persbericht canal digital

Leeftijd
nijega
hoi,

volgens bronnen binnen canal digital komt canal digital op maandag 21 februari met een bericht over de uitbreiding van zenders e.d.

ben benieuwd.

bron:sjaak/beppie

Dan ben ik ook eens benieuwd.:)

Overigens ook nog bedankt voor het posten van de andere interessante zenderinformatie!

Zag ergens een opmerking over het toevoegen van de vlaamse TV aan het canaal digitaal pakket. Dat zou wel heel mooi zijn, als het waar is.

Toch doet er zich langzaam maar zeker een zeer gevaarlijke situatie voor hier. Ik hoorde dat Canaal digitaal verkocht is, en dat UPC het beheer zou hebben gekregen. verder zou er een grote fusie tussen de kabelboeren op handen zijn.

Dit betekent dat we straks totaal met handen en voeten aan één grote boevenfirma gebonden zijn. Ik hoop niet dat dat gebeurt.

Er zijn wel geruchten dat ie doorverkocht word aan UPC maar bij mijn weten is dat nog niet gebeurt, althans niet het satellietdeel.

Aan 1 grote boef gekoppeld is inderdaad niet fijn, maar ik ga er vooralsnog van uit dat die toezichthoudende instantie (ben de naam even kwijt) er wel op let dat het geen monopolie gaat worden. Hopelijk!

Greenfield en Airbridge hebben Canal + Nederland gekocht van Vivendi. Dat bestond bij de aankoop door G&A uit Canal Digitaal en Canal + (de betaal televisiezenders via satelliet en kabel dus geel,blauw,rood).

Eigenlijk direct na deze aankoop heeft G&A de betaaltvzenders van Canal + verkocht aan UPC. Het gaat hier dan om de filmzenders met de kleuren en niet over het satellietcontent. De betaal filmzenders zijn dus in handen van UPC (deal is rond maar pas officieel in september van dit jaar invm diverse zaken die lopen met betrekking tot mededinging e.d.).

UPC heeft dus helemaal niets te maken met het satellietaanbod van Canal Digitaal en zal daar ook nooit iets mee te maken hebben. Met uitzondering dan dat Canal Digitaal de filmzenders van Canal + (en dus eigenlijk UPC) doorgeeft via het satellietpakket. Daar is gewoon een zelfde relatie welke Canal Digitaal heeft met bijvoorbeeld SBS of RTL.

Omdat we hier met 2 al langer geleden opgesplitste bedrijven te maken hebben, moet je wel goed opletten welk bericht waar over gaat.

Het verhaal over UPC is dus NIET waar.

De moedermaatschappij van UPC heeft canal + overgenomen, en dat is dus NIET canal digitaal.

Canal + is het bedrijf dat programma's heeft en die ze verkoopt aan de kabel en de schotel kijker.

Canal digitaal is het bedrijf dat ons satelliet pakket verzorgt.

De vorige moedermaatschappij (VivendiUniversal) van deze 2 clubs, wilde deze als 1 deal verkopen en dus niet alleen het canal+ deel waarin UPC wel geïnteresseerd was.

Uiteindelijk heeft investeringsmaatschappij Greenfield dit complete pakket opgekocht, om direct daarna het canal+ gedeelte door te verkopen aan (zeg maar) UPC.

Greenfield houdt zelf voorlopig canal digitaal in handen en poetst het bedrijf in de tussentijd wat op zodat het er aan het eind van dat trajekt wat interessanter uitziet.

(als je je auto goed poetst zodat ie lekker glimt, verkoop je m ook gemakkelijker.)

Er zit dus wel iets in dat UPC het spul heeft opgekocht, maar dus niet datgene waar wij als satelliet enthousiastelingen mee te maken hebben.

Over waakhonden: er zijn 2 van die organisaties hier in NL (in ieder geval 2 hele bekende).

Voor telecommunicatie en post is dat de OPTA, en voor alle economische toestanden is dat de NMa.

De NMa (Nederlandse Mededingings Autoriteit) bekijkt of er nog wel voldoende concurrentie is in de betreffende markt en gaat dus kartel vorming tegen.

De OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) is er om ervoor te zorgen dat post en telecommunicatie tegen een acceptabele prijs gegarandeerd zijn.

Het is dus ook niet zo raar dat beide websites een sterke overeenkomst hebben.

Hoewel beide organisaties hier hun invloed kunnen doen gelden, denk ik toch dat canal digitaal onder de NMa valt.

UPC valt wel weer onder de OPTA.

Gelukkig maar!! Dan blijft het Canal Digitaal en blijft deze jongen NIETS maar dan ook NIETS met UPC te maken hebben. En da's wel zo fijn!

Het heugelijk nieuws is te melden! Vanaf 9 maart a.s. worden de programma’s van National Geographic Channel weer uitgezonden via CanalDigitaal. Het recente verlies van de uitzendingen van National Geographic Channel via de satelliet werd door beide partijen betreurd en zorgde voor veel reacties onder klanten.

Sinds 17 januari j.l. was National Geographic Channel niet meer via CanalDigitaal te ontvangen nadat geen overeenstemming bereikt kon worden over verlenging van de distributieovereenkomst. Beide partijen vonden het spijtig dat de distributie via de Astra satelliet stopgezet moest worden en zijn nu alsnog tot overeenstemming gekomen. National Geographic Channel maakt vanaf 9 maart weer deel uit van het Basispakket van CanalDigitaal dat met een maandprijs van €6,95 het laagst geprijsde zenderpakket op de Nederlandse markt is.

In het Basispakket zijn naast National Geographic Channel en alle Nederlandse publieke en commerciële TV zenders ook een groot aantal themazenders opgenomen, waaronder Nickelodeon, Discovery Channel, Animal Planet, BBC Prime, Eurosport, MTV en andere pan-Europese zenders. In totaal zijn met CanalDigitaal meer dan 200 TV- en radiozenders digitaal te ontvangen via de Astra satelliet.

CanalDigitaal is de Nederlandse distributeur van Digitale TV en radio via de Astra 1-satelliet. CanalDigitaal biedt uitstekende beeldkwaliteit, de meeste zenders en de laagste maandprijs. Dit werd onlangs nog eens bevestigd door de test van Digitale TV in de Consumentengids van januari 2005. Inmiddels kijken meer dan één miljoen Nederlanders dagelijks naar het televisieaanbod van CanalDigitaal. CanalDigitaal is daarmee de grootste aanbieder van Digitale TV en radio in Nederland.

Onlangs heeft SatelliteMagazine de petitie van de gehouden actie overgedragen aan NGC en CanalDigitaal. Beide partijen waren positief over de maarliefst 835 inzendingen.

Bron: Satellite Magazine

Op zaterdag 26 maart wordt de uitwedstrijden van het Nederlands elftal tegen Roemenië voor de WK 2006 kwalificatie live uitgezonden op Nickelodeon. Op Nickelodeon worden rond de wedstrijden ook voor- en nabeschouwingen en samenvattingen van de andere poulewedstrijden uitgezonden.

Heu.. ik neem aan dat het om één uitwedstrijd gaat, of hebben we nog reserve-elftallen? ;)

Heel vaak word er rond zo'n wedstrijd (vooraf) ook een wedstrijd gespeeld door de jeugdteams van betreffende landen.

Ik heb geen idee of het hier om een tiepvawdje ging, maar het kan zijn dat men dat ook wil gaan uitzenden.

Wel weet ik dat men daarvan beelden had bij de eerste keer dat talpa haar uitzendrechten waarnam.

Hoorde gisteren op het nieuws dat SBS6 voorlopig de thuiswedstrijden van het nederlands elftal blijft houden. dat is goed nieuws, want daar heb je geen basispakket voor nodig ;)

En ons ben zuunnig..

Wel, nog een klein nieuwtje er bij: NGC draait vanaf vandaag weer, een dag eerder dus.

Hosting Fun

Advertenties