, maak uw keuze en ontvang binnen enkele weken een nieuwe smartcard.

einde citaat.

Er worden dus wel degelijk al brieven verstuurd.

Alleen mensen zonder internet zoeken maar uit hoe ze de boel recht kunnen trekken.

Verder wordt in de brief aangegeven dat enkele weken na de verzenddatum van deze brief de oude smartcard niet meer zal werken.

Via de site kan je gelijk kiezen voor seca.

Een nieuwe irdeto2 smartcard kost wel degelijk €19.95

De e-mail hierover heb ik al ontvangen.

 
Mijn nu nog werkende Multichoice smart card is onbekend volgens de pagina van anaal.

Nummer 0001 xxxx xxx

Wat zou ik in dit geval nou weer moeten? Bellen met die club kan ik niet want ik woon in het land van sinterklaas.

:sad: :( :sad:

 
Laatst bewerkt:
Welke kaart heb je? Zo'n witte of eentje met blauw Multichoice logo erop?

De kaart is inderdaad onbekend, maar nu moet ik wel zeggen dat de meeste kaarten met 0002 beginnen.

Aangezien die van jou met 0001 begint (kan natuurlijk ook) weet ik niet van wanneer dat hij is of hoe ie eruit ziet.

Het kan best zijn dat de kaart wel bij een ontvanger ooit bijgeleverd is, want vroeger werden ze bij diverse ontvangers standaard erbij geleverd, maar dat hij dus nooit geregistreerd is geweest.

In dat geval heb je een probleem. Dat betekent bellen met de gasten en een adres in NL nodig en dan nog is het maar de vraag of ze je willen helpen.

Je zult dan een beetje goed verhaal moeten ophangen, van "bij de ontvanger gekregen bij aanschaf en heeft altijd gewerkt", beetje van de domme houden dus.

Lijkt me wel verstandig om dit nr. even hier te verwijderen voordat een of andere slimmerik van C+ het noteert om rekening mee te houden.

Dus vandaar dat ik het wegge-edit heb.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb me ook maar even aangemeld

heb hier ook nog een andere kaart liggen

die is ook geregistreerd alleen niet op mijn naam

en de mensen waarvan ie is ken ik niet

nu kost dat op mijjn naam zetten 19.95 euro en 44 voor de kaart

dan heb je gelijk het settopbox pakket

dan heb ik twee kaarten wie ik niet gebruik

wel een beetje veel geld

brengt dit iemand op een idee

wil in ieder geval een kaart houden voor de hobby

groet herbies

 
Bedankt B.T. je hebt gelijk, was mischien niet helemaal slim om het nummer te vermelden.

De kaart ziet er excact zo uit als de afbeelding op de pagina kaartwissel. Ik heb deze kaart ooit eens gekocht ( gewoon los zonder ontvanger) van een spaanse kennis die toen in nederland woonde. Hoe hij hier weer aan kwam weet ik niet. Dit kaartje heeft in iedergeval zo'n 5 jaar probleemloos gewerkt.

Nu trouwens ook nog steeds.

Ik wilde eventueel deze vervangen voor een geregistreerde irdeto 2 kaart.

Maar goed, ik heb in iedergeval nog altijd mijn wel geregistreerde seca2 kaart.

Dus helemaal in een zwart gat kom ik gelukkig niet :)

 
Het probleem is dat de kaart niet bekend is, deze is dus nooit geregistreerd. Dat hij wel nog steeds werkt (ondanks keywissel) heeft waarschijlijk te maken dat iemand in het begin waarschijnlijk deze gecloned heeft.

Een nieuwe irdeto2 kaart kun je dan volgens mij verder vergeten.

@Herbies: Er zijn al verschillende mensen al die vroegen om een kaartje, misschien is dat wat voor jouw tweede kaart? Zie ook bedelstaf.

 
ja mischien wel maar die mensen kunnen ook lezen

en ik heb nog geen ractie gehad

maar jij snapt het tenminste

herbies

 
Hopelijk begrijpen zij jouw hint nu ook beter.:cool:

 
Herbies, ik heb je nogthans enkel dagen geleden een pm gestuurd en nog niets terug gehoord.

Bij deze stuur ik de pm nog eens opnieuw

 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan