Problemen met share

W

winands

Hallo allemaal,

Ik heb ??n DM7020 met twee orginele kaarten Kanaaldigitaal + SKY(D) en draait als server. Een tweede reciver client op een lokaal netwerk DM600 en is voorzien van een orginele Kanaaldigitaal kaart. Als ik op de client (DM600) een SKY(D) kanaal kies en ik kijk op de server (DM7020) een Kanaaldigitaal kanaal dan bevriest op de DM7020 het beeld. Op Ned1 ca. 1 seconde maar op Hulster TV bevriest het beeld na ca. 2 min. tot dat er een nieuwe start op de CCcam wordt gedaan. Als ik de DM600 standby zet is alles OK dus alleen als het de DM600 daadwerkelijk beeld moet geven.

Technische details:
DM7020 met Gemini en CCCam 2.1.3
DM600 met Gemini en CCCam 2.1.3.
Lokaal netwerk IP adressen 10.0.0.xx

Wie zou mij dit kunnen verklaren of eventueel helpen om het op te lossen?

als je de uit de 600 de kaart neemt?
Wat gebeurt er dan?

Hallo Jacob,

Als ik de kaart uit de DM600 haal veranderd er niets. Dat had ik ook eerst. Maar toen ik dit probleem zag heb ik hem er maar weer ingestoken. Dit heeft geen effect.

Gisteren avond nog geprobeerd. Als de DM600 in standby staat is er geen probleem maar als je TV wilt kijken valt op de DM7020 het beeld weg of komen bevriezingen voor.

Als ik van uit de laptop ping naar de bijde recievers is de pingtijd niet meer dan 6ms. Als ik op de DM7020 een SKY kanaal open zet en ik kijk onder CamInfo onder clients staat daar een tijd op de onderste regel van 0.560 sec. Kijk ik naar een kanaaldigitaal zender gaat de tijd omhoog naar 1.2sec!

Misschien iets meer info

Nog even aanvullende informatie

Voor dat ik de DM's heb aangeschaft op verschillende sat forums rond gesnuffeld. Toen heb ik op een of andere board gelezen dat iemand ongeveer gekijke problemen had en dat het aan de afstand tussen de twee transponders lag!!!!???? Helaas heb ik zo veel sites bezocht dat ik deze tread niet meer terug vinden kan.

Misschien heeft iemand daar meer informatie over

Hoe is je schotel configuratie dan? Is de antenne kabel van DM600 aangesloten op de LNB out van de 7020 want dan zou je het probleem daarin moeten zoeken.

Waarom twee Kanaal Digitaal Kaarten, ik denk dat je het probleem kan tackelen door de een Digitaal kaart te laten vervallen
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat die twee kanaal dig kaarten op de zelfde poort kijken en elkaar in de weg zitten, vandaar dat op de server je beeld bevriest
Zelf heb ik een 7025 die als server draait, met een CD kaart en een HRT kaart, beiden heb ik in de server hangen, 2e ontvanger is een db500 die als client draait en dat geeft helemaal geen problemen
Als je wilt stuur me via pm je f en c lijnen die je in je cfg file hebt staan wellicht dat daar iets niet helemaal goed staat, twee zien meer dan een
Greetz
Wing

OK weer veel gelezen en getest.

De DM7020 heeft een eigen schotel en voorzien van twee orginele kaarten Kanaaldigitaal en SKY(D).
Software
gemini-470-dm7020-200912021653.nfi,
CCcam versie 2.1.3.
IP adres 10.0.0.3 Mask 255.255.255.0

De CCcam.cfg bestaat uit twee regels:
F: DM7020 pasword
C: 10.0.0.3 45046 DM600PVR pasword no

De DM600PVR heeft een eigen schotel en heeft geen kaarten.
Software
gemini-470-dm600pvr-200912120241.nfi,
CCcam versie 2.1.3.
IP adres 10.0.0.4 Mask 255.255.255.0

De CCcam.cfg bestaat uit twee regels:
F: DM600PVR pasword
C: 10.0.0.3 12000 DM7020 pasword no

Alles zo transparant als mogelijk gehouden er is alleen een koppeling tussen de twee reciever door middel van een netwerk met internet aansluiting.

Het volgende probleem doet zich nu voor.
1. Als ik op de DM7020 als op de DM600 een kanaaldigitaal kanaal open is alles
perfect in orde geen problemen.
2. Als ik op de DM7020 een kanaaldigitaal kanaal open en op de DM600 een SKY(D)
bevriest het beeld op de DM7020. Bij Ned1 kort maar bij MGM na ongeveer 2min
geheel, alleen te resetten door de de CCcam op nieuw te starten.
3. Kijk ik op de DM7020 een SKY(D) kanaal en op de DM600 een KanaalDigitaal kanaal is alles in orde.

Wie heeft een verklaring en/of een oplossing?

Hallo,

Na veel proberen is het probleem opgelost. nou ja opgelost je kunt beter zeggen om een probleem heen gefietst.

De Sky kaart in de ene reciever en de kanaal digitaal in de andere en er is geen probleem meer. Alles draait nu stabiel.

Maar als iemand op bovenstaande een oplossing heeft?

Groeten

Aanhouder zal winnen.

Het probleem zit hem in de CCcam server met de daarbij behorende poortnummer.

Dus op een lokaal netwerk twee afzonderlijke poortnummers kiezen voor de CCcam server.
De ene laten staan op 12000 en zet de andere op bijvoorbeeld 15300.

Werkt nu helemaal perfect.

Groeten

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan