M
MAS3
Als je dealer je vertelt dat je flash kapot kan gaan als je er teveel in probeert te stoppen, dan vrees ik het ergste.
Misschien dat je flash wel helemaal bol gaat staan en uiteindelijk uitelkaar klapt met al die bits erin.
Een behoorlijk stuk onzin dus.
Hij weet gewoon niet wat ie ermee aan moet en hangt dan een interessant verhaal op.
Als die gast over de juiste tool beschikt om de NL software erin te zetten, dan kan ie EXACT zien hoeveel geheugen erin zit.
En met die tool kun je inderdaad veroorzaken dat je box niet meer op wil starten.
Maar juist met die tool kan je dat ook weer repareren.
Die tool is een zogenaamde BDM interface.
Die is absoluut noodzakelijk, want anders kan je wel de nl firmware erin zetten maar die gaat dan niet werken.
Want je moet ook de goede bootloader ("BIOS") erin hebben.
Als die dealer dit niet weet, dan heeft ie dus ook geen idee waar ie mee bezig is.
En dan zou ik hem mijn kostbare 9500 NOOIT toevertrouwen.
Dan help ik m liever helemaal zelf naar de verdoemenis.
Misschien dat je flash wel helemaal bol gaat staan en uiteindelijk uitelkaar klapt met al die bits erin.
Een behoorlijk stuk onzin dus.
Hij weet gewoon niet wat ie ermee aan moet en hangt dan een interessant verhaal op.
Als die gast over de juiste tool beschikt om de NL software erin te zetten, dan kan ie EXACT zien hoeveel geheugen erin zit.
En met die tool kun je inderdaad veroorzaken dat je box niet meer op wil starten.
Maar juist met die tool kan je dat ook weer repareren.
Die tool is een zogenaamde BDM interface.
Die is absoluut noodzakelijk, want anders kan je wel de nl firmware erin zetten maar die gaat dan niet werken.
Want je moet ook de goede bootloader ("BIOS") erin hebben.
Als die dealer dit niet weet, dan heeft ie dus ook geen idee waar ie mee bezig is.
En dan zou ik hem mijn kostbare 9500 NOOIT toevertrouwen.
Dan help ik m liever helemaal zelf naar de verdoemenis.