Overstappen naar andere software? Of sluiten? Of...?

Maak een keuze uit een van deze 3 opties.

• We gaan door met de nieuwe software (plaats evt. ideeën als je die hebt om het forum beter te laten

Stemmen: 6 75,0%
  • We sluiten het forum met deze software en laten het nog enige tijd actief vanwege de aanwezige infor

Stemmen: 0 0,0%
  • Ander idee of mogelijkheid, argumentatie in de thread.

Stemmen: 2 25,0%

• Totaal aantal stemmers
    8
Ik begrijp je heel goed BT.

Voor het samenvoegen van twee fora's (boards) heb je natuurlijk de toestemming nodig van de 2 eigenaren. 

Misschien is het technische problemen van het samenvoegen te ondervangen door te werken met een link naar de fora's maar zo makkelijk zal het vast niet zijn.

Het blijft een lastig verhaal om iets goed op nieuwswaarde te houden, je bent afhankelijk van mensen die dat willen en kunnen doen.

Het blijft een lastig verhaal om iets goed op nieuwswaarde te houden, je bent afhankelijk van mensen die dat willen en kunnen doen.
Exact!

Misschien is het technische problemen van het samenvoegen te ondervangen door te werken met een link naar de fora's maar zo makkelijk zal het vast niet zijn.
Bedoel je forum onderdelen? Ik noem maar iets, dat er op Fun een link staat naar "Android Ontvangers" zodat mensen van hieruit op Duck kunnen posten? Dat is inderdaad niet simpel want dan heb je toch 2 accounts nodig omdat je niet kunt posten zonder ingelogd te zijn.

Of bedoelde je iets anders?

Bedoel je forum onderdelen? Ik noem maar iets, dat er op Fun een link staat naar "Android Ontvangers" zodat mensen van hieruit op Duck kunnen posten? Dat is inderdaad niet simpel want dan heb je toch 2 accounts nodig omdat je niet kunt posten zonder ingelogd te zijn.

Ik weet het niet zo goed,  misschien een link vanaf het begin Portal Duck en Portal Fun.

Soort van oude database die op die manier toegankelijk blijft en de nieuwe dingen op het nieuwe fora.

Maar nogmaals het is een vaag idee.

Het is geen vaag idee, het is al vaker geopperd en in principe niet zo'n slecht idee. De vraag is als de eigenaren akkoord zouden gaan, hoe het moet gaan gebeuren.

Ik had toch toevallig net contact met de makers van Xenforo (de nieuwe software) en heb gelijk maar even nagevraagd.

Vroeger was dat schijnbaar moeilijk, maar nu schijnt dat allemaal geen probleem te zijn?

Volgens de developer kun je met de importer meerdere forums importeren. Je importeert een forum en als je er nog een wil doen, dan start je de importer nog een keer en importeer je een volgend forum.

Oke het is dan nog wel wat werk v.w.b. even forums checken en permissies goed zetten maar dat moet sowieso gedaan worden. Echter hiermee komt een van de moeilijkste zaken, het samenvoegen van de databases, te vervallen.

Dus technische samenvoeging is gewoon mogelijk. Op die manier blijven dus alle threads en postings zichtbaar en beschikbaar op chronologische volgorde.

Dat opent wel perspectief. Eens even ET's mening peilen over een en ander.

En als die er iets in ziet kunnen we eens een poll uitzetten op Duck en als dat iets oplevert kan ik de eigenaar van Duck eens bellen. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Offtopic: De internet radio linkjes op de "speciale service" is geniaal!!!!

Zou zoiets ook mogelijk kunnen zijn met tv streams?

..En podcasts?

Vraagje: Wat voor software draait er nu?

Zou zoiets ook mogelijk kunnen zijn met tv streams?
Natuurlijk wel, zolang het maar legale TV is. Overigens mooi dat je dit geniaal vindt, maar die Speciale service met die radio hebben we al een paar jaar. :)

De huidige software is IPB oftewel Invision Community. Daar zit Downloads, Pages en Gallery bij.

Excuus, ik ben al een tijdje niet meer op de site geweest en heb die radioservice nooit gezien.

Ehm, legale tv, tja, wat is legale tv.. De publieke zenders (staatstelevisie) is in elk geval legaal en zo zullen er nog wel zat FTA zenders zijn.

Tja ik weet niet goed wat men over iptv kan bespreken. Veelal is dat invullen en gaan met die banaan he. Oke het werkend krijgen op een bepaalde TV of Android kastje maar dan ben je met enkele postings wel klaar.

Ik wil het wel erbij doen, Android, IPTV en misschien nog iets in de combi. Maar misschien moeten we nog even wachten tot na de conversie.

Op dit moment is er druk overleg op allerlei fronten.

IPTV zou zeker een aanvulling kunnen zijn voor het forum. Tenslotte is dit zo langzamerhand de meest gebruikte techniek.

Mijn reactie kwam niet uit het niets. Ik had er al op gezocht en er zijn 5 of 6 vragen over uit 2015 en dan nog enkele wat recenter, bij elkaar nog geen 10 volgens mij.

IPTV is zeker interessant op zich, daar gaat het niet om.

Waar ik over aan het denken ben is welke vragen men over IPTV zou kunnen stellen. Het aantal en de variatie in vragen bepaald namelijk of zo'n forum onderdeel kans van slagen heeft. Vandaar dat ik ook herhaaldelijk dat SmartTV en Home Theater forum als voorbeeld nam. Was ook heel populair, maar er is weinig over te vragen, daarom dat het vrij leeg bleef en er nu beter uit ziet omdat het samengevoegd is.

Dus populair of meest gebruik, betekent nog niet per definitie dat er ook veel vragen over te stellen zijn. Dat is iets waar men ook aan moet denken.

Vandaar dat combineren met Kodi en Android de boel misschien wel levensvatbaar maakt. Maar ook van die twee heb ik nog niet veel vragen gezien alhier.

Nou, een goede vraag is hoe zelf een iptv stream op te zetten.. ;)

Maar goed, dat kan altijd nog, eerst maar een goed plan opzetten wat aantrekkelijk is en waar gebruikers antwoorden op hun vragen krijgen.

De kennis is hier meer dan elders aanwezig, dus op zich zou dat geen probleem hoeven zijn.

IPTV wordt volgens mij een moeilijke kwestie, want er zijn maar weinig "gratis" aanbieders, en soms zit er bij de addons van Kodi wel iets tussen maar dat werkt maar even meestal. 

Dus ik zou zeggen als men zich in deze materie wil gaan verdiepen ga addons testen, en deel dit hier.

Dit is hetzelfde als de trending Kodi addons, dit is een lijst die up to date gehouden wordt, en soms zitten er tussen die erg goed werken. ;)  

Ik heb laatst bijvoorbeeld een stick gekocht en de resultaten hier geplaatst: De X96

Maar wat ik graag zou weten, zijn alle moederbordjes in de hoeveelheid aan sticks en kastjes die je kunt kopen voorzien van dezelfde processor? 

Dit zijn dingen die we hier zeer zeker kunnen bespreken, en samen uitvogelen.

Zelfs een iptv stream opzetten doen ze volgens mij door de zaak op te nemen en dan door te streamen naar internet. :) Maar ook dat is maar 1 vraag.

maar oke zoals gezegd is het best te doen in combinatie met andere onderwerpen zodat er geen leeg onderdeel ontstaat.

Zoals bijv. iets wat freggel1 zegt, vandaar dat ik al de optie noemde voor een combinatie forum zoals een iptv / Android en nog iets anders in die categorie.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan