norton 2005 erg goed

D

dalton

hoi
ik heb norton 2005 op mijn pc zitten
en hij valt mij niet tegen
hij geeft het risico aan als ik iets wil openen\
reclame gooit hij gelijk appart
hij blokt ook goed bij een inbraak poging dat vermeld hij netjes
300 update,s per maand, ingesteld op de nieuwste trojans
ik blijf baas om mijn pc maar hij beschermd mij goed wel met mijn toestemming,
wat is jullie mening
groetjes dalton

Norton 2005 vind ik zelf niet helemaal goed.
Want het maakt je pc zo al zo heel erg traag e vind dat de update's van norton niet gelijk update is.

Ik gebruik zelf bitdeffender 8 pro. met virus en firewall in een pakket en werken als trein.....

Groetjes,
deliyurek007

ik bij AGV
antie griep versie.
agv is gratis te downloaden op hun site.

klopt mijn pc is inderdaad trager geworden
vooral bij de opstart merk ik dat
dat komt dat norton alles in de gaten moet houden
norton heb ik ook gratie, s lol
gr dalton

Hier ook altijd Norton gehad, hoe langer hij erop staat hoe trager hij wordt.:thumpsup:

Ik gebruik nu al een jaartje Kaspersky :juich:

Ik heb er verschillende geprobeerd. Kasparsky vertraagt bij mij ook, zij het niet zoveel als Norton en geeft soms onnodig een melding (fake melding).

Norton vertraagt en heeft als groot nadeel dat hij nog maar 1x per week automatisch updates ophaalt. Een fatsoenlijke virusscanner doet dit elke dag! Dus dat zijn al 2 grote nadelen. Daarnaast is de support van Symantec bar slecht te noemen, ook als je officieel gekocht hebt.

MacAfee wil ik al langer niet meer. Scant niet fatsoenlijk genoeg en heeft al vaker bij NT systemen grote problemen veroorzaakt middels een foutje bij een update.

Panda Titanium vertraagt ook, waarschijnlijk ook vanwege de extra dingen die hij doet, het scannen naar spyware etc. dus.
Panda Platinum werkte perfekt, heeft zelfs een optie om aan te vinken dat hij resources moet delen en dat maakt dat de vertraging vrijwel nihil is als je iets aan het doen bent. Helaas mij te duur, en alternatief net als Titanium niet te gebruiken omdat je een geldige usernaam en wachtwoord moet hebben voor de updates.

AVG werkt prima en licht, heeft als enig nadeel t.o.v. de anderen dat hij geen aparte scan heeft voor ad en spyware.

Antivir vertraagde het systeem op zich niet, maar wel bij elk directorybezoek middels windows verkenner vertraagde hij de zaak, iets wat Kasparsky ook deed overigens.

Nod32 moet ik nog proberen. Schijnt ook erg goed te zijn.

Bovenstaande ervaringen zijn gebaseerd op mijn eigen ervaring op mijn eigen systeem. Vertragingen kunnen van systeem tot systeem verschillen. Zo zijn er bijv. mensen die totaal geen vertragingen ervaren met Antivir.

ik gebruik nu sinds een aantal maanden norman antivrus en dat bevalt me prima stukken beter dan norton, pc is stukken sneller en veel simpeler in gebruik echt een aanrader

gr skilder

Ahum Skilder Norman zucht ik wil iedereen daar wat leuks over vertellen.
Op het kantoor bij norman gebruiken ze zelf niet hun eigen scanner daar dan wel agv dan wel antivir op de systemen waarom doen ze dit omdat het zo'n goede scanner is norman bestaat door een hele grote subsidie die verkrijgen van het rijk ik heb er bij diverse bedrijven grootse problemen mee gehad norman vond niks terwijl antivir of avg of de online scan van panda heel veel vond.

Hoe weet ik dat ze dat op het kantoor bij norman zelf anderes scanner gebruiken een hele goede kennis van mij komt daar zo afentoe over de vloer voor onderhoud aan de servers.

Even terug on topic Norton is sinds de release vanaf 2004 helemaal niks meer wel jammer de 2003 versie was veel beter

ja zo horen wij nog wat .ik heb meer over de norton 2003 gehoord.
ik moet nu echt toegeven dat mijn pc langzaam is geworden,
ik heb daar soms wel moeite mee.
voor de rest geen klagen wat norton betreft
maar te traag is ook niet alles
gr dalton

kijk op hun website n**32.com de beste ooit .
en het sterkste van dit programma je merkt niet dat het op de achtergrond draait ook niet tijdens een scan, gebruik vd proccesor is minimaal.
updates meerdere malen per dag

dat maakt het verschil tussen al het andere.

voor mij geen andere meer!!

staat reglmatig in nieuwsgroepen met onbeperkt tijdslimiet

Originally posted by The Wizzard
Even terug on topic Norton is sinds de release vanaf 2004 helemaal niks meer wel jammer de 2003 versie was veel beter

ik gebuik hier nog steeds Norton 2003, sinds de aanschaf van mijn pc staat dat erop, afglopen jaar was de licentie verlopen, maar ik heb deze wel verlengd, gewoon omdat ik eerlijk gezegd, tevreden ben over Norton 2003. ;)

De 2003 was beter en is inderdaad nog wel te gebruiken. Helaas vertraagt die ook een klein beetje, maar een stuk minder dan de 2004 en 2005 versie.

Het grote nadeel van de 2003 is dat hij nu net als de andere NAV versies aan het nieuwe beleid vast zit en dat wil dus zeggen dat hij nog maar 1x per week automatisch doet updaten.
Dat is voor een zichzelf respekterende virusscanner te weinig.
Een paar keer per dag hoeft ook niet, maar toch wel 1x per dag.

Originally posted by Black Tiger
Het grote nadeel van de 2003 is dat hij nu net als de andere NAV versies aan het nieuwe beleid vast zit en dat wil dus zeggen dat hij nog maar 1x per week automatisch doet updaten.

Dit ga ik nu eens een keertje tegenspreken Black Tiger,ik zit vaak achter mijn pc, en dan vaak ook snacht's zo tot een uurtje of 4 tegenwoordig.

vorige week was dat bijna iedere dag/nacht het geval, en iedere nacht ik dacht om een uur of drie kreeg ik een melding dat mijn NAV was bijgewerkt...

Dus 1 keer per week, is volgens mij niet waar, want vorige week heb ik wel 4 updates gehad, maar dan ook altijd 'snachts.

Misschien dat hem daar het verschil zit?

Tegenspreken mag, maar ik stribbel wel nog even tegen:)

Van de site van Symantec zelf:
Symantec AntiVirus Corporate Edition runs LiveUpdate once per week by default

Maar je kunt wel dit nog doen:
Solution:
You can schedule LiveUpdate from within Symantec AntiVirus, or configure the schedule in the Symantec System Center.

To schedule LiveUpdate within Symantec AntiVirus

Start Symantec AntiVirus.
Click File > Schedule Updates.
Click Schedule.
Configure the update schedule as desired.

Dat moet je dus echter handmatig gaan instellen dan.
Misschien heb jij dat gedaan, of Symantec is toch maar van strategie verandert omdat er zoveel overstappen naar andere scanners die wel dagelijks updaten.:)
Maar het helpt ook weinig als je dagelijks liveupdate draait en je krijgt geen nieuwe virusdefinities binnen, wat dus veelal het geval is. Uitzonderingen daargelaten.

Met 's nachts kan het overigens niets te maken hebben want zoals je weet is dat de tijd dat ik het drukst bezig ben op de pc.:biggrin:

norton kaspersy agv....in de oude schoenendoos.met ...xs4all als prov. doe bij gibson de test, www.grc.com shields-up en scroll shields-up , kies common ports en alles blijkt zo "stealth" als de ned.bank.

Droom jij maar lekker verder Canon.
Want jij schijnt het verschil niet te zien tussen een firewall en een virusscanner.:)

volgens mij is liveupdate voor het antivirus programma zelf om het te updaten, en eventueel voor virus definities

normaal gesproken controleert ook norton op de achtergrond net zoals NOD32 naar nieuwe virusdefinities

Nee hoor, Liveupdate is de utility die kijkt naar program updates en virus definities.
Nieuwe virusdefinities haal je immers van het net af en controle daarop gebeurd niet continue. Volgens mij ook niet bij NOD32 maar die ga ik deze week testen.

En als dat al wel het geval was bij Norton dan doen ze dit bar slecht want anders is het onverklaarbaar dat je regelmatig bij mensen Norton eraf kiept, AVG of Panda (bijv.) er op zet en deze bij een scan toch fijn tussen de 1 en 7 virussen kan vinden.
Dat zou niet mogelijk moeten zijn.

En dat is meer dan eens het geval.

Originally posted by Black Tiger
Droom jij maar lekker verder Canon.
Want jij schijnt het verschil niet te zien tussen een firewall en een virusscanner.:)

lach?hh toch ...dat krijg je als je nog nooit met enig virus te maken hebt gehad. (die verkoudheid van begin dit jaar tel ik dan niet mee of telt dat ook?)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan