nwe 7020s :kan geen services vinden

Thanx voor de tip.
Moet nog even uitvogelen hoe ik dit ga doen, want de menu optie software update mis ik terwijl mijn tcp ip configuratie klopt

Die zit misschien niet in je software die optie.

Er zijn voorbeelden van beschreven hoe je dat met DreamUP kunt doen, daarvoor is een netwerkkabel en een seriele nullmodemkabel nodig, maar is wel de veilige manier.

Op dreambox.sjerom.com kun je terecht voor handleidingen en uitleg met prentjes hoe je veel dingen doen moet.

Let wel op dat je een image neemt voor de 7020 en geen image voor de 7000 anders geeft het zich waarschijnlijk een probleem.

Bij een vriend heb ik op 2 stuks nieuwe Dreambox 7020 ontvangers de Hydra voor 7020 gezet en die draaien beiden al maandenlang zonder problemen met een astra/hotbird configuratie.

Oke heb instructies gevolg. Onderste bestandje genomen voor de 7020. Dreamup 7020 gestart.
0-modem aangesloten naast ethernet
Insrtructies gevolgd, software reageert zoals instructies met als laatste melding result 0
Rebooten : display blijft oranje verder niks.
Nog een keer dream media logo, moet libo knop ingedrukt houden tot erasing flash of zo verschijnt, laat los op moment dat ik een ons weeg (verschijnt niet).
DB start op na heel lang defaults settings laden en dan met initiele settingsvragen (pal etc.) maar reageert NIET meer op de afstandsbediening.
Via netwerk niet meer bereikbaar natuurlijk, alle settings eruit.
Herhaald opstarten : ofwel een egaal oranje display op de dreambox, of opstarten zonder afstandbediening-response.

Oke na de netwerkkabel te hebben uitgetrokken doet het weer als vanouds, met de nieuwe formware..

dus nog steeds geen beeld?

anders een keertje bij een andere dreambox gebruiker langsgaan?

je mag hier wel een keer langskomen om te testen....

Nope geen beeld
Super aardig aanbod
Morgen is mijn satshop open, die hebben ook de boel op dak geinstalleerd een paar maandjes geleden. Misschien dat die mij iets nuttigs kunnen zeggen.

Even een update.
Nadat ik terug was geweest naar satshop midden nederland Odijk en daar gewoon beeld was heb ik ze uitgenodigd om de hele boel (die ze ook zelf hadden uitgericht etc) te controleren en gelijk mijn kennis op hetzelfde adres (cq lnb) ook een db te verkopen.
100 Euro verder : de installatie bleek in orde te zijn en de andere db werkte prima. Dus toch apparaat 'ziek' en meegenomen.
Nu hoor ik dat 'het probleem bij de importeur ligt en ze wachten op antwoord later vandaag' en dat 'service en garantie bij dreambox een drama is'. Ik heb eigenlijk zoiets van dat is jullie probleem en geef me gewoon een nieuw ding, ik ben dat bij pc-onderdelen ook zo gewend. Maar ik ben toevallig een week niet zelf thuis en wil niet gelijk gaan steigeren dus geef het nog even.
Ik hoop dat dit allemaal op een nette manier wordt opgelost, ik ben in mijn eigen werk ook niet gewend mensen de dupe te laten worden van mijn problemen en als ik inga op een verzoek op de problemen op te lossen ook een soort verantwoordelijkheidsgevoel heb om een resultaat te bereiken.

Tja het ding is nieuw, in mijn optiek is dat dan omruilgarantie en dan moet de leverancier het zelf maar met de importeur uitvechten of wat dan ook.

Ik zit nog steeds op de reparatie van mijn dreambox te wachten en heb inmiddels te kennen gegeven dat, afhankelijk van wat ik er vandaag over te horen krijg, mijn geld terug wil.
Ze doen erg onnozel daar bij Satshop MN Odijk dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken zonder het onderste uit de kan te halen met uitzoeken en effectueren van mijn rechten.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze vorige keer een duur en langdurig bezoekje hebben afgelegd, waarbij ze de dreambox bij mijn kennis hebben geinstalleerd en na lang doormeten van de installatie tot de conclusie kwamen dat mijn apparaat kapot was. Ze hadden toch gewoon mijn db in de plaats van zijn werkende kunnen zetten en concluderen dat het dus aan het apparaat ligt?

Als je bij een winkel zo behandeld wordt dan zie ik niet meer in waarom ik spullen niet gewoon beter via internet bij de goedkoopste kan bestellen.

Dreambox vandaag gerepareerd teruggekomen. Bleek bij controle bij de shop de verticale kanalen niet te kunnen ontvangen.
Toen toch maar een nieuwe gekregen. Eigenaar was niet blij dat ik liet blijken dat ik die liever 3,5 week geleden al had gehad terwijl hij nu toch zo viendelijk was een nieuwe te geven..
Eigenaar gaf aan dat Dreambox organisatorisch een bende is, dat ze te snel te populair waren geworden en daar wat randverschijnselen aan kleefden tot cocaine schandalen aan toe.
Heftig hoor.
Maar ja. Ik kon alle instelmenu's inmiddels al dromen dus had binnen aan paar minuten alle kanalen. Probeem voorbij dus..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan