Paasmenu.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Het Paasweekend belooft een prachtig weekend te worden wat het weer betreft, dus de stemming om lekker buiten te gaan eten zit er hier goed in!

Maar wat gaan we klaarmaken???

Het menu in De Freggelgrot met pasen:

We beginnen eerst met een lekker bak koffie, Cappucino of Latte Machiato met een plak Paascake, en praline chocolade eitjes..

Daarna komen de dranken op tafel, Hertog-Jan donkere bieren, en Muskaatwijn.

Gang 1 van het eten gaat een ouwerwetse kost worden dit jaar, klaargemaakt op de BBQ!

Als eerste Bloedworst met gekarameliseerde appels, gebakken in roomboter en bruine basterdsuiker, met daarin een flinke scheut Rum en een vleug kaneel, met daarbij American Pancakes met warm zomerfruit en slagroom. Geserveerd met een kruik Hertog-Jan Triple (voor de liefhebbers) .

Als tweede daarbij, gehaktballen in een gebonden tomatensaus, bij dit alles diverse broodsoorten.

Het nagerecht wordt natuurlijk iets met chocolade en likeur! Een open chocoladecup gevuld met Aardbeienmouse, en daar bij verse aardbeien, en daar om heen kleine pure chocolade cups gevuld met diverse likeuren zoals Limoncello en Advocaat.

En niet te vergeten  gekookte Eieren. :biggrin:

Klinkt allemaal goed.
Wij houden het altijd op een sombere vreetpartij.

Smorgens een broodje rosbief met 1 of 2 eitjes. Koffie gewoon
Smiddags een broodje filet americain , koffie gewoon
Savonds asperges met krielaardappeltjes en 75 gram ossenhaas en 1 goed glas wijn.

Thats it.

Wij gaan dit jaar maar naar Freggel toe denk ik  :p :p :p :p

B.

Wordt heel druk denk ik. ;)

Mij niet gezien, ik weet nl niet wat of wie Freggel1 nog meer gaat klaarmaken in de Freggelgrot`

De gedekte tafel...

Het toetje van vandaag...

Ziet er heerlijk uit, vooral het toetje. :biggrin:
Wat is die ketel met rood in het midden? Was dat dikke tomatensoep met balletjes of iets anders?
Zag die foto ook op Fun maar daar was de ketel nog vol, dus hierop Duck hebben ze flink honger gehad. :biggrin: :)

**Gruwel**
Bloedworst, jak.

Dat rode lijkt mij een beetje te knalrood voor tomaten- wat dan ook.
Het lijkt me eerder een sausje van rode vruchten of van rode bieten.
Lekker bij de pancakes voor het eerste, of bij vlees bij het tweede,

Opa en Oma zitten er in ieder geval al helemaal klaar voor.

Ha nou zie ik het bovenaan deze thread staan, het is het warme zomerfruit voor op de pancakes.
Bovenaan staan de gekaramelliseerde appels.

Ziet er mooi georganiseerd uit, Freggel.
Ik neem aan dat jullie met zn allen lekker bourgondisch genoten hebben.

Het is inderdaad zomerfruit voor op de pancakes. We hebben lekker bourgondisch gegeten, vooral al het zoete eten. :biggrin:

Bloedworst is ook niet mijn eerste keuze. Maar zomerfruit en pancakes en zeker gekaramelliseerde appels.
En dan nog dat nagerecht. :p
Goed je best gedaan freggel1!

Bloedworst is ook heel lekker met gebakken appel of gebakken ananas maar het woord bloed doet begrijpelijk veel mensen afschrikken, maar eigenlijk moet je dan helemaal geen vlees meer eten. :)

Balkenbrij is net zo'n gerecht waar veel bloed inzit maar in de naam van de 'brij' ontbreekt het woord bloed waardoor het misschien iets beter is weg te slikken. ;) 

Appels zaten erbij @parabolica. ;)

Als eerste Bloedworst met gekarameliseerde appels, gebakken in roomboter en bruine basterdsuiker, met daarin een flinke scheut Rum en een vleug kaneel, met daarbij American Pancakes met warm zomerfruit en slagroom. Geserveerd met een kruik Hertog-Jan Triple (voor de liefhebbers) .
.

Toen ik het paasmenu las zat ik al te watertanden @freggel maar ik moest een stukje inleiding schrijven voordat ik over de balkenbrij begon.  ;)

Balkenbrij heb ik dus nog nooit op, maar wie weet, tegen de tijd dat er weer eens iets geprobeerd wordt. :biggrin:

@Black Tiger zou Balkenbrij wel kennen maar of hij het ook op het menu zet met Pinksteren?

Nee zeer zeker niet. Ik lust ook wel bloedworst en balkenbrij dus het is niet dat het me af zou schrikken, maar heel af en toe. Vind het (persoonlijke smaak) in elk geval geen gerecht voor bij een speciale gelegenheid.
Dus bij ons zal dat niet snel gebeuren. Balkenbrij zou ik misschien wel als hapje op en feestje of oudjaar of zo op het menu kunnen zetten, maar we hebben eigenlijk nooit balkenbrij.
Daar komt ook nog bij kijken dan de rest van het gezin dat ook niet of slechts af en toe eens eet.

Ik zou het zelf ook niet op een menu zetten voor een speciale dag maar in mijn provincie is balkenbrij al helemaal niet bekend. Maar toen ik vorige jaar in het zuiden was heb ik bij een slager tegen sluitingstijd zijn laatste voorraad balkenbrij opgekocht (1kg). Dat was 3 dagen smullen hoewel ik het de 3de dag iets minder vond. ;)

Maar het toetje van @freggel trekt toch elke keer mijn aandacht.

parabolica zei:

Tja Parabolica, dat is nu eenmaal mijn werk. ;)  Ik weet dat ik geen reclame mag maken, maar waar ik werk hebben we aantal Chocolate academy's, ook waar ik werk, maar daar heb ik geen filmpje van, ben er vandaag nog wel geweest, en binnenkort ook eens een cursus daar. Er worden daar ?cht h??rlijke dingen gemaakt.

Kijk maar eens: 

Academy in Wieze

Het begint op te vallen, we liggen alweer op 1 lijn met onze gedachten. :biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan