Radegast in PI-2 image

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
617
Punten
113
Leeftijd
55
Na alle gemakken van de Hydra image in de dreambox, heb ik besloten om Pi2 te gaan gebruiken.

Alleen is het nu zo, dat ik geen CS heb omdat er een uitgebreid controlepaneel ontbreekt bij de gebruikte radegast emu.

Nu zou ik graag Radegast 3 beta 14 willen implementeren, of radegast 4 beta 10, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

De file in de .\tmp zetten, renamen en handmatig als addon installeren werkt niet.

De ontvanger ziet hem simpelweg niet.

Heeft er iemand een hint voor mij?

De file zelf in tmp zetten werkt niet.

Je moet de .tar.gz file in de tmp zetten, en dan met manual install installeren.

Verder ken ik de pi2 niet, draai hier met gemini. Is ook zeker een aanrader.

Als je hem als .tar.gz er in zet, zorg dan wel dat je de complete installatieversie hebt.

Ik zie vele radegast versies als .zip verspreid worden, daar kun je dus niets mee op die wijze. Ook kwamen er al .tar.gz of .tgz files voorbij waar zich geen install.xml in bevond en dan lukt het ook niet.

Dus even op zoek naar een goede .tar.gz of .tgz file. Mocht je deze niet hebben dan meld je maar even, als het goed is moet ik hem nog ergens kunnen opduiken.:)

Zelf blijf ik voorlopig bij de perfekt draaiende Rudream.

Hmm... Rudream heb ik ook nog aan zitten denken.

Ik heb de image wel in huis maar wil ook nog even andere images bekijken.

(ik heb er inmiddels al een hoop in de dreambox gehad!)

@Johnny5, Dit heb ik dus geprobeert en werkt niet.

Waarop ik gelijk bij het verhaal van BlackTiger kom die het dus bevestigde.

Er zit dus geen installer aan vast zodat de image de emu niet herkend als zijnde installfile.

@BT, nou ehm, als het niet al te veel moeite is om de file op te snorren, dan houdt ik mij zeker aanbevolen!

Ik vrees dat de radegast emu's van mij niet compleet zijn.

Hoe kun je dat zien trouwens?

Ik ga de rudream image proberen.

Dat PI2 avontuur vind ik nu welletjes omdat er weinig mee te beginnen valt.

(waar is al die ophef toch over op dat 'andere board'?)

Geen idee, ik lees weinig andere boards, de ene zweert bij dit image, de ander weer bij een ander en ze maken volgens mij gewoon teveel drukte om die dingen.:)

Je moet gewoon ff kijken, welke image je zelf het beste vind.

Ik heb tijden met alleen rudream gedraaid, en ben toen naar een andere gegaan toen ze stopten. Daarna nog een poosje met de hydra gestoeid, deze liep op zich ook altijd goed, hoewel je wel altijd meemoest naar een nieuwere versie als die er was, omdat je anders geen ondersteuning qua addons meer kreeg.

Zit nu zelf op gemini 1.08, maar die gaat er snel (zodra ik tijd heb) weer af. Kast restart zichzelf op, en staat dan op comm. interface:(. Ook kan ie ineens de hispa niet meer vinden.

Dus ik ga of ff de nieuwe ru proberen, of ik ga terug naar de gemini1.07

BT, je heb helemaal gelijk, goede tar.gz hebben, is nog wel eens het probleem.

Ik blijf zelf voorlopig nog ff op camd3, heb ik toch het meeste beeld;)

Ik moet zeggen dat die ru prima werkt!

Hij doet niet onder voor hydra, wat op zich wel logies is omdat hydra op ru gebaseerd is.

Ik heb de radegast nodig voor CS, vandaar mijn speurtocht.

En inderdaad sjonny5, met gemini 1.08 had ik hetzelfde probleem.

Het enige nadeel aan ru is, dat het een beetje sombertjes oogt.

Het is niet zo mooi aangekleed als PI2 maar wel veel stabieler.

Al heb ik ergens in het menu gezien dat je verschillende skins kunt downloaden, misschien dat de emu daar door een beetje opvrolijkt.

Voor nu ga ik even stoeien met de dreambox (ik kom net thuis van het werk).

P.s. Ru is niet gestopt hoor Sjonnie5. Ze zijn alleen tijdelijk gestopt met public releases, de beta's zijn gewoon doorgegaan alhoewel deze non-public zijn (ik kan er zelf ook niet bij).

Maar dit jaar hebben ze alweer een paar public releases gedaan, hopelijk blijven ze bezig.

Hopelijk nemen ze ook wat mooie dingen over van de Hydra, deze kon namelijk meteen al weer bij de opvolger via het menu de radegast.cfg editten terwijl de ru dat nog niet kon en volgens mij nog steeds niet.

Daarnaast had Hydra ook nog wel een paar andere leuke dingen erin of support ervoor.

Maar we blijven hopen.:)

BT doelde ook op het releasen van public versies.

Ru is altijd al een beetje sobertjes geweest, maar dat maakte ze goed met stabiliteit:)

Of dit bij de laatste ru ook zo is weet ik niet, nog niet getest:biggrin:

Hydra was ook altijd een hele goede image, hoewel ik het toch altijd minder vond dat ze de support op de oudere img. niet goed verzorgden. Je was altijd verplicht de nieuwste versie te draaien.

P.S

hispaprobleem waarschijnlijk gevonden, er staan een BOOM in de weg:(:sad:. Moet nog ff meten, maar weet het haast wel zeker.

Alle Betas RU voor de DM7000 worden released voor het publiek.

Kijk maar eens op sat-industry

BT doelde ook op het releasen van public versies.Ru is altijd al een beetje sobertjes geweest, maar dat maakte ze goed met stabiliteit:)

Of dit bij de laatste ru ook zo is weet ik niet, nog niet getest:biggrin:

Hydra was ook altijd een hele goede image, hoewel ik het toch altijd minder vond dat ze de support op de oudere img. niet goed verzorgden. Je was altijd verplicht de nieuwste versie te draaien.

P.S

hispaprobleem waarschijnlijk gevonden, er staan een BOOM in de weg:(:sad:. Moet nog ff meten, maar weet het haast wel zeker.
Hulp nodig? Boets weet er alles van, die had namelijk ook last van een boompje in zijn tuin :biggrin: :biggrin:

(uiteindelijk ging er op mijn aanwijzingen een half bos tegen de vlakte) :biggrin:

Hulp nodig? Boets weet er alles van, die had namelijk ook last van een boompje in zijn tuin :biggrin: :biggrin:(uiteindelijk ging er op mijn aanwijzingen een half bos tegen de vlakte) :biggrin:
Met of zonder kettingzaag?:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Met Boets zijn manier van aanpakken (bbq aansteken met een soort vlammenwerper, een gasbrander geloof ik of zoiets) zou ik het niet vreemd vinden als ie er gewoon met een tank overheen gereden is.:biggrin::biggrin::biggrin:

hahahahahahahahha

moet ik toch ff aan boets vragen waar die die vandaan heb gehaald:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

@ sjonnie,

Inderdaad een kettingzaag doet wonderen en als ze niet zo dik zijn dan trekken we ze om met de range rover van de buurman. En wat DRZ betreft, sjonnie laat die alstublieft niet komen want dat kost je inderdaad al je bomen in de tuin en de tuin van de buren en puntje bij paaltje heb je nog steeds geen hispasat, bij nader inzien stond er hier nog één klein berkje en dat was de boosdoener, maar het was wel gezellig we hebben veel gelachen en wat ook wel lekker is we hebben nu veel zon in huis hahahaha.

@ BT,

Dat van die tank is inderdaad wel een strak plan, zal het eens met buum overleggen of we die range rover misschien niet kunnen inruilen. hahahaha wordt wel oppassen dan dat we niet door het frambozentuintje van buuv rijden anders krijgen we ruzie met Zeeman, heeft hij geen framboosjes meer voor de alcoholische brouwsels van hem.

Boets.

LOL

Hij mag best wel ff komen hoor, de bomen staan in een park, achter mijn schuur, dus allemaal van de gemeente;)

Had liever gehad, dat ie bij de buren in de tuin had gestaan, die had m wel weggehaald.:)

Het zal er dus wel van komen, dat ik me schoteltje moet verkassen:(:sad:

Moet nog ff kijken welke el. hoek de hispa heeft, kan ik ff checken met een stukje karton. Dacht dat het iets van 25 gr was.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan