Brandsteder presenteerde tot eind 2023 het Omroep MAX-programma Ron Wacht Op De Nacht op de radio bij NPO Radio 5.
De presentator trok zich toen om onbekende reden terug.
Er gingen al langer geruchten dat het niet goed met zijn gezondheid zou gaan.
"Het is heel verdrietig voor Yvonne, zijn vrouw, en zijn twee kinderen.
Voor mij was hij een van de grootsten op de Nederlandse tv.
Er keken miljoenen mensen naar hem", reageert Jan Slagter van Omroep MAX, zijn laatste werkgever, in het AD.
"Zijn gezondheid heeft hem in de steek gelaten."
De voormalig presentator was in zijn studententijd actief als cabaretier.
Zijn carrière in de media begon hij in 1973 als radio-dj bij de omroep TROS op Hilversum 3.
Na enkele jaren op de radio beleefde hij zijn doorbraak op televisie met de Showbizzquiz in 1978. Hij presenteerde die show acht jaar lang.
Later was Brandsteder als presentator te zien in programma's als Ron's Honeymoonquiz, Laat ze maar lachen en Wie ben ik?
Bron:Nu.nl
De presentator trok zich toen om onbekende reden terug.
Er gingen al langer geruchten dat het niet goed met zijn gezondheid zou gaan.
"Het is heel verdrietig voor Yvonne, zijn vrouw, en zijn twee kinderen.
Voor mij was hij een van de grootsten op de Nederlandse tv.
Er keken miljoenen mensen naar hem", reageert Jan Slagter van Omroep MAX, zijn laatste werkgever, in het AD.
"Zijn gezondheid heeft hem in de steek gelaten."
De voormalig presentator was in zijn studententijd actief als cabaretier.
Zijn carrière in de media begon hij in 1973 als radio-dj bij de omroep TROS op Hilversum 3.
Na enkele jaren op de radio beleefde hij zijn doorbraak op televisie met de Showbizzquiz in 1978. Hij presenteerde die show acht jaar lang.
Later was Brandsteder als presentator te zien in programma's als Ron's Honeymoonquiz, Laat ze maar lachen en Wie ben ik?
Bron:Nu.nl