Plaatsen moter met schotel?

Ik zal het nog eenmaal proberem uit te leggen.
Alles maar dan ook alles moet waterpas ik bedoel dus het ophanggedeelte.

Schotel en motor excat in een lijn ,

als dat alles goed staat dan kan het uitrichten beginnen.

Neem als het kan een analoge tuner deze reageren sneller op signaal dan digitale tuners, meet apparatuur is nog beter.

Richt motor en schotel af op sirius analoog op cyprus sat door de schotel te kantelen kan je het sterkste signaal behalen.

Je zit dan nog niet geheel in de clarkbelt vergis je niet, zet motor geheel vas aan de verbindinging check je elevatie hoek nog een keer, stel zonodig bij ga nu de motor draaien naar 42 graden oost daar zit turksat kijk hoe daar je signaal is is dit zwak stel dan de elevatie hoek zo bij dat je gewoon goed beeld hebt niet te sterk zetten.

dan terug naar sirius kij daar weer op cyprus sat als het goed is is er niet veranderd zoja sta je niet waterpas..... ga dan richting hispasat deze heeft nog een analoge transsponder lukt het niet neem dan de digi tuner je moet daar bijna of iets sterker het signaal ontvangen als op turksat, zoniet elevatie iets bijstellen je mag ook je lnb als het ware op 5 uur zetten scheelt zomaar 10 procent. dan terug naar 0 sirius dus deze moet goed zijn gebleven zoniet staat de boel niet waterpas...

succes je moet zonder meet aparatuur een enorm geduld hebben en rustig te werk gaan .....

@Jan
Het hoogste punt hangt af van de longitude van de plaats waar je woont,in Nederland is dit ongeveer 5 graden oost, vandaar het uitrichten op de sirius,als je in de buurt van Londen zou wonen op op ongeveer nul graden longitude heb je meer aan de thor op 1 graad west.

Grtz

Originally posted by marlb64
@Jan
Het hoogste punt hangt af van de longitude van de plaats waar je woont,in Nederland is dit ongeveer 5 graden oost, vandaar het uitrichten op de sirius,als je in de buurt van Londen zou wonen op op ongeveer nul graden longitude heb je meer aan de thor op 1 graad west.

Grtz

Marlb64,
ook dit is niet helemaal waar.
Waar ik woon 53.23 en 6.9.
Voor mij is dus de Sat op 7 oost erg geschikt.
Avensis

Weet ik, Avensis ik probeerde ook aan te geven dat het van de longitude van je woonplaats afhangt wat je als hoogste punt referentie sat kiest :)

Grtz

Klopt als eeb bus, Avensis. Ik heb ook mijn schotel (in Hoogkerk)uitgericht op de W3. Eerst op het sterke TV Polonia, en daarna bijgesteld tot ik ook goed beeld had op het zwakkere signaal van TRT1.

Hier wordt ik nou zo moe van wat heeft die man daaraan geef dan eens een goed concreet antwoord nogmaals hier in NEDERLAND houden we de sirius als het on zuivere zuiden als je de clarkbelt bekijkt kan je dit ook zien en met de usalinstellingen passen we dit aan en dat is afhanglijk waar je woond

@pikkie

Je hebt helemaal gelijk, maar ben je op je <naam> getrapt... :biggrin::biggrin::biggrin:

Nee nee nee maar ik wordt zo moe van al die onzin verhalen heb nou al zoveel van die schotels tegen de muur geplakt en ze doen het nog allemaal van 42 oost tot 42 west dus ben niet op mijn lol ****** getrapt

Nader bekeken heb je gelijk!
Ik weet dank zij de diskussie weer iets bij, en weet nu waarom!
Daar ging het mij om!

Dus iemand in Oostende heeft een ander 0?ref punt als iemand in Den Bosch of in Maastricht?

Ik heb al zo veel dogma's moeten slikken dat ik dit net een te veel vond, en speurneus zijnde weet ik graag waarom juist...
Moeder zei altijd:" daarom" of "omdat ik het zo wil!"...

Bedankt iedereen!

Uh, ik wil niet lullig zijn hoor. Maar Humax is toch echt vergane glorie hoor. Ik vergelijk het maar met Opel, ooit het toonbeeld van vooruitstrevendheid en betrouwbaarheid maar nu achterhaald en sterk verouderd maar wel doorterend op de oude "goede" naam. Ik ben blij dat ik van mij Humax af ben en nu met een Topfield 4000 draai. Hemels, wat een verademing, had ik veel eerder moeten doen! Draait perfekt, nooit hangers en de USALS settings zijn een must voor de echte freak!!!! Nee, laat een ieder het voor zichzelf uitmaken maar voor mij nooit geen Humax meer. Ik moet er echt niet meer aandenken, wat een ergernis achteraf gezien! Maar ik wist gewoon niet beter zal ik maar zeggen.

Wat de boer niet kent vreet ie niet? of onbekend blijft onbemind?

Oh ja. De Usals settings houden dus wel in dat je eenmalig uitricht op op Sirius en je Topfield dus vervolgens elke sat van horizon tot horizon zelf weet te vinden en ook nog aoutomatisch scherp stelt. Zelfs ik, als leek durf een weddenschap uitrichten aan te gaan aangezien ik met een Topfield maar 1 sat hoef te zoeken en de Topfield de rest weet te vinden. Stom dat ik het heb laten doen, achteraf kon een kind het zelf doen maar ook hier was ik de Humax gewend en da's nou geen succes op een draaibaar systeem! Lijkt me een open deur maar bij mij geen Humax meer door die open deur!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan