picon eredivisie live

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
wie heeft er een picon voor eredivisie live voor ons? Wij hebben/gebruiken nog steeds die van tele2.

niemand...?

die maak je toch effe zelf met ulead of zo, lijkt me een peul.

Even bij live eredivisie de jpg logo ophalen en in een photoshop editten en op maat maken (pixels) en dan renamen naar *.png

Ik heb ze waar kan ik ze uploaden

We hebben van The Matrix wat ontvangen, daarna bewerkt. De picons hebben een bepaalde grootte (qua pixels) Onderstaand het resultaat, waarvan de naam van het bestand al is aangepast (channel reference).

[attachment deleted]

[attachment deleted]

Waar moet ik de picon's in mijn oozoon image inzetten in mijn dm800?

plaats je bericht ff in db800 forum

Ziet er perfecter uit. toch ?
Enne gebruik je voor live 1 en live 2 hetzelfde piconnetje?

ja maar je kunt er zelf met photoshop of zo een zwarte/blauwe 1 resp. 2 in zetten toch...

eredivisie 1 en 2 toegevoegd

hoe kom ik aan de channel reference van een provider waar ik nog geen P(rovider)ICON heb?

Zit daar logica achter??

Jazeker zit daar logica achter. Als je deze logica volgt kom je aan de naam ;)

Zap naar het kanaal waar je de picon van wilt hebben/maken.
Ga naar Menu => Informatie => Stream Info en je ziet Service Reference
wat daar staat is de naam van het bestand, terwijl de extentie 'png' is.

Voor Eredivisie Live (1) zie je dan staan:

Service Reference: 1:0:1:13A6:455:35:C00000:0:0:0

de naam van de picon is dan dus: 1_0_1_13A6_455_35_C00000_0_0_0
de volledige naam v.h. picon bestand is dan dus: 1_0_1_13A6_455_35_C00000_0_0_0.png

Hmmm Ik dacht dat als je de PNG dezelfde naam gaf als de naam van de zender dit ook werkte.
Ja dat werkt ook en is ietsje makkelijker dan 400 getalletjes te onthouden.

Of heb ik het toch mis??

Nee maar als je de naam gebruikt ipv de referentie dan kunnen er problemen op treden:

- zendernamen willen nog wel eens veranderen
- in de naam worden nog wel eens tekens gebruikt ('ongewone') die niet 1 op 1 door de gebruiker in de piconnaam worden overgenomen
- met 'ongewone' tekens en het verschil tussen tekenset op je pc en de dream geeft dit problemen
- het niet goed overnemen van hoofd-/kleine letters in de piconnaam door de gebruiker

Maar als je alles goed overneemt dan moet het met zendernaam ook lukken

klopt idd zoals je zegt. De naam moet exact gelijk zijn aan de naam in de settinglijst.

Het is tevens oppassen geblazen want een providernaam in de settinglijst kan anders heten dan degene die je in de favorieten hebt staan. Je moet de naam hebben die in de lijst staat dus niet die van de fav lijst.

Kwam daar achter omdat in mijn lijst de erevdivisielive in de fav nog steeds tele2 heette

En als de provider zijn naam veranderd en je zoekt naar nieuwe channels dan ........

Zo zijn tekens als ? / * \ niet toegestaan.

Ik heb de Eredivisielive 1.png en Eredivisielive 2.png toch op deze manier zichtbaar gemaakt.

tja daarom adviseren wij en anderen ook om picons te nemen op basis van channel reference en dus niet channel name

pfffffffff alles zo renamen naar de referentie.
Maar ik denk dat je me wel kunt helpen aan een heleboel piconnetjes die al zo genamed zijn.

Kan dat per email in een zippie?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan