- Waarderingsscore
- 761
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 74
Heren techneuten visie gezocht
Gisteren een stevige onweersbui, water gutste over de dakgoot.
Vanmorgen de zaak gecontroleerd.
Wat is mijn probleem:
In de dakgoot doorvoer en regenpijp hebben de slimme zonnepanelen monteurs de twee draden van het dak naar de panelen op de garage aangesloten.
Dit kon omdat de regenpijp op de garage uitkomt omdat we de keuken hebben laten overkappen, dus die regenpijp gaat niet rechtstreeks op riool maar voert al het water gewoon op het garagedak.
Geen punt want daar zitten twee afvoerpunten naar riool.
Maarrrrrr doordat die twee draden in de regenpijp zitten hoopt zich daar bladval van die pokke bomen achter in de tuin. Met name de esdoorn neusjes zorgen ervoor dat ze in de 45? knik zich vastzetten op de kabels en na verloop van tijd zit de pijp potdicht.
Ook de onderkant die heeft een haakse uitloop zit dicht.
De haakse uitloop heb ik nu eraf gehaald zit nog wel de kabels in maar nu loopt de pijp recht uit.
Toch zal bovenin het dichtslibben weer gebeuren.
Heb er nu een bladbolvanger in de gootdoorvoer gedrukt maar vrees toch weer ellende bij bladval.
Heel verhaal maar ik zoek een oplossing om dat ophopen te voorkomen.
Een slimme goedkope truc.
Ik kan een installateur het laten opknappen , kabels verlengen en buiten de regenpijp laten .
Maar misschien heeft iemand een zeer slimme en eenvoudige oplossing.
Ben benieuwd.
Gisteren een stevige onweersbui, water gutste over de dakgoot.
Vanmorgen de zaak gecontroleerd.
Wat is mijn probleem:
In de dakgoot doorvoer en regenpijp hebben de slimme zonnepanelen monteurs de twee draden van het dak naar de panelen op de garage aangesloten.
Dit kon omdat de regenpijp op de garage uitkomt omdat we de keuken hebben laten overkappen, dus die regenpijp gaat niet rechtstreeks op riool maar voert al het water gewoon op het garagedak.
Geen punt want daar zitten twee afvoerpunten naar riool.
Maarrrrrr doordat die twee draden in de regenpijp zitten hoopt zich daar bladval van die pokke bomen achter in de tuin. Met name de esdoorn neusjes zorgen ervoor dat ze in de 45? knik zich vastzetten op de kabels en na verloop van tijd zit de pijp potdicht.
Ook de onderkant die heeft een haakse uitloop zit dicht.
De haakse uitloop heb ik nu eraf gehaald zit nog wel de kabels in maar nu loopt de pijp recht uit.
Toch zal bovenin het dichtslibben weer gebeuren.
Heb er nu een bladbolvanger in de gootdoorvoer gedrukt maar vrees toch weer ellende bij bladval.
Heel verhaal maar ik zoek een oplossing om dat ophopen te voorkomen.
Een slimme goedkope truc.
Ik kan een installateur het laten opknappen , kabels verlengen en buiten de regenpijp laten .
Maar misschien heeft iemand een zeer slimme en eenvoudige oplossing.
Ben benieuwd.