Volledig met je eens DRZ. CNN heeft ook gesproken met Russische officieren die in Afghanistan gevochten hebben en die zeiden ook dat zelfs luchtaanvallen (en de Russen gebruikten daar ook van die stevige helicopters voor) nauwelijks iets uithaalden in de bergen, het zal dus een hele zware kluif worden.
Ook ik ben bang voor paddestoelen, want als ze het niet redden en het teveel mensenlevens gaat kosten, is er toch een kans dat ze kleine paddestoeltjes in zetten en dan is het einde zoek. Tussen de regels door hebben ze dat inderdaad min of meer laten horen, afwachten, hopen en bidden dus.
Satwatcher en Smurf: Ik zeg ook niet dat de inwoners van een AZC compleet onschuldig zijn. Wij hebben toevallig geen stijging gemerkt van het aantal diefstallen, het kan goed zijn dat het elders anders is, en dan is het zeer zeker een zaak van justitie om dat eens goed in ogenschouw te nemen.
Immers, om bij Smurf terug te komen, als wij blijven fietsen stelen is de fietsenwinkel ook niet zo gek om ze elke week bij mij te komen terughalen, en als ik doe alsof mijn neus bloedt, dan blijft de politie me ook niet vertellen van "foei dat mag niet".
In zulke centra zijn mensen die vertalen kunnen, ze zullen dat toch strenger moeten aanpakken, net zoals bij de "gewone" Nederlandse burger gebeurd.
In het buitenland weet men evengoed dat niets gemeengoed is.
Smurf: Wat betreft Israel, het probleem is gewoon dat het te lang geduurd heeft en ze niet in het begin duidelijke afspraken en grenzen gesteld heeft, en dat teveel arabische landen vroeger geprobeerd heeft Israel kapot te maken met oorlogen (die israel gewonnen heeft).
Nu is het te laat om nog iets te doen, Israel is een kernmacht. Daarnaast is het zo dat als je 50 jaar geleden en de daarop volgende jaren dat land gesteund hebt, het politiek niet te maken is om dan plotseling na 50 jaar de Palestijnen gelijk te geven ongeacht het feit dat dit de oorspronkelijke bewoners waren.
Vergeet ook niet dat vriend Arafat en zijn palestijnen ook via terroristische weg zo ver gekomen zijn, herinner je de aanslagen en doden tijdens de Olympische spelen in Munchen jaren geleden, diverse vliegtuigkapingen met doden, bomaanslagen etc, allemaal georganiseerd door vriend Arafat.
Je zou haast zeggen dat het dus wel goed is, omdat nu de Palestijnen wel hun rechten en gebieden krijgen. Mijns inziens is het toegeven aan zo'n club de grootste fout die ooit gemaakt is, met de Palestijnen kunnen en moeten we niet meer terug.
Maar een tweede keer zoiets toelaten, dat moeten we zien te voorkomen en gezien de bundeling van landen is nu een uiterst sterk uitgangspunt om terrorisme in de toekomst degelijk te kunnen bestrijden.
Wel moet de gemeenschap en de politiek er dan wel fatsoenlijk en degelijk over nadenken, dat ook zij geen fouten maken, en dat niet meer zoiets kan voorkomen als de steun die vroeger Israel kreeg voor de opbouw van "hun" land.
Maak geen mensen boos op je door oneerlijke daden, dan blijft de rust ook beter gewaarborgt.