Plaatsen moter met schotel?

R

rooy29

Wie kan mij opweg helpen om een schotel met moter te plaatsen voor een humax 5400z?

1)eerst moter beugel loodrecht plaatsen.
2)Motorbeugel lutitude voor mijn woonplaats is 51.767 (plaats Oss)
3)Schotel loodrecht op in verlengde richting op paal plaatsen onder welke hoek??
4)longitude 5.533 graden oost voor de sirius.

Ik krijg nog steeds geen signaal, is er een instelling niet goed of verkeerde volgorde?

Gebruik ff de searchknop rechtsboven, dan vind je veel beschrijvingen. Het is een lang verhaal en er staan er al veel.
Groeten,
Ben

Tsja humax met motor het bekende verhaal.Die humaxen zijn niet de gemakkelijkste om een motor op aan te sluiten.

@klukje

Is dat zo klukje,als je een keer een diseqmotor op een topfield met usals uitricht weet je waar ik het over heb.Zo gepiept en dat kan ik van een humax niet zeggen.

Zet de schotel maar op 34 graden, motor op 0 en dan richten op sirius.

Werkt gelijk.

Dat klopt inderdaad voor een sg2100 hoewel die in mijn omgeving op 35 moet staan maar bij een stab klopt dit niet daar staat de schotel op zo een 23?24 graden.

Misschien een leuk ideetje voor de volgende satdag, Sandokan: wie het snelst een schotel uit kan richten. Wedden, dat ik het met Humax sneller voor elkaar heb, dan jij met Topfield?

Kunnen we proberen en dan allebei met een nieuwe ontvanger welke ter beschikking gesteld word.En tevens zo veel mogelijk satellieten met kanalen erop zetten binnen een bepaalde tijd.

Hallo

Heb hier zelf de humax en afstellen met disq is heel eenvoudig,
binnen een paar minuten alles klaar.Maar je moet het zo zien de een is bedreven in de ene ontvanger en de andere weer in een andere en vandaar deze forums om deze dingen te wisselen.
groetjes
hummaxboy

mijn schotel draait mooi niet.
met mijn gepatchte humax afstandsbediening draai ik de satelieten in de juiste stand !

uitrichten op de Sirius motor op >0< . zorg voor een satfinder.
en houd rekening met bomen en gebouwen .

En dat is nou net wat ik bedoel,als je een ontvanger met usals hebt dan zijn de meeste satellieten met co?rdinaten en al voorgeprogammeerd.Dus uitrichten op sirius en de rest vind ie vanzelf,kan het nog gemakkelijker.Een kind kan de was doen.

Ik begrijp iets niet: waarom wordt de Sirius=>5?E; als nulpunt genomen, en niet de Thor=0.5?W
Op Sirius zit Pik enz als analoge, en op Thor zit TV4 als analoge zender, dus vinden is in beide gevallen even gemakkelijk maar ik dacht als de Sirius, als nulpunt genomen werd; er een 5? afwijking op het systeem staat? Heeft dit te maken met het verschil tss magnetische noorden en re?le noorden?

0=hoogste punt in de clarkbelt, dus het hoogste punt van de baan van de schotel, voor ons is dat dus 5e

Ok dat 0? het hoogste punt is.

Als 0? het hoogste punt is waarom neemt U dan de Sirius die op 5? zit ( en dus lager dan de Thor op 0?) als hoogste punt en niet de Thor die op 0? zit, en dus het hoogst zou moeten zitten???Waarom die 5? verschuiving, dit is mijn probleem!

Originally posted by Sandokan
Tsja humax met motor het bekende verhaal.Die humaxen zijn niet de gemakkelijkste om een motor op aan te sluiten.

Dat snap ik ff niet wat je hiermee bedoeld.
Als je het menu-technisch bedoeld dan kan ik je zeggen dat dit zeer eenvoudig is,en als je qua afstelling bedoeld is dit uiteraard exact gelijk aan welke ontvanger dan ook.
Gaat om de schotel natuurlijk he,en niet om welke ontvanger dan ook!!!!!!!!!!

Nou effen zoals ik het doe... en verbeter als het fout is....

Ik test de motor voor max uitschuiflengte as.
Stel mechanisch nulpunt op de motor,voor volledig ingeschoven motor vast.
Motor op de polarmount, en vast aan schotel; en motor laten uitschuiven tot juist iets voor zijn kantel of knikpunt over dewelke de motor niet meer kan werken, en leg ook dit punt mechanisch vast als oost vergrendeling!
Nu heb ik de bruikbare aslengte van de motor en ik laat de motor tot de helft intrekken.
Nu zou de schotel op zijn hoogste punt staan, voor mij was dit Thor op 0.5?W.
Ik maak de bevestiging van het vaste deel van de motor los en regel door verschuiven van de motor ( in zijn houder) de schotel op zijn midden- en hoogste stand. Mechanisch ziet het geheel: vast stuk polarmount en draaibaar stuk, in een lijn van achter bekeken.
Zet de motor nu mechanisch vast in zijn bevestiging op vaste stuk v. polarmount.
De voorafstelling van de as-inclinatie van polarmount ligt op ca 51?.
Nu ga ik op zoek naar TV4 zweden op een analoge rec. door "alles" op de muurbuis/ mastbuis) te draaien tot ik het beste signaal heb ( ev satmeter en pieper).
Nu de polarmount vastschroeven op de buis en klaar is "Kees"!
De fijnafstelling van de uiteinden, vb Astra2 op 28?E en Hispading op 30?W doe ik met de inclinatie van de schotel.

Dus ik gebruik de Thor sat als hoogste punt van de Clarkbelt, (of referentie nulpunt) en U neemt de Sirius...

Volgens mijn logika denk ik dat ik gelijk heb, vandaar mijn vraag waarom neem jij de Sirius als hoogste punt of ben ik om een of andere reden fout in mijn logika en waarom ben ik dan fout?
Ik dacht dat Thor op 0? het hoogste punt is???

@Jan

5 graden en 0 graden zijn de posities van de satellieten dus de azimuth. De hoogte oftewel de elevatie is iets anders. Je kunt het beste een draaibare schotel op de sirus uitrichten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan