Pc bij de Lidl

Wat een slappe soep zeg, totaal geen reaktie!

Dat ding ziet er wel goed uit zeg!
Probeer dat maar eens voor dezelfde prijs te maken.
Ik bedoel voordat je alles bij je thuis hebt enzo, en geassembleerd hebt.

Grtz.

De slappe soep zal er ook mee te maken hebben dat je daar weinig over kunt zeggen, het is wel een aardige prijs waar je hem misschien zelf niet voor gebouwd krijgt.
Maar over prestaties is niks te zeggen. Heb hier eentje gehad die gelijk was aan mijn pc. Het ding liep op zich prima, niks mis mee, maar zichtbaar langzamer dan mijn eigen pc.
Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Verder ben ik niet bekend met service die Lidl op pc's geeft, volgens mij geven ze namelijk helemaal geen service en moet je een ander bedrijf bellen die de service verleent.
Naar verluid schijnt dat best wel goed te zijn, maar ook dat is maar van horen zeggen.

Dus dan blijft over dat men kan zeggen dat het wel een mooi systeem is voor een best een nette prijs, maar da's dan ook alles.

Het is inderdaad zo dat het een leuk systeem is voor het geld dat ervoor neergeteld mag worden.
Dat is overigens vrijwel altijd zo bij de pc's en laptops van LIDL.
Die dingen zijn van het merk Targa, en daar moet je ook zijn voor service.
LIDL is niet meer dan een dozenschuiver, en je kan van zo'n 16 jarige kassajuffrouw ook niet verwachten dat ze op de hoogte is van het hoe en wat van de computers die ze verkopen (service dus).
Want dan was ze wel in een computerzaak gaan werken.
Uiteraard is dit vergelijkbaar bij anderen, maar daar moet je dan de merknamen aanpassen: LIDL/Targa, ALDI/Medion....

Das allemaal 1 pot nat (en deze keer is dat niet slecht bedoeld).
Wanneer je heel goed kijkt naar de omschrijvingen, dan zie je dat je een ASUS moederbord in dat systeem krijgt.
Maar das wel een TE versie; waar TE natuurlijk staat voor Targa Edition.
Dat betekent niet minder dan dat het moederbordje ergens een beetje aangepast (zeg maar uitgekleed) is aan de wensen van Targa.
Dat gaat natuurlijk vooral om de pegels.
Het is onwaarschijnlijk dat je dat type moederbord ergens zal aantreffen op internet, maar wel vergelijkbare bordjes.
Waar 'm dan het verschil in zal zitten is vaak niet meteen duidelijk dus das iets waar je wel rekening mee mag houden.
Misschien is BT's ervaring met net iets mindere prestaties daar wel mee verklaard.

Onder de streep blijft het altijd zo dat je hiermee een systeem koopt dat behoorlijk up to date is (hoewel, draadloos netwerk dmv een usb stikkie ?), en dat aardig mee kan met de pc van de buurman.
Alleen als die buurman een doorgewinterde, gamende, zelf-computerbouwende nerd is zal je systeem er zielig bijhangen.
Maar die buurman levert dan dus wel een derde van elk maandloon, en zowat alle vrije tijd in voor zijn peeceetje.

Kijk, zo komt er toch zinnige informatie binnen! En da's goed.
Wat die asus moederbords betreft, mijn laatsten waren ook asus.
En daar is niks fout mee.
Die zullen uit de lopende pruduktie zijn. Of daaraan iets valt uit te kleden kan ik niet zeggen, dan moet ik het zien.
En wat valt er uit te kleden? Buiten de noodzakelijke IC's zit daar tegenwoordig niet meer zoveel op. Of daar veel te besparen is?
En als het een asus is moet je bij asus zijn voor upgrades.

Pc's verkopen die winkels met bedoeling om klanten de winkel binnen te krijgen. Niet zo zeer omdat ze de klanten zo aardig vinden.
En het zijn levensmiddelen winkels en die hebben we dagelijks nodig, vandaar!
Dat doet er niets aan af dat de kwaliteit/prijs goed genoemd kan worden.
Iedereen is verder vrij zelf wat te maken of een of ander merk pc te kopen.

Ik geloof inderdaad dat deze winkels de service aan andere bedrijven hebben uitbesteed die de service verder regelen. Dat houdt in kosteloos ophalen op een bepaald punt. Dat wordt telefonisch afgehandeld.

Ieder zijn keuze dus.

Grtz.

Als je Targa of Medion heet, dan douw je hele pallets computers de deur uit naar de distributiecentra van de diverse supermarkten en drogisterijen.
Dan kun je best wel om de tafel gaan zitten met de taiwanezen van ASUS om daar eens te bespreken hoe jullie twee nog iets betere vrienden kunnen worden hoor.
En geloof me maar weinig zit er echt niet op moederborden.
Wat lever je dan in ?
Nou het aantal PCI aansuitingen bijvoorbeeld.
Dat scheelt behalve de "stopcontacten" (slots) ook nog wat omringende componenten zoals bijvoorbeeld in de voeding van de (niet meer aanwezige) slots.
En als je nog een berg USB sticks hebt liggen, kun je ook de WiFi ondersteuing van dat moederbord achterwege laten.
Ik noem maar een zijstraat.

In ieder geval is er altijd wel wat uit te kleden aan een produkt uit een consumenten lijn.
Want zo'n produkt moet het lang niet alleen hebben van de kwaliteit waar een fabrikant bekend om staat.
Als er leuke gadgets aan zitten verkoopt ie ook stukken beter.

Joh, dat ding [pc] is gewoon goed, asus, snel geheugen goeie videokaart en een leuke prijs. Service is in handen van dezelfde club die Medion, Multistar, SKY [dixons] en nog wat van die prijsbrekers serviced en ze komen gewoon aan huis repareren, Gelijkwaardig aan bijna alle andere pc merken dus.

Groet Roberto

en zo hier en daar een sata of pata aansluiting weglaten helpt ook de prijs te drukken

Dat doet er niets aan af dat de kwaliteit/prijs goed genoemd kan worden.
Asus is over het algemeen wel goed. De kwaliteit/prijs verhouding van die aldi en lidl systemen is over het algemeen inderdaad ook goed te noemen.

De vraag was tevens of er ook betere waren. Ja natuurlijk zijn er betere, maar zoals je uit de uitleg van Mas3 en mijzelf kunt opmaken, zijn de betere systemen over het algemeen ook duurder.
Het is dus een keuze die je maakt. Overigens is Targa geen merk zoals HP of Acer bijvoorbeeld. Targa maakt dingen van andere merken, zo hadden ze ook Targa Soundkaarten ooit, dat waren gewoon Soundblasters die iets aangepast waren, idem zo met hubjes.
Op zich niets mis mee. Zo word er ook met satelliet ontvangers gedaan.

Okay, lidle kan goedkoop zijn of misschien ook niet.

Ga ook eens kijken bij Dell of HP.

Daat staan hele leuke PC's voor minder geld en die zijn dan wel erge snel.

Mijn volgende PC wordt weer een Dell hoor, ben daat dik tevreden mee.

Groetjes Bert

Zucht eigenlijk wilde ik me er niet mee bemoeien maar goed ik kan het toch niet laten.

De gebruikte moderborden zijn niet de A keuze van Asus eerder de c keuze en hebben een aangepaste BIOS eigenlijk netzoals PackerdHell dat doet op die manier zetten ze dingen uit die normaal Bij de A klasse borden wel aanstaat zoals de bijvoorbeeld de Hotplug ondersteuning van Sata schijven wat ook gebeurd dat Sata2 onbruikbaar wordt aangezien de gebruikte chip geen Sata2 aankan of net niet de snelheid haald welke op de A klasse van dat zelfde bord wel wordt behaald.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen op te noemen een leuke vind ik die Gigabit lan geen enkele Nederlandse provider heeft deze mogelijkheid en 90 % van de Netwerken in de Nederland zijn nog gewoon 100MBIT gekker nog er zijn er zeker die het met de 10MBIT versie moeten doen maar het staat leuk die Gigabit lan.

@ wizzard,

GB lan kan dan richting provider niet van toepassing zijn, maar het kan zomaar zijn dat het iets of wat toevoegd aan een home of business netwerk. Ik verscheep nogal wat data via mijn home netwerk. Dit varieert van het laten draaien van mijn Dream, het spelen van muziek, het kopieeren van files en het beschikbaar stellen van wat files via een FTP. Daarbij is het wel leuk dat je wat snelheid ter beschikking hebt zodat je dingen tegelijk kunt doen, Gaat het toch ff een tikkie vloeiender.

En dan heb ik het niet eens over bedrijfsnetwerkjes van meerdere 100-den gebruikers die al jaren gebruikmaken van Gbics [van switch naar switch of router gerichte Gigabit netwerk kaarten] alleen om traffic te verwerken.

Over dat downgraden van onderdelen heb ik in een eerdere posting in dit en andere topics al mijn mening gegeven

Groet Roberto

Tuurlijk maar je moet me gelijk geven dat de mensen die een Medion dan wel Targa PC kopen thuis gebruikers zijn en zeg maar 90% niet eens weten wat voor netwerk zij hebben en die hebben helemaal niks aan een gigabit netwerk kaart gekker nog, vaak gaat dit nog fout ook en krijgen ze het niet draaiende op de switch of router/modem welke zij gebruiken, en grijpen dan terug naar een 100mbit kaartje als daar dan nog plek voor is in zo'n systeem wat vaak niet het geval is.

Ben ik zeker met je eens maar ik was even bang dat het zou verder zou gaan over de zin en onzin van de ontwikkelingen in de netwerk techniek.
Ik zit in deze techniek en kan je verklappen dat zelfs een Gigabit verbinding alweer passe is. Binnen nu en 1 maand gaan we de eerste vinex locatie opleveren met een keuze tussen koper en glas. [telefoonkabel, coax of glas. Of een mix]

Groeten Roberto

Tsssssk.... de gigabit kaart is nog niet eens echt ingeburgerd... hebben ze alweer iets nieuws. Ongelooflijk.:)

Hallo BT,
de GB kaart is wel ingeburgerd, denk aan de servers en de HP en Dell machines hebben die dingen ook al minimaal een jaar. De laptops hebben die dingen ook al.

Volgens mij zijn dat Broadcom kaarten.

Helaas de netwerken van mijn klanten hebben meestal 100Mb.

Groetjes Bert

de GB kaart is wel ingeburgerd
Nou minimaal een jaar wil ik niet zeggen, eerder hooguit een jaar.
Maar wat ik bedoel met ingeburgerd, is dat heel veel mensen die dingen ook al hebben. En da's nog lang niet het geval. Zo gek lang zijn bijv. de Gigabit switches tegen een betaalbare prijs ook nog niet verkrijgbaar, da's ook iets van het laatste half jaar.

De 100mbit is al echt ingeburgerd, de meesten hebben routers en switches die 10/100 aan kunnen, autosensing erop etc, 100mbit netwerkkaartjes in de pc want voor 10mbit moet je al goed zoeken.
Dat is wat ik met ingeburgerd bedoel. De Gigabit kaartjes zijn ook nog niet voor 10 euro te krijgen etc.:)

De ze bestaan wel langer, maar ingeburgerd wil ik het echt nog niet noemen.
Maar dat ligt dus aan wat men onder "ingeburgerd" verstaat.

De discussie over 100 Mb of 1 Gb doet er niet toe als het om een lagere prijs zou gaan.
Eerder dat een Gb chip "set" goedkoper zal zijn dan een Mb set.
Natuurlijk niet als je een netwerkkaartje in de winkel gaat halen.
Maar wel als je er een paar duizend op je moederbordjes wil plaatsen.
Zie maar eens dat je nog aan nieuwe chipsets komt van die verouderde techniek.

En Gigabit kaartjes zijn al ruim meer dan een jaar gangbaar op nieuwe moederborden hoor, zeker weten.
Inderdaad weet Jan Modaal niet dat je netwerk niet alleen maar bestaat uit een stekkertje in je computer en een paar stukkies kabel door je huis.
En dat een 10 of 100 Mb kabeltje niet gelijk is aan een Gb kabeltje, en toch weer wel.
Inderdaad nog maar pas zijn er voor diezelfde Jan Modaal betaalbare Gb switches te koop, zij het met niet erg veel aansluitingen.
Aan de andere kant, als je meer nodig zou hebben, val je niet meer onder de noemer Jan Modaal.

En Gigabit kaartjes zijn al ruim meer dan een jaar gangbaar op nieuwe moederborden hoor, zeker weten.
Zal dan wel aan mij liggen maar in oktober 2005 zag ik ze nog bijna nergens standaard op moederborden.

Doch zoals gezegd, het ligt er maar aan wat men onder "ingeburgerd" verstaat en ik versta daar iets heel anders onder dan anderen schijnbaar.:)

Gekker nog BT op heel veel nieuwe en ook dure moederborden zit nog steeds alleen de 100mb versie en niet de gblan

Ik moet hier toch nog een berichtje aan wijden.

Ik weet niet over wel B, C en D merken het jullie hebben of wel goedkoop model router of Switch.

Maar 3,5 jaar geleden kocht ik mijn eerste Switch van Dell, 1 x Gb up en 24 x 100 Mb down. Ja er was best een reden voor, de Dell en Compaq servers hadden 1 Gb kaarten.

In de zomer van vorig jaar bouwde ik RIS servers van HP desktops en daar gebruikte ik deze Gb switch bij, wat werd er daar snel geRISt.

Ik geef toe dat ik niet weet wat er voor netwerk snelheid op een ASUS moederbord zit of zat, dat boeid mij ook niet ik weet wel wat HP/Compaq en Dell leveren en dat al gedurende een langere tijd.
Maar ja de meeste bedrijven waar ik wel eens kom, kopen geen zelfbouw of computers op de hoek, maar Leasen deze en dat gebeurd met A merken.

Nu heb ik nog maar een vraag aan jullie, heb je die zooi van Lidle nu wel of niet gekocht ik blijf wel bij Dell daar is de proc snelheid misschien lager, maar de overall snelheid hoger. Ja ik weet ook niet waar dat aan ligt, misschien wel aan de A.

Groetjes van iemand die er totaal geen ballen verstand van heeft.

Ikke dus, Bert

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan