P1 aan ADSL?

heb je,je lan kaartje wel goed aan gedrukt op het mobo,toen je de pc opnieuw opstarte gaf ie toen wel aan nieuwe hardware gevonden,zoniet zit waarschijnlijk je kaart niet goed in de pc.
succes

Kaartje zit er goed in. W98 herkent nieuwe hardware en installeert het zelfs, maar geeft dat er ergens iets fout gegaan is. Via de bijgeleverde diskette krijg ik de melding dat er geen LAN kaart in de PC zit. Op het modem branden er maar twee lampjes i.p.v. de drie die er moeten branden. Allemaal maar vaag!

Probeer anders als laatste eens drivers van internet te halen en daarmee de kaart te installeren, misschien werkt het dan wel.

Het kan zijn dat een driver toch niet helemaal lekker is.
Maar het kan ook zijn dat het kaartje gewoon niet fris is, heb ooit ook zoiets gehad met een netwerkkaart. Liet zich volledig installeren, gaf geen fouten, maar een verbinding krijgen homaar. Omgeruild voor eenzelfde nieuwe en hups werken. De andere kaart hebben ze getest en bleek inderdaad stuk te zijn, misschien iets gemist bij het programmeren van de chipset.
Kan altijd wel eens gebeuren.
Wie weet.....

Da's ook logisch dat ie wat vindt. Er zit immers een PCI device in het slot. Alleen kan ie er niks mee vanwege de boven genoemde zaken.
Grtz.

Het is gelukt: ik heb een ander netwerkkaartje erin gehangen (PCI versie 2.0 i.p.v. 2.2) en het werkt! Wel wat trager dan een P4, maar het is acceptabel om een tweede PC ernaast te hebben om wat te surfen! IE en OE eraf gekiept en FF erop en nog wat aardige progjes. Even een tijdje spelen en dan eens kijken naar Linux, want dat kan nu leuk. Had ik voorlopig nog een laatste vraag: als ik de harde schijf ga formateren is het systeem dan bootable vanaf CD-ROM zonder een opstart diskette te maken of moet die met W98 toch gemaakt worden?

Hi, hi, het is niet altijd een makkelijke bevalling blijkbaar!
Waarop hij kan booten staat in de bios. Als daar een cdrom optie inzit moet je die als eerste zetten.
En dan moet de windows cd ook bootable zijn. Er zijn verschillende versies.
Grtz.

OK, duidelijk! Weer even geleden dat ik een harddisk leeg gekiept heb, dus vandaar de vraag. Maar ja, de bevalling is voorbij, dus op naar de volgende bevalling!

ik dacht dat je win98 niet kom booten van cd zonder bootdisk,winme kan dit wel.

Win98 kan ook booten vanaf cd. Ligt er ook een beetje aan welke cd je hebt maar er zijn ook bootable 98 cd's, heb er hier ook eentje.
Indien men een niet-bootable 98 cd heeft kan men altijd de bootdisk voor 98 effe downloaden van www.bootdisk.com.

Klopt! Er zijn verschillende versies.
Er zijn er waarbij je vanaf windows de setup kunt draaien.
Er zijn er ook waarbij je alleen vanaf de command (dos) prompt de setup kunt doen.
Daarom is het altijd handig een boot (opstart) flop te hebben liggen. Daarmee kun je ook de cdrom support kiezen, zodat je van de cd de setup kunt doen.
Grtz.

Handig linkje BT, ik heb gelijk maar een schijfje aangemaakt. Je weet maar nooit....

Toch maar even de volgende vraag hier stellen: het gaat dus om een Eminent 10/100 PCI Networking Adapter. Als ik in de manual en op hun site kijk, werkt de kaart uitsluitend onder Windows. Over Linux ondersteuning is niets te vinden. Is hier nog een oplossing voor, als ik besluit om Windows eraf te halen en Linux erop wil zetten?

Geen zorgen, ik ben even gaan kijken bij je fabrikant en heb gezien dat op deze kaart een Realtek 8139 chipset aanwezig is, linux zal deze kaart dus als Realtek kaart herkennen.

Hoi BT. Iets anders.
Weten jullie ook nog dat je ook met met het "oude" PCI modem (als het tenminste een fax-modem is) ook nog gewoon kunt faxen, ook als je adsl hebt?
Je sluit dan de telefoonlijn aan op het modem en de telefoon desnoods op de phone uitgang van het modem (als je geen andere splitsing hebt.
Da's wel handig omdat fax meestal 24 uur per dag bereikbaar is.
En bij zo'n tweede pc is wel een PCI slot over.
Grtz.

OK BT, dank voor je zoektocht. Dan ben ik klaar voor het grote Linux experiment, haha! Ik ga maar eens op zoek naar een distri, maar dan niet als dualboot, alleen Linux erop.

@Blokr: graag gedaan.

@Kilroy: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik kan dat hier ook maar ik heb hier ISDN met een ISDN centrale liggen en dus ook meerdere telefoonnummers.

Het telefoneren heeft echter niets met adsl te maken, dus ja je kunt een telefoonmodem gebruiken, da's normaal, maar analoog heb je maar 1 telefoonnummer en een analoge telefoonlijn "ziet" niet (in tegenstelling tot een isdn lijn) of het inkomende signaal een fax of spraaksignaal is.

Dus dat je nog kunt faxen is normaal vermits je tenminste nog een telefoonabo hebt.
Maar ik snap niet wat je bedoelt dat je fax 24 uur per dag bereikbaar is want daar heb je een faxselect voor nodig en het is voor mensen die 's avonds als jij op bezoek bent niet prettig als ze je bellen en ze krijgen dan die irritante fax pieptoon.

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Nou, ik bedoel dat niet veel mensen een fax hebben, maar wel nog een faxmodem.
Daarmee kun je naar instanties en bedrijven faxen, en die zijn 24 uur per dag bereikbaar. Je hoeft dus geen kosten te maken om te kunnen faxen. Je kunt dus ook als je adsl hebt via de telefoonlijn (na de splitter) nog gewoon faxen.
Het hoeft niet, maar je kunt ook gefaxed worden. Een goed modem moet detekteren of het een fax of voice call is. Als je dan een applicatie hebt lopen kan die de fax afvangen. Is het een voice call moet het modem doorschakelen daar de telefoon.
Mij ging het erom dat je echter altijd kan faxen met het modem.
Capito?
En analoog heb je inderdaad maar ??n nummer, maar daar kunnen meerdere telefoons aanhangen.
Grtz.

Oh op die manier dus hoofdzakelijk uitgaand.
Ja dat is zonder meer waar en..... handig inderdaad.:biggrin:

Dan had ik toch in eerste instantie verkeerd begrepen wat je bedoelde, kan gebeuren.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan