Philips na het flashen met de Oslink geen display meer

L

Lagos

ik heb hier een Philips die na het flashen met de Oslink geen display meer geeft, heb ik vroeger ook eens gehad nadat ik per abuis de verkeerde firmware er in had gezet.
Dat is nu niet het geval, de decoder laat zich gewoon flashen maar start daarna niet meer op.

Weet iemand een oplossing of moet hij echt naar Philips?

Gr. Lagos

Zie eventueel ook posting:

http://www.duckfiles.org/board/showthread.php?s=&postid=77616#post77616

strange bij de verkeerde soft krijg je ook update error
er staat mij iets bij dat ik het ook heb gehad
ik meen mij te herinneren dat het de eeprom was een foute bedoel ik daarmee
en dat ie dan blijft hangen ofzo
zoek ff een andere of download hem opnieuw

tip probeer de orginele soft met de orginele eeprom
werkt ie dan dan weet je wat
ff alles erasen en weer proggen
maar let effe op die eeprom doe hem evt met declink

maak ook je map van oslink leeg
anders krijg je daar weer geklooi mee
die houd dingen in het geheugen vast
dat levert ook problemen als je te vaak flasht

ga eerst ff lege firmware in je philips zetten
ook de eeprom
dan de goede software proggen

bert

Allemaal geprobeerd maar het mag helaas niet baten, reageert prima op read signature en schrijft en leest de firmware perfect maar display blijft zwart.

Tja wat nu? Vindt hier in Zuid Spanje maar eens een Philips service centrum

Gr. Lagos

en je hebt de map leeg gemaakt ook???
alleen oslink laten staan

Ik werk met de V2.99C (V4.00C time killed)van Satfly en ik heb het ook met Oslink 1.4 over gedaan, ik zal morgen ff proberen wat je zegt maar of dat helpt lijkt mij stug.

Bedankt en Gr. Lagos

er staat een log een ini en eenlrf file in
alle drie verwijderen en opnieuw flashen
als het goed is zie dan dat ie een block vergeten is
als je dat ziet dan weet je dat het in oslink zelf zit
een bug???

Lagos

Ik heb toevallig het zelfde probleem gelezen bij Freggel1 en op de site van **** wordt er bij posting tech-talking ook hierover
gesproken.

Flash vervangen in Ph 5816/03
Wie heeft ervaring met het vervangen van de flash 29F400 in een Philips 5816/03?

Deze zijn helaas gesneuveld bij het aansluiten van de oslink. Op mijn eigen board vertel ik: Sluit eerst een seri?le kabel aan om de deco op hetzelfde aardniveau te brengen als je PC. Maar vanmiddag ging het weer mis. Snel ff de oslink erop pluggen, ik hoorde geknetter in mijn speaker, kreeg zelf een tik enz.
Deco dood.

Weet je zeker dat het de 29F400 is die dood is? Deze zit met al zijn poten aan weet ik veel wat voor andere prut vast. Zo'n statische ontlading is vrij heftig, en kan met gemak ook andere componenten doorgefikt hebben.

Lossolderen gaat prima met een (regelbare) verfafbrander. Kijk wel uit dat je de print niet verkoolt! Als je zeker weet dat een component stuk is, kun je ook alle pootjes doorknippen en die stuk voor stuk lossolderen.
Maar helaas: een 29F400 heb ik ook niet voor je liggen.

defecte flash
Sorry maar een nieuwe flash is leeg en daardoor is deze met alle geweld niet werkend te krijgen.Tenzij je een speciale prgeer hebt voor dit sort ic,s(je moet er 2 proggen)
Philipstech

Natuurlijk is de flash leeg.
Ik dacht vervangen en daarna met het oslink proggen.

Heb je ervaring hiermee?

Ja en sorry lukt niet omdat de boot loader niet in het lege flash rom zit.Probeer een defecte maar met een goede flash dsx print te regelen.
Is helaas de enigste oplossing(spreek uit ervaring.

Philipstech

Freggel1 heeft de zijne opgestuurd naar Philips en was geloof ik
ongeveer 140 euro kwijt .

rgds

Ed

Als inderdaad de Flash het begeven heeft dan is het vreemd dat hij wel de firm schrijft en leest, sluiting heb ik niet gehad.
Alle spanningen vergeleken met een andere Flip en ik geloof niet dat er een hardware fout is.

De deco reageert op de oslink en leest en schrijft, ik heb firmware geschreven en uitgelezen en deze firm vergeleken met de vorige en hieruit blijkt dat hij dit probleemloos doet maar de display blijft zwart en de deco doet niks

Lege firmware is er alleen voor de 6072 te vinden maar leeg is leeg dus ik neem aan dat die voor de 6061 hetzelfde is (of niet?) Verder alles gedaan wat jullie inschrijven maar zonder succes.

Nadat ik met de Oslink soft ben gaan rommelen lukt het mij ook plots niet meer met de software van Satfly (2.99A en 4.00) verbinding te krijgen.
Ik krijg steeds ?OSLink guard is not running, command rejected? Ik wordt er gek van !
Met de oslink soft 14 en 15 van H2deetoo geen probleem maar daar kan ik niet zien welke blokken er worden overschreven en ik denk dat er in een blok een fout zit.

Tips welkom,

Gr. Lagos

Kan je wel contact krijgen met de box via lookerflash?
Het is het proberen waard.

Lagos, is het alleen de display die niet meer werkt? Of werkt de gehele deco niet meer als je hem aansluit op de schotel.
Ik heb hier namelijk een versterker staan waarvan de display ook niet meer van werkt, maar het voor de rest nog prima doet.

Als je alleen maar met de oslinksoft aan het rommelen bent geweest, dan zet je de software van de oslink er toch gewoon opnieuw op?

Lagos

Het gaat er ook niet om dat je een sluiting hebt gemaakt, maar dat er een verschil in aardspanning is tussen de ontvanger en de pc als je hem aansluit.

Daarom is het eigenlijk heel belangrijk dat je de beide onderdelen eerst via een aardekabel of een seriele kabel koppeld zonder dat er ergens spanning op staat en dan pas de spanning er weer op zet.

rgds

Ed

@lagos
als ik mij niet vergis dan doet 1.4 gewoon net of ie schrijft als je geen goede verbinding hebt tussen oslink en de deco
de blokken gaan dan gewoon lopen maar schrijven doet ie maar de helft of nx

299a test dacht ik eerst de verbinding geen goede connectie geen fun
ik heb nog die defecte os hier liggen ik zal het nog eens testen en kom ik op terug
welke versie oslink heb je die smd uitvoering??? of een zelfbouw met een draadje?????

tja en als je flash in rook is geflashed dan blijven de spaanse zenders over en da's ook niet alles

by the way je pm box zit vol

ok getest
oslink 1 smd versie
oslink 2 zelfbouw versie met een draadje en stekker

als ik met os 1 schrijf nx aan de hand alles gaat zoals het moet gaan
en het resultaat is ook 100%
dan schrijven met oslink 2 dezelfde firmware uiteraard en ja hoor daar gaat ie vrolijk blok 4 5 6 overschrijven met als resultaat geen beeld meer
en uiteraard leeg ik mijn oslink map om conflicten te voorkomen tussen os 1 en os 2

wat zegt dit het lijkt of alles in orde is maar toch schrijft os 2 iets wat niet goed is
zoals ik al eerder schreef r.i.p oslink 2
ik weet dat ik mij drie slagen in de rondte heb gezocht naar het antwoord toen en ten einde raad een nieuwe os heb gekocht

dus denk ook aan je oslink ze zijn dus leuk maar ook verraderlijk
waarom os 2 kapot is gegaan joost mag het weten mischien wel die spannings verschillen

Aan evos: Over welke site heb jij het waar die 4**** staan?

Wil je mij even sturen via pm?

Of is het gewoon de plips club?

Bedankt voor de reacties,

Ik ben er overigens uit, ik had iets fout gedaan in het aanpassen van de kanaallijst van de 512kbFlash waardoor dit probleem ontstond, lege firm en toen de originele software met bijhorende eprom terug geschreven (ik had van deze deco de originele firm vroeger eens opgeslagen)
Vreemd genoeg accepteert hij deze origineel firm niet meer of er was bij het backupen een foutje bij het uitlezen ontstaan, kortom nadat ik van alles had geprobeerd heb ik de Zibi NL (inplaats van mijn Spaanse versie) er met oslink 1.4 overheen gezet en ik had plots weer leven in de deco.

Verder zit ik nu nog steeds met het"OSLink guard is not running, command rejected? probleem

@crazymotha,
Met Lookerflash kon ik geen verbinding krijgen ook niet met declink.

@lonewolf,
ik heb V2.99A en ook v4.00 volledig gewist en opnieuw geinstalleerd maar ik hou het probleem net "OSLink guard is not running, command rejected? ook nu de deco weer perfect werkt, ik kan nu alleen maar flashen met v1.4 en v1.5

@Peppi.
Je had dus gelijk dat er een blok fout geschreven moet zijn, ik zocht de fout in de verkeerde hoek en mede door het probleem wat ik nu plots heb met "OSLink guard is not running, command rejected?
Met de soft van Satfly kan je prachtig zien welke blokken er geschreven worden en een stuk sneller dan de v1.4 en v1.5 van H2deetoo
Maar Oslink 1.4 schreef echt wel zoals ik hierboven beschreven heb.

@vago,
Je had het dus juist met de juiste firmware gebruiken.

@evos,
Goed idee van je om eerst een seri?le kabel aan te sluiten, goede aarding kan nooit geen kwaad en misschien ging daarom de Oslink van Peppi naar de hemel.

Gr. Lagos

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan