nwe 7020s :kan geen services vinden

C

chaotic33

Vandaag 7020S gekocht en kan geen enkel kanaal vinden.
Kabel overgeplugd van goed werkende Humax 5400

Snap niks van setup, zegt 1LNB/2LNB of begint over rotor
Ik heb 3 LNB's, geswitcht naar 2 onafhankelijke signalen maar geen rotor

De ene receiver/DVB softeware heeft het over diseqc ABCD en LNB1234 de andere over AA AB BA en BB, ik snap er niks van maar met wat geklooi komt er altijd wel beeld.

Ik doe afwijkende satelliet configuratie.
Ik zet alle LNB's om te beginnnen maar op astra 19.2 zodat ik hoe dan ook wat vind. Bij LNB staat 0,1,2,3 bij Voltage alle H/V, 22KHz off
De transponder staat op netwerk zoeken, uitgebereid netwerk zoeken.
Ik doe automatische transponder scan.
Maar op welke LNB ik ook zoek, welke LNB ik ook hoe instel, op welke manier ik ook zoek er komt geen enkel kanaal..
Ik zie de SNR AGC BER wel uitslaan maar er komt geen 'lock'.
Als ik de kabel terug in de humax prop werkt het weer als een zonnetje.

Bij de Humax stel je een antenne alternatief in op een satelliet, zet LNB frequency in op universal, 22KHz tone op disabled, 0/12Volt switch (whatever?) op enabled en DisEcqC input op A voor Hotbird. Als je dan een search doet komen er kanalen. Hoe dit op de Dreambox moet????????????????????

Je hebt 3 lnb's? In die configuratie is niet voorzien.
In dat geval kun je het beste de 4-diseqc optie nemen dus niet de "non-standard" anders ga je een probleem krijgen.

Zet je eerste 3 lnb's goed, en de 4de zet je op iets ver weg, panamsat of zoiets, dat maakt weinig uit.

Je moet daarna wel saven.
Daarna kun je pas een satscan gaan doen.

4-lnb configuratie helpt niet
Ik weet het echt niet meer.
Ik heb zenderlijsten naar dat ding geupload, maar dan zegtie service bestaat niet bij welke zender dan ook
Het ding loopt continu vast, nog wel te pingen maar niet meer met internet explorer op te roepen en reageert totaal niet meer op remote.
Ik heb al kilo's info op het net over dat ding gelezen.
Dat kreng vertikt het ook maar 1 zender te laten zien.
Er zijn 2 opties
1.het is gewoon een nachtmerrie-box ipv een dreambox
2.ik heb een brak exemplaar en dan ben ik een dag van mijn leven kwijt omdat zij te beroerd zijn om te testen voor ze verkopen
either way niet blij

Antenne instellen:
Ga naar de setup
-service searching
-satellite configuratie
-selecteer bovenaan 4 satellites via diseqc opt A/B

-Kijk even bij Humax naar de antenne instellingen:
Diseqc A bij de Humax is bij de Dream A/A is lnb 0
Diseqc B bij de Humax is bij de Dream A/B is lnb 1
Diseqc C bij de Humax is bij de Dream B/A is lnb 2
Diseqc D bij de Humax is bij de Dream B/B is lnb 3

Dit staat al allemaal goed in de Dreambox

Je hoeft nu alleen maar aan de linker kant de juiste satelieten te selecteren die overeenkomen met de antenne instellingen van je Humax.

Oke, dit is precies wat ik dus al gedaan heb.
4 satellites optie
in humax is

diseqc
A hotbird
B astra 1
D astra 2

dus in dreambox gezet

1.hotbird
2.astra1
3.panama (kreeg advies om zomaar wat te zetten)
4.astra2

dit werkt dus niet
Als ik hierna voor afwijkende config kies staat er
hotbird 123456 Lnb0 22KHz Hi/Lo Voltage H/V
astra 1B-H,2C Lnb1 " "
Panamasat Lnb2 " "
Atsra2 Lnb3 " "

Als ik signaalmeting doe zit op de hotbird de SNR rond de 50% en de AGC is meestal 0 bij sommige transponders fluctueert ie nerveus tussen de 15 en 40%
De BER fluctueert tussen de 0 en 100000

Als ik een automatische transponderscan doe kan hij geen lock krijgen. Ingeprogrammeerde kanalen zijn niet te zien.

Als ik een poosje signaalmeting aan laat staan loopt het apparaat vast.

Om beeld te krijgen met de dreambox moet de SNR minimaal 65% zijn.

Als je de mogelijkheid hebt sluit dan de Dreambox eens direct aan op de Astra LNB zonder Diseqc schakelaar er tussen. Heb je dan wel beeld op je Dreambox dan weet je ieder geval dat er met de dreambox niks mis is en je kunt het dan verder gaan zoeken in je Disecq schakelaar en/of in de instellingen.

Dat zal niet zo gemakkelijk zijn, ik kan niet zomaar het dak op :-(

Als ik op mijn Humax (die dus prima beeld geeft) kijk naar signal detection staat er (sbs6 staat op)
signal level 49%
signal quality 99%

Ik weet niet hoe deze getallen zich verhouden tot de vorige waarden. (Zoals ik soms sowieso niet snap waarom in het satelliet jargon alles iedere keer weer anders lijkt te heten).

Hallo chaotic33.

Stel je vragen hier,en open geen nieuwe thread die over

hetzelfde probleem gaat.

Groetjes sat4ever.

Okay, wil niet tegen de regels ingaan.
Dacht alleen: ander probleem (vastlopen itt geen zenders vinden)

Zit natuurlijk een beetje op hete kolen omdat ik net een apparaat voor 500euro gekocht heb en het wel snel wil terugbrengen als er echt iets mis mee is.
Het probleem van de vastlopers had ik bovendien geen reactie op gekregen.

Dus vraag ik me af wat het kan zijn als het apparaat vaak vastloopt en nogal eens minuten lang na uitzetten niet meer aan te krijgen is.
Kreeg ook even het idee dat ie het weer deed als het apparaat bewoog.
Alle kabels zitten natuurlijk gewoon perfect bevestigd..

grtz

Een signal level van 49% is natuurlijk niet erg veel, dat moet veel beter kunnen.
De Dreambox heeft nu eenmaal wat meer signaal nodig dan een andere box.
Advies: Schotel opnieuw uitrichten.

Even een ander vraagje, ik zie net dit:
.hotbird
2.astra1
3.panama (kreeg advies om zomaar wat te zetten)
4.astra2

Hoe kom je opeens aan een astra2 op diseqc 4? Waarom zit die niet op diseqc 3 gezien ik aanneem dat die vrij is? Ik zou ze achter elkaar zetten, is ook veiliger voor de compatibiliteit.:)

En als je niet blij bent met je 7020 dan kun je hem gerust bij mij ruilen voor een 7000 hoor.:biggrin::biggrin::biggrin:

Ik ben inmiddels achter wat er precies op dak zit:
ehh geen switch maar 3x
A98256 - Universal Twin LNB Inverto IDLP-40TL White Tech

Aangezien ik zelf niet op dak kan en er verder ook geen apparatuur/verstand van heb ik de installatie door professionals laten doen (sat shop midden nerderland). Zij hebben de volgorde zo ingesteld.

Vreemd dat niemand verder ooit iets met die vastlopers heeft. Volgens mij heeft de Almachtige Supertransponder in de hemel besloten dat ik geen Dreambox waard ben.

Ruilen kan een optie zijn als je je 7000 hier gegerandeerd volledig werkend achterlaat (en ik mijn 160 Gb hdd mag houden) :) Maar ik praat eerst even met de verkoper.

Ik ben bang dat er nog weer een hele schep kosten aan zitten te komen: voorrijkosten, werkuren, misschien wel een nieuwe schotel, of nieuwe LNB's als de kraaien ze weer hebben kapotgevreten.

Overigens als ik een handmatige transponder scan doe en ik kies astra 1b-h,2c, frequency 12422, hor, fec 5/6 sr 27500 geeft ie
snr 67%
agc 68%
ber 8224

maar vind niks..

Het lijkt erop dat je schotel niet goed staat uitgericht of er wat mis gaat met je diseqc schakelaar.

De BER moet 0 zijn

BER staat voor Bit Error Rate. Bij digitale transmissie van signalen kunnen er fouten optreden als gevolg van storingen. Het digitale signaal, dat uit pakketjes (packets) bestaat, wordt dan theoretisch 'verminkt'. En dat zou betekenen dat die digitale signalen onbruikbaar zouden worden en een zwart beeld geven. Gelukkig kan het merendeel van die fouten via een ingewikkelde correctie worden hersteld. Het aantal fouten v??r het foutherstel heet de BER-in en na foutherstel heet het de BER-out. De BER is van veel factoren afhankelijk: aan de ontvangstkant onder andere van de schotel, de gebruikte LNB en de ontvanger. Voor een stabiele ontvangst is een BER kleiner dan 1E-5 vereist.

Ga anders even naar de verkoper terug en sluit daar de ontvanger eens aan of je kunt eens kijken in de Helpdesk sectie hier op het Duckforum en misschien is er iemand bij jou in de buurt die je verder kan helpen met je Dreambox.

Ruilen kan een optie zijn als je je 7000 hier gegerandeerd volledig werkend achterlaat (en ik mijn 160 Gb hdd mag houden) :) Maar ik praat eerst even met de verkoper.
Wil ik werkend achterlaten, geen probleem en die HD mag je ook houden, maar eerlijkheidshalve moet ik je dan wel wat bijbetalen doch ik zou die 7020 houden als ik jou was.:)
Goede kans dat als ik naar je toe zou komen dat ik het ook wel voor je werkend zou krijgen met die 7020 alleen ben ik niet zo geweldig met afstellen van schotels.

Het advies van Pet123 is een stuk beter. Er zit nog garantie op die doos, en anders is er bijv. altijd nog het Helpdesk forum om eens te proberen. Ik weet zeker dat je er wel uit komt.
Of inderdaad zoals Pet zegt de ontvanger eens bij de handelaar aansluiten, eens zien wat ie daar doet.

De Dreambox heeft wat meer signaal nodig dan de Humax dus misschien dat je net wat tekort komt. Maar vermoedelijk zal het probleem toch in de setup zitten.

Kun je eerst een recent image erop zetten, bijv Gemini 2.1?

Met oudere had ik ook wel eens problemen met vastlopers bij geen signaal.

Verder eerst gewoon 1 satelliet instellen en opnieuw de kanalen (settings) laden. Dan moet het goed gaan.

Waar woon je ergens? Er is vast wel iemand in de buurt die je kan helpen....

Ik woon in Utrecht. Ik ben bang er een andere image in te zetten omdat ze bij de winkel hadden gezegd dat ik dan alleen nog maar garantie op het mainboard en op de voeding zou hebben.
Ik heb er al een kanalenlijsten in gezet en-of alle lnb's op astra1 gezet maar dat maakt ook allemaal niks uit. Voor mijn gevoel heb ik alle uithoeken van de setup al gehad..
Gewoon echt nog niet 1 miezerig klein kanaaltje gezien.

Nou dat is onzin, dat de garantie dan niet meer geldt. Verder moet je er een recent image in zetten (origineel) en dan bijv. de Gemini mod. Wat zit er nu op?

about: software version:
release 1.0.0. 18.01.2005
FP Version 1.01

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan