Ongelooflijk

boets

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
312
Punten
83
Leeftijd
64
Griekse komedie gaat gewoon door. Echt ongelooflijk dit. Jongens jongens jongens toch hoeveel leergeld moeten we nog meer betalen? Kunnen beter zelf uit de euro stappen, lijkt mij een stuk verstandiger dan er maar geld in te blijven pompen, schandalig gewoon. Ik ga nu echt kijken wat ik kan ondernemen om dat regeringstuig er onderuit te schoffelen, ben in staat om een eigen partij op te richten. Nog meer mensen interesse?

B.

ik.

Ik niet.
Waarschijnlijk kan ik me niet houden aan het genomen regeer akkoord.

Ik wel, maar je moet toch altijd samenwerken met anderen en je kunt niet zomaar uit Europa helaas. Daarom denk ik eigenlijk wel dat The Matrix gelijk heeft.
Neeee we gaan geen geld meer aan Griekenland geven... yeah right.. dat sprookje geloofde ik toen al niet. Ben benieuwd.

Ik doe mee, Boets.
Ik houd me aanbevolen als penningmeester van je nieuw partij!! Gr. George

Normaal gesproken doet Freggel graag mee aan iets wat met een hoop flauwekul te maken heeft, maar voor deze keer moet ik afhaken.

Ik ben namelijk bezig met het zoeken naar de juiste bestemming voor Paleis Soestdijk wat momenteel leeg staat. :biggrin:

Tja ze moeten wel, ze hebben laatst al een keer toegegeven dat als er 15 jaar geleden een referendum was gehouden in nederland  waarschijnlijk
tegen europa was gestemd.
En nu willen ze ons wijsmaken dat we er niet meer uitkunnen, laten ze giekenland er uit gaan zijn ze veels te bang dat wij gaan zeggen dat willen we ook.
Dus tegen iedere prijs willen ze, en ik denk vooral amerika dat ze er bij blijven.
Nou ja morgen vroeg stap ik in de auto, en zal ik eens gaan kijken hoe ze weer feest vieren van onze belasting centen.
Misschien kan ik nog een graantje mee pikken.
Gr Blokker

Hmm eerst die 50 miljard ff veiligstellen he van die staatsbedrijven daaro.

Krijgen we misschien nog iets terug voor onze pensioenfondsen

Ik doe zeker mee.

@blokker1, fijne vakantie! :bier:

Hmm, beetje oftopic wel, maareuh ik zou graag mee doen, maar heb er een hekel aan om tijd in een gelopen race te stoppen.

Wat geld aan de Grieken geven?

Er gaat geen euro naar de Griek of de Griekse economie en is ook niet gegaan.
Het gaat rechtstreeks naar Franse en Duitse (en andere Europese) banken en de ECB en IMF en het is een constant rondpompen van geld waar niemand in Griekenland iets van merkt.
Het blijft steeds een herhaling van een lening om eerdere leningen weer te betalen en gaat maar door.
De regeringsleiders zijn gebonden aan hun belofte dat Griekenland alles tot de laatste cent zal terugbetalen en daar zijn steeds nieuwe leningen voor nodig.
Griekenland kan die nooit meer terugbetalen want dat is met hun economie per definitie onmogelijk en daarbij heeft de troika ook nog hun economie vernield met hun achterlijke regels.

Rutte en Dijsselbloem zeggen dat niet hardop maar weten het natuurlijk ook.
Het is een vicieuze cirkel waar ze niet uitkomen want Griekenland uit de euro zou betekenen dat ze de leningen niet terugkrijgen en dat wil ook weer niemand.

Grtz.

en hoe denk je dan dat het hier in Nederland aan toegaat, ieder jaar een tekort op de begroting , en toch halen ze dat geld ergens vandaan, staatsschuld neemt dus elk jaar toe al is het maar een paar procent en wanneer denk je dat dat terug betaald wordt en aan wie????

Die troika is wel de oorzaak ervan dat de betroffen landen geruiineerd zijn.
Het zijn gewone ouderwetse boekhouders van het keiharde, kille soort van die zeggen als je geen geld hebt voor eten dan eet je toch gewoon niet, iets van 100 jaar geleden.
Het probleem is dat ze tegenover niemand verantwoording hoeven af te leggen en gewoon kunnen doen wat ze willen.
Van zichzelf vinden ze dat ze erg goed werk doen want het gaat toch goed zeggen ze over Ierland, Portugal en Spanje.
Maar dat is aantoonbaar niet waar!

In Portugal is de werkloosheid 12% en onder de 25 30%.
Het minimumloon is rond de 500 euro per maand maar gekwalificeerd werk komt daar nauwelijks boven en het is te laag om ervan te kunnen leven.
Veel jongeren overwegen dan ook om te emigreren omdat er toch geen vooruitzichten zijn.
Hetzelfde verhaal geldt ongeveer voor Ierland.
In Spanje is de werkloosheid 22% en onder 25 30% en geldt weer een soortgelijk verhaal.
Wat het gaat goed in die landen?

In Griekenland is de werkloosheid 25% en onder 25 50%.
De troika eiste dat op het ministerie van financien de poetsvrouwen werden ontslagen omdat er bezuinigd moest worden.
Omdat er toch gepoetst moet worden werd het werk gedaan door (buitenlandse) uitzendbureau's wat drie keer zo duur is.
Maar erger nog de gezondheidszorg moest bezuinigen en daarom werden doktoren, verpleegsters ontslagen en ziekenhuizen gesloten.
Hierdoor is de ziekenzorg ingestort en heeft 30% geen toegang tot gezonheidszorg of ziekenhuizen of doktoren en sterven maandelijks mensen omdat ze toegang hebben of krijgen.
De kosten moesten volgens de troika op 6% komen terwijl in bv Duitsland dat op 10% ligt.
Griekenland wordt verplicht om staatseigendom te verkopen en het gevolg is dat het zwaar onder de prijs verkocht wordt met meestal maar een bieder en vaak uit het buitenland.

Kortom het is niet raar dat de Grieken kwaad worden en de troika eruit gegooid hebben toen ze zagen wat die gingen aanrichten.
Die troika komt altijd met volledig uitgewerkte plannen over hoeveel mensen waar ontslagen moeten worden.
Het zijn koude kille technocraten.

Grtz.

Het probleem is dat de troika alles kan beweren zonder dat ze ook maar iets hoeven te bewijzen of tegen iemand verantwoording hoeven af te leggen.
Iedereen neemt maar dom aan dat het allemaal klopt inclusief Dijsselbloem en die voert braaf uit wat ze van hem willen.
En het ergste is dat er geen enkele parlementaire controle op is.
De ministers van financien nemen het klakkeloos over en daarna de regeringsleiders.
En erg is ook dat de troika er dingen doordrukt zonder dat de parlementen er over stemmen.
Die troika heeft dus weinig met democratie te maken.

Er zijn echter ook economen die het totaal niet eens zijn met de plannen en regels die de troika produceert, en ze zijn in alle landen in Europa.
Natuurlijk zijn die er ook in Griekenland maar dan wordt de troika heel kwaad omdat iemand aan hun oordeel twijfelt en gaan er extra hard weer tegenin inclusief de andere ministers van financien.
Je kunt echter ook dingen veranderen zonder de hele maatschappij kapot te maken.

Een ander punt is of Griekenland in de Euro moest blijven.
Vele economen zeggen al langer dan een jaar dat als enige oplossing Griekenland uit de Euro moet omdat het alleen zo uit de schulden kan komen.
Griekenland kan die schulden in geen honderd jaar betalen met de produktie in hun eigen land omdat ze het meeste uit het buitenland importeren.
Maar de regeringsleiders blijven stug volhouden dat alle leningen voor 100%
En dat betekent weer nieuwe leningen en leningen en leningen....

Eens kijken wat de Grieken bij de nieuwe verkiezingen gaan kiezen.

Grtz.

Gadaffi voorspelde het al Europa krijgt een overstroming van moslims:
http://www.franklinterhorst.nl/Europa%20onder%20het%20zwaard%20van%20de%20islam.htm

Maar waarom moest Gadaffi weg:
http://www.wanttoknow.nl/overige/mind-control/gadaffi-moest-weg-waarom-eigenlijk/

Waarschijnlijk heeft dit er ook nog mee te maken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati_(orde)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan