Vanavond heeft de wagen al een beetje het licht gezien, want de steigers zijn weg, mooi om te zien wat het resultaat wordt!
Vanmorgen werd ik gebeld, en ik hoorde meteen aan de stem van de dame die ik aan de lijn had wie het was, zij was van het Brabants Buske!
Zij gaan morgen tussen 9 en 4 de buurten bezoeken, en een half uur voor dat ze bij ons op bezoek komen wordt ik gebeld.
Tevens vanavond onverwachts bezoek, een dame van de internetbode, zij kwam even een interview doen, en tja, de stemming was niet al te best.
Er mag gewoon bijna niks zeiden wij. We moeten allemaal op een vastgesteld tijdstip op het terrein zijn, maar dan ook meteen weer wegwezen! En onze wagen "onbeveiligd achterlaten. We zorgen er iig voor dat het gedeelte waar mee bewogen wordt goed geborgd is, want het moet wel veilig blijven!
De mensen die willen komen kijken moeten dat in blokken van 2 uur doen, en via de website een kaartje kopen, met een vastgestelde tijd dat men de wagens mag en wil komen bekijken, ze krijgen een token mee, en als deze op zijn, dan is het terrein vol, na inlevering mag het volgende blok.... pffftttt..
Weinig feeststemming, wij mogen allemaal samen in de tenten kijken naar een uitzending van Omroep Brabant vanaf half 3, en dan wordt ook de uitslag bekend gemaakt. We doen dit natuurlijk gezellig met een hapje en een drankje, en afsluitend een BBQ!
De horeca heeft een vergunning gekregen, maar er mag geen livemuziek zijn.
Ook wordt er normaal gesproken bij ons in Zundert keihard gewerkt aan het groen wat er staat, snoeien en onkruid verwijderen, en de mensen zorgen allemaal dat hun tuintje er perfect uit ziet, en de auto die op de oprit staat, staat te blinken.
Helaas staat het onkruid nu op veel plaatsen meer dan een meter hoog.... Krijgen we misschien iets terug van de gemeentebelasting?
Ik hoop echt dat er volgend jaar nog iets bestaat als kunst en cultuur, en de saamhorigheid die er hier normaal gesproken is!
Wij proberen er als buurten samen nog een feestje van te maken.