@Sjeffie, bij mijn weten mogen ze niet aangehouden worden, maar mogen ze wel degelijk bekeurd worden, het Koningshuis staat niet boven de wet, zou wel fraai worden.
@Badmuts: Ja dat is mooi van ze, ik heb die link even gelezen en ik las dit:
"....57 resp. 87 km/h en hoger. Boven de 100 km/h is dat bij snelheden van 108 en 128 km/h en...."
Dit komt dus erop neer dat ze op 7 a 8 km al beginnen met flitsen, en dat is toch een beetje belachelijk.
Uit eigen ervaring weet ik trouwens dat dit niet klopt, in de binnenstad begint het vanaf 56 km/u (heb ik vaker bij gestaan en gezien op de Tongerseweg) en op de autosnelweg voor vracht/busverkeer op 86 km/u want ik heb voor beide snelheden (en dat was zonder meetcorrectie!!!) al eens een bekeuring gehad, zowel met auto alsook met bus en met de bus wist ik het al helemaal zeker want dat was een radarcontrole en ik werd 50m verder aangehouden.
Was trouwens nog een leuk verhaal, want ik moest een afslag af en dan moest je onder de autosnelweg door als je weer weg wilde c.q. verder wilde want je werd op een grasveld gezet net voor dat "viaduct" om het zo even te noemen.
De oprit lag er naast, maar er zat vangrail tussen.
Boete kostte mij toen 55 piek, maar het heeft de politie veel meer werk gekost om de afrit af te sluiten en mij achteruit te begeleiden de autosnelweg op. Mensen laten komen om de vangrail weg te halen zou te lang duren en te kostbaar worden, draaien ging niet omdat die vangrail er tussen zat en verder rijden onder het viaduct ging dus ook niet, het ding was 3.75m hoog en laat mijn bus nu eens lekker 4.00m zijn.
Dus ik heb wel nog eens kostelijk kunnen lachen voor die 50 piek en de agenten hebben zich er behoorlijk voor moeten inspannen.
Overigens waren het wel aardige gasten.
Normaal hadden ze me ook laten gaan als ze gewoon gecontroleerd hadden, of even gezwaaid dat ik langzamer moest, maar ze moesten me nu aanhouden omdat er met radar en foto gewerkt werd aldus een van hen.
Uiteindelijk hebben we er gezamenlijk wel om kunnen lachen. Ze zouden de controle daarna snel beeindigen of verplaatsen, want ze waren bang dat de motoragenten nog meer vrachtwagens of bussen gingen aanhouden en dan werd het toch penibel.
Voor de geinteresseerden: Dat was de autosnelweg bij Breda zo van Rotterdam-Breda vlakbij Breda, daar wordt nogal eens vaak gecontroleerd.