root of groen

Goei nieuws ik ben in slaap gevallen... :biggrin:

Hij doet het, na een tip van Mas3 die er tussen staat/stond, en volhouden, heb ik diverse manieren van installeren geprobeerd, en nu bij de laatste install, op advies van mas3, de grafische optie erbij genomen...

En verrek nu werkt het, ik heb zojuist de eerste sessie afgesloten, gaat beter dan met mijn dream in het begin, nou draait het na 1 avondje. ;)

nou is het "bedjetijd" morgen weer vroeg ( 6 uur) op, en dan morgenavond weer vol goeie moed verder.

Wat een leuke hobby die dreambox.....

Lekker is dat, MAS3 de veren geven... Ik heb je verteld dat je het wel moet installen!!!! ;)

@KK: 9 Gb?????? de tandjes:

dhcppc1:~> df -h
Bestandssysteem Grtte Gebr Besch Geb% Aangekoppeld op
/dev/hda1 3,8G 1,2G 2,5G 32% /
tmpfs 157M 0 157M 0% /dev/shm
/dev/hda4 20G 2,5G 17G 13% /data
/dev/hdb1 74G 61G 9,3G 87% /home
/dev/hda3 3,8G 2,0G 1,7G 54% /usr

zoals je ziet: voor / staat 2,5 Gb en m'n /usr is 1,7
Ik moet nog gaan ruimen, maar ben eigenlijk een beetje lui... Als ik gewoon zou installen wat ik nodig heb, denk ik dat ik in totaal op 2 Gb zou eindigen. (en dan heb ik nog steeds een zooitje troep die ik niet gebruik)

Ow, en in /usr zit een dir met 800 mb testzooi voor apache... dus dat moet je er ook nog ff aftrekken

G

Originally posted by BiG_G
Lekker is dat, MAS3 de veren geven... Ik heb je verteld dat je het wel moet installen!!!! ;)

Daar moet ik dan overheen gelezen hebben in de postings, maar ben maar niet bevreesd er gaan nog vragen zat komen. ;)

Het haar word al steeds minder...

Nog minder??? :biggrin: je hebt er al zo weinig op je koppie, maar ik snap hem al dat is gekomen door het verzamelen van al die kennis die je nu hebt, en nu zit je weer met je handen in je haar om antwoorden te geven aan mensen die er nu pas aan beginnen... :biggrin::biggrin::biggrin:

Maar even ter info, dat start x werktte inderdaad niet, en ik heb nadien een nieuwe install gedaan en daar de grafische optie er bij genomen.

Maar nu stuit ik dus op het volgende probleem, hij blijft zeggen dat mijn monitor niet herkend wordt, dus staat nu ingesteld op 800x600 en als ik dan opstart dan krijg ik niks dan strepen in beeld, maar dat zijn volgens mij dingen die zo te overwinnen zijn, heb hier nog en aantal monitors op reserve. ;)

Pfoeh ik heb mijn Dream nog maar voor een kwart onder de knie, en dan begin ik nu alweer aan linux.....

Freggel1 heeft hier en verkeerd knoppie gebruikt, edit ipv van quote, dus mas3 zijn tekst is verdwenen! sorry

Nou maak ik een grote fout!!!! In plaats van op de quote knop te drukken bij Mas3 pak ik de "Editknop" :confused:

In plaats van een hele nieuwe post te maken verander ik per abuis heel zijn antwoord, ohoh....

Eens even zien hoe dat op te lossen...

Ik vind het vreemd dat X niet gewoon start, danwel Gnome of KDE. Heb je die wel meegeinstalleerd?
Wbt verkeerde instelling: xf86 of xfree86... moet je ff naar zoeken in bin en sbin. Als je zoiets vind, intikken als commando en de vragen beantwoorden.

G

Je kunt linux gewoon wijsmaken dat je de meest fantastische monitor hebt die de hele wereld aankan.
Maar als je meer aangeeft dan wat je monitor werkelijk kan, krijg je natuurlijk wel een levensgroot probleem, en dat moet je dus niet doen.
Je zou zo zelfs je monitor om zeep kunnen helpen (!)

Ik weet niet welke config tools je bij je distri hebt, maar daar moet je gewoon kunnen kiezen voor "monitor that does XXX YYY ZZZ".
Waarbij je opgeeft welke resolutie ie aankan en welke herhalingsfrequentie.
Het meekt vanaf dat moment niet meer uit dat de monitor niet gevonden kan worden want hij weet wel hoe ie m kan aansturen.

Hai Freggel1. Kijken of ik je nog ff aan het klussen kan zetten.
Originally posted by BiG_G
Ik vind het vreemd dat X niet gewoon start, danwel Gnome of KDE.
Probeer eens xconfig om de grafische configuratie in te stellen. En kijke eens in de file /etc/inittab if het default runleven 5 is. De file editten kan met vi /etc/inittab (en hoe vi werkt heb ik al in het kort bij de tips van de Dreambox geschreven).

Maar nog ff heel kort (na elke regel een enter):
  • vi /etc/inittab
    /id
kijk nu of op deze regel 5 staat. Zoiets als: id:5:initdefault: Als er geen 5 staat maar een 3, doe dan de volgede regel. Staat er wel een 5, sla dan de volgende regel over, en doe dan: :q!
  • /5
    r3:wq
Start het grafische runlevel met:
  • init 5

Vanavond krijg je me niet meer aan het klussen, want ik heb er eventjes geen zin in, moet morgen weer vroeg uit mijn nest ( 5 uur ;) )

Maar dit draadje blijft nog wel eventjes in leven, dus je "huiswerk" gaat nog wel gebruikt worden.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan