Rotor of humax kapot ???

W

wadgeest

Mijn rotor doet het niet meer zins vanmiddag.

Wie weet hoe ik kan controlleren of mijn rotor kapot is of er iets aan de hand is met mijn humax ???

ik heb er voor de zekerheid een nieuwe settingslijst er in gezet:
de antenne kabel vernieuwd, compleet met de F- Connectors
op de antenne kabel staat 40.5 M/a bij de rotor.
wil ook niet handmatig draaien
heb wel gewoon beeld (toevallig stond hij op astra) en kan normaal zappen,ook naar andere sat.

nu weet ik verders niks meer, voor het te kunnen controllen wat er nu eventueel kapot is??
wie heeft er nog een goede raad, behalve een nieuwe te kopen, deze is nog geen 8 maanden oud
heb hem ook nog 5 minuten zonder stroom en antenne kabel laten staan

Handigste is, om een ontvanger te lenen van een kennis of goede buur.
Draait ie met die ontvanger ook niet, dan legt het aan het motortje.

Zitten op de stab geen pennetjes zoals bij de Moteck om vanaf de motor zelf te kunnen draaien?
Ik zag wel dat je schreef handmatig draaien, maar weet niet of je dat nu met de ontvanger of de motor bedoelde.

Als er die pennetjes op zitten en je kunt daar ook niet mee draaien is het de motor.

handmatig, bedoel ik via het menu van de hummie.
en, nee verders kan ik aan de rotor zelf niets stellen, dus dat is ....
stab110

Heb je niet per ongeluk met de limmits instellingen zitten spelen???, heb dit ook een keer gehad, motor draaide niet meer naar de div. sats, maar kon wel met de hand draaien.
In de engelse handleiding, (deze is ook bij stab te downloaden volgens mij) staat hoe je de limits kunt resetten. in de nl handleiding staat hierover niets.
Als je nog wel met de hand kunt draaien is er volgens mij met de motor niet veel aan de hand.

Je kunt de motor eens een keer resetten in het motor menu.

Ga na het motor menu:
Zet DiSEqC Command mode op installer
En dan bij Motor control Reset selecteren en op ok drukken.

Het lijkt erop dat de Humax niet defect is omdat je wel gewoon beeld hebt.

Als dit geen uitkomst brengt dan contact opnemen met je dealer want in de handleiding van de stab staat dat je 12 maanden garantie hebt op de motor.

heb hem net met een andere humax gekontrolleerd, en YES de rotor
is kapot,
iedereen toch bedankt voor de tips

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan