bert50
Addicted Member
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Kilroy zei:Maar nou snap ik effe iets niet helemaal.
Dat van de users, superusers en administrators was me uiteraard bekend.
Maar wat heeft het nu voor zin om op een pc meerdere users of superusers aan te maken.
Voor zover me bekend is mag je een windows cd (met serial) maar op ??n pc zetten en moet je voor elke pc dus een cd kopen.
In de meeste gevallen zal ook op een pc maar ??n persoon aktief zijn als user.
Hoe zit dat nou?
Grtz.
Nee, je hoeft voor elke PC geen CD te kopen, een licentie volstaat.
Bedrijven die dus veel PC's hebben zullen dan ook niet zoeveel Licentie kopen als er PC's zijn, maar een Corperate Licentie.
Meerdere users op een PC ja dat gebeurd heel vaak, op Laptops niet die zijn persoonlijk, maar een Desktop kan door meerdere mensen gebruikt worden. Die werken dan met Roaming Profile. En da ga ik lekker nie uitleggen, zoek maar eens op.
Maar dat werkt ook op een Laptops hoor, alleen als die dan niet aan het Netwerk hangen maken ze gebruik van een Locale Profile, die heeft wel en paar nadelen. Mag je ook lekker opzoeken.
Als je het over thuis gebruik hebt, klopt je verhaal, maar da kan nog steeds meerdere users aanmaken.
Morgen ga ik weer lekker Systeem Beheerders op hun donder geven omdat ze het niet goed doen, das toch heerlijk werk.
Maar eigelijk moet jij je afvragen, wat is nu een systeem beheerder en wat doet hij/zij bij het bedrijf. Je komt er al snel achter dat er verschillende zijn met diverse taken.
Draadje kan gesloten worden, behalve als Nummer 10 het password gewijzigt krijgt.
Hihihiiihi
Bert