Problemen met zenders ontvangen op dreambox 500s

B

braveheart

Hallo,

Ik heb sinds dit weekend een vreemd probleem met de dreambox, ik kan opeens nog maar een paar zenders ontvangen. Op bijna alle zenders krijgt de dreambox niet genoeg signaal meer om beeld te krijgen, op enkele tientallen heb ik wel nog beeld, nederlandse zenders ontvang ik totaal niet meer. Ik heb een multytenne als schotel. Ik ontvang op 19,2 bv wel arte, ard, of taquilla en op 28,5 doet bv bbc 4 of itv het wel. Dat is wat ik zo vreemd vind, ik dacht eerst dat de tuner kapot zou zijn, maar dan zou hij toch helemaal niks meer ontvangen? Het moet iets met de dreambox te maken hebben in ieder geval, want mijn 2e box doet het prima. Ook als ik zenders opnieuw wil zoeken, vind hij maar een paar zenders, de rest slaat hij gewoon over. Iemand die enig idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt

Heb dit zelf nog niet gehad maar wel zo nu en dan gelezen.
Misschien defecte mosfet Q72.
Ik ga er van uit dat je de zelfde aansluiting gebruikt voor de andere ontvanger.

Bedankt voor je snelle reactie. Ja, ik gebruik dezelfde aansluiting uiteraard, ik heb eens even wat info opgezocht over dat mosfet Q72 wat je zei en het lijkt inderdaad op de problemen die ik hier ervaar. Hoe kan ik daar 100% zeker achter komen of dat het probleem is zonder hem eerst te vervangen? En weet je eventueel een zaak in nederland waar ik die zou kunnen bestellen of wat ze kosten? Schijnt niet makkelijk te vinden via google.

Ik denk dat iedere elektronica zaak dat wel heeft.
Dan moet je nog wel even vragen hoe je hem er weer in moet zetten i.v.b.warmte afvoer tijdens het solderen.
Ik weet niet of je hem door moet meten om te zien of hij werkelijk defect is.
Maar misschien heeft iemand anders hier meer ervaring mee.

Je kan punt d en s door verbinden van de Q72 als het dan wel werkt weet zeker dat hij stuk is.

OK, hartelijk bedankt voor de info, hier kan ik wat mee ;-)

Vandaag de Q72 vervangen, maar helaas, het was niet de oplossing. Ik vermoed dus dat de tuner kapot is, maar ik ga niks meer vervangen zonder dat ik zeker weet wat het is. Helaas heb ik zelf de kennis er niet voor. Is er iemand in de regio zuid-limburg (ik woon zelf in het heuvelland) die mij voor een zachte prijs zou kunnen helpen met het doormeten van de box, zodat ik zeker weet wat er nu kapot is en vervangen moet worden? Alvast bedankt.

Zet er eens een nieuwe image op je box. Misschien wordt er softwarematig wat verkeerd aangestuurd en dan heb je dat uitgesloten.

Nee, dat had ik al uitgesloten, ik heb de box gereset naar fabrieksinstellingen, nieuwe image erop, ik heb alles al geprobeerd wat ik me kon bedenken. Ik denk de tuner. Niemand uit mijn regio die me kan helpen?

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan