pas op met je bankkaart!!!

T

twilight

Lees dit goed, het is geen grap!!!

Hoe wordt je bankkaart gestolen?

Je gaat naar een bankautomaat om geld af te halen.

Je steekt je kaart in de automaat en dan...niets meer.

Je drukt op de toets "Annuleren" om je kaart te krijgen, maar het toestel blijft geblokkeerd.

Je redeneert, niet erg, ik zal morgen naar de bank gaan om de kaart op te halen (als dit na sluitingstijd is) of direct als de bank open is.

MAAR, in beide gevallen loop je van de automaat weg !!!
Als je bij de bank naar binnen gaat krijg je te horen: Neen mijnheer Of meneer/mevrouw,uw kaart werd NIET door de automaat ingeslikt, De kaart is niet in ons bezit.

Wat is er gebeurd???????

Uitleg!

Enkele slimmeriken hebben een klein stukje plastic in de gleuf van
De automaat gebracht.

De bankkaart wordt in het toestel tegengehouden door een stukje VHS band.

Daardoor kan de automaat de kaart niet lezen en deze ook niet inslikken.

Een ander stukje plastic belet dat de kaart wordt teruggegeven.
Indien dit je overkomt, kijk dan goed in de sleuf waar je de kaart hebt ingestoken.

Indien daar een stukje plastic is vastgemaakt (dubbelzijdige plakband), TREK DIT DAN WEG en je krijgt je bankkaart terug, kijk goed om je heen,de dief is niet ver weg.

Indien iemand naar je toekomt om te vragen wat er scheelt, GA NIET WEG VAN DE AUTOMAAT.

Bel indien mogelijk (mobiel) met het nummer dat op pinautomaat.
Het is zonder twijfel de helpende dief die komt informeren en je waarschijnlijk zal aanraden om bij de bank naar binnen te gaan om de kaart terug te vragen.

Hij zal ook zeggen eerst nog eens een poging te doen de kaart te krijgen door je code in te toetsen.

DOE DIT NIET !!!
Indien je twijfelt: LAAT ONMIDDELLIJK JE KAART BLOKKEREN VIA JE BANK, WACHT NIET!Stuur dit bericht naar je vrienden en kennissen zodat ze op de hoogte zijn van de "truc"

Met vriendelijke groet,

Henk Koetze
Beveiligingsadviseur
Bureau Veiligheidszaken
Arrondissement Utrecht 030-2234200 / 06-53943224

Dit is mijn vriendin laatst gebeurd.
Gelukkig was ze met haar zuster, en die is bij de automaat blijven staan.
Ze heeft idd de kaart laten blokkeren, en er is daarmee geen schade aan de rekening gekomen.

Goed advies!!!

G

wel dat over komt mij gelukkig niet heb die magneed strip er af gescheurd :biggrin:

Die zaD er bij jouw niet eens op.

oud nieuws :)
maar altijd goed om nog even onder de aandacht te brengen
de meeste banken hebben hun pinautomaat al aangepast
hier bijvoorbeeld bij de abn-amro is de sleuf zo aangepast dat er alleen een bankpasje in kan
verder hebben de abn-amro en de rabo-bank hier volop in het display staan dat je gefilmt wordt :) dus een beetje dief kijkt nu wel beter uit :)

Dat filmen daar trekken die lui zich niet zoveel van aan D-Squad

Tegen woordig plakken ze een voorsetmondje met leeskop en zendertje over de kaartgleuf heen. Je ziet het ech niet als je het niet weet.

Op die manier wordt gelijk een kopie van de magneetstrip gemaakt.

Dan plakken ze er nog een klein cameratje bij recht boven het toetsenbord en lezen gelijk je pincode mee.

Dan hebben ze alles al om een valse kaart te maken zonder dat je het in de gaten hebt.

Op het moment dat je het merkt is je rekening al leeg.

Zulke dingen kun je voorkomen door tijdens het intoetsen van de pin je andere hand er boven te houden zodat ze niet kunnen zien welke pin je intoetst.

:) dat bedoel ik Henkie
hier is dat niet meer mogelijk om een opzetstukje te plaatsen
is hier namelijk al zeer regelmatig voorgekomen dat bankpasjes gecopieerd werden op die manier.
ik pin eigenlijk nooit op een automaat die buiten staat :)
gewoon in de bank zelf is altijd nog het veiligste denk ik

Originally posted by D-SQUAD
:) dat bedoel ik Henkie
hier is dat niet meer mogelijk om een opzetstukje te plaatsen
is hier namelijk al zeer regelmatig voorgekomen dat bankpasjes gecopieerd werden op die manier.

Wat hebben ze aan de constructie van de automaat veranderd dan dat dat niet meer mogelijk is?

@Henkie
ze hebben hier op de automaat al een opzet stuk geplaatst (de bank dus) zodat het onmogelijk is er nog wat anders in/op te monteren.

Jaaaaaaaaaaaaaa met zijn allen naar.....

Waar woon je ook alweer D-Squad.... komen we daar pinnen :biggrin::biggrin::biggrin:

Is geen hoax.

Heeft in de krant gestaan dat er een aantal mensen benadeeld zijn op deze manier.
En om de pas tegen te houden gebruikten ze gewoon een stuk doorzichtig plakband.

Mensen toetsten de pincode in en er gebeurde niets, stond daar "toevallig" een behulpzame man die vroeg om hun te helpen en zei "toets de pincode nog maar een keer in mischien dat het nu wel werkt".

Die mensen toetste dus de pincode in en die zag dat dan ook.
Er gebeurde uiteraardt niets.
Die zei dus "nou, ik zou dat maar binnen melden als ik u was".
Die persoon naar binnen, en die man haald de pinpas uit de gleuf
en duwt de pas erin toets de pincode in en haalt geld van de rekening.

Dit deden ze voornamelijk bij oudere mensen.

Zoals ik al aangaf is het wel mogelijk om dit soort truc's uit te halen maar het verhaal zoals door twilight wordt vermeld is een hoax.

Dit verhaal gaat al enige tijd via e-mail rond. en het bericht voldoet ook aan alle kenmerken voor een hoax.

Nogmaals, het is zeer zeker mogelijk om d.m.v. ingrepen dit soort ellende te veroorzaken, maar het schrijven van twilight staat letterlijk op nepwaarschuwing.nl en is dus door o.a. Virus-Alert bestempeld als een hoax.

benk1

Het is inderdaad geen hoax. Waar Twilight het over heeft, heeft zelfs een naam: Portugeese lus.

Je kan ondertussen je maten bellen,vervolgens jezelf verdekt opstellen en die gast op een oud Hollandse manier in mekaar hoeken als hij het pasje komt plukken.
Voor mij is dat zinvol geweld cq her-opvoeden.
Bij aanhouding staat hij namelijk eerder op straat dan jij klaar bent met de aangifte.
Zo iemand rooft ook de tas van je oma namelijk.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan