Als eerste wil ik iedereen alvast bedanken voor de hulp en de goede raad. Ik zal proberen alle vragen en opmerkingen te beantwoorden.
Ik heb in de buurt nog niet geinformeerd of er meer mensen met dezelfde problemen zijn. Er hangen hier best veel schotels, alleen worden de meeste niet meer gebruikt sinds er hier een paar jaar geleden kabel is gekomen. Ik zal eens informeren.
Ik zou misschien een compleet werkende set kunnen lenen, maar ik heb hier nog een vaste schotel hangen en daarop heb ik een andere lnb, andere ontvanger en andere kabel ook geprobeerd en dat werkte ook niet. Ook met mijn dbox heb ik dezelfde problemen gehad, dus volgens mij moet het iets "externs" zijn.
Het is geen 2e hands set, alles is nieuw gekocht bij verschillende zaken.Ik heb bij een paar zaken geinformeerd, maar dan krijg je antwoorden van: je schotel zal wel niet goed uitgericht staan, probeer eens een andere lnb of kabel en meer van dat soort opmerkingen.Ik snap dat ook wel een beetje, omdat hun waarschijnlijk dagelijks met dit soort vragen te maken hebben en de oplossing die ze aandragen in veel gevallen ook wel zal werken. Alleen bij mij dus niet.
Ik gebruik een philips universal lnb, maar heb er ook al alps en amstrad in gehad.
Er staat een boom naast mijn schotel, maar die heeft absoluut geen invloed op het uitzicht.
Er staat geen hoog gebouw in de buurt, ik kan ook geen gsm mast ontdekken. Het is ook zo dat wanneer ik op de nederlandse zenders geen signaal heb, ik op de meeste andere zenders op de astra gewoon bijna 100% signaal binnen krijg.
De paal is in beton gegoten en staat waterpas.
Magnetische velden heb ik ook aan gedacht, de kabel ligt niet in de grond, maar komt gewoon bovengronds naar binnen. Geen industrie in de buurt en bij mij binnen ook niks ongewoons. Een andere groep heb ik nog niet geprobeerd, zal ik eens doen.
De schotel is een off-set schotel van 1m20 van het merk echostar.
Iedereen nogmaals bedankt en misschien komen uit deze antwoorden weer nieuwe suggesties naar voren.