Rug en uitstralings klachten in been.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
796
Punten
113
Leeftijd
74
Vorige week naar HA geweest.
4x daags 50mg tramadol voor de komende tijd (word alleen suf en helpt ietsje , verder merk ik er niets van .
Misschien moet lichaam zich nog instellen
Vrijdag door de Magnetic Resonance Imaging apparaat , volgende week weer op afspraak resultaat en mogelijkheden bespreken.
Op dit moment weinig verbetering lopen zitten staan is een hel ondanks tramadol. Zenuwpijn  :pfff:

Phew, nou fijn is anders zeg. :(
Ben eens benieuwd met zo'n Magnetisch apparaat. Toevallig sprak ik gisteren met een kennis die kreeg een behandeling met iets van elektrisch of zoiets, misschien is het dat ding wel. Werd niet meer vergoed.
Maar de medicijnen helpen relatief kort, de behandeling bij hem zo'n 8 maanden. Ook iets in zijn rug maar weet niet meer wat. Gelukkig was de arts zo aardig om hem toch met dat elektrische ding te helpen en het op te schrijven als medicatiebehandeling. Maakt schijnbaar prijstechnisch niets uit.

In elk geval veel sterkte gewenst en beterschap!

Ha Matrix,

Ik ben 2 weken geleden op mijn heup gevallen en loop nu ook met zenuwpijn. Verder een scheurtje in de kop en een slijmbeursontsteking, toen ik bij de huisarts kwam kreeg ik ibuprofen 600mg, dit voor de pijn en om de ontsteking weg te nemen. De pijn was niet te harden, dus gebeld voor wat zwaardere medicijnen. Toen kreeg ik Tamadol 50 mg. Dit valt onder de medicijnen die de pijnprikkel verminderen naar de hersenen. Het neemt dus niet de oorzaak weg maar de pijnprikkel wordt minder. Helaas werkte het ook niet dus ik heb weer andere medicijnen en dit keer Oxycodon de snel werkende en de langwerkende. De pijn is nu wat verdooft en het is te doen. Gisteren naar de fysio geweest en die heeft met heup rechtgezet door flink aan mijn been te hangen, hierdoor is de pijn voor 50% verminderd. Dus das best lekker als je 2 weken niet of nauwelijks heb geslapen.

Sterkte!

We worden ouder, en dat is te merken ook. 

Ik zit al 2? week met flinke rugklachten en uitstraling naar beide benen, loop nu 2 keer per week naar de therapeut, en hoop dat dit snel over is.

Zenuwpijn is echt heel vervelend maar in ieder geval heel veel sterkte voor een ieder.

the matrix zei:
Zenuwpijn gaat letterlijk door merg en been

Inderdaad the matrix, en meestal zit die zenuw beklemd tussen merg en been. En omdat je bij pijn je lichaam anders gaat bewegen ga je vaak andere klachten erbij krijgen. Tramadol zou enige verlichting moeten geven qua pijn maar als dat ook al niet helpt. :(

Het was voor mij 25 jaar geleden dat ik deze klachten gehad heb, maar verdomme wat een zeurende pijn, je weet jezelf gewoon geen houding te geven!!!

Ik ben iemand die niet snel naar zware medicijnen grijpt, ik wil weten wat ik voel, en er dan aan werken om het weer weg te krijgen. 

Deze week dus weer maar eens begonnen met de rekoefeningen die ik toen ook kreeg, af en toe een stukje fietsen en wandelen, en weer gaan zwemmen, opbouwen naar 3 keer per week banen trekken.
Vandaag op de bank gelegen bij de peut, ik dacht dat hij mij in twee?n brak, maar het viel toch mee tijdens de behandeling.

Ik was toch blij dat ik weer thuis was, want toen voelde ik het weer flink. 

Volgens mij heb ik dit probleem zelf veroorzaakt, de laatste 9 maanden op kantoor gezeten, terwijl ik iemand ben die moet blijven bewegen. :stupid: 

Vanmorgen door de MRI scanner geloodsd. 3 werkdagen nodig voor een groepsfoto.
Dan naar uitslag bij HA.

Bij de HA, niet bij de AH?

Succes met de uitslag en het vervolg er van! ;)

Ja.

Als je uitslag hebt, moet je naar de Huid Arts.

Sterkte! Zenuwpijn is een heftige pijn. Waar komt die zenuwpijn vandaan...rug?

@Eendenteam, bij mij komt het van de rug. Ik heb vandaag nog naar de huisartsenpost moeten bellen, de pijn was niet te harden toen ik uit bed kwam, had heel de nacht dan ook wakker gelegen. 

Voor nu een pijnbestrijdingsplan gemaakt, naproxen ism paracetamol. Ik heb er zelf nog iets bovenop gedaan, zoeken naar de juiste zithouding, en vandaag 2 flinke rondes gefietst (op mijn eigen fiets!),
en ik moet zeggen dat het hierdoor tot nu toe goed gaat, nou de komende nacht nog.

Bij @Matrix, is het volgens mij nog een stuk erger.

Lijkt er veel op maar zitten lopen en staan is een drama.
Artrose in onderrug 5 jaar geleden op de MRI al gediagnosticeerd. Toen redde ik het met een combi van paracetamol/codeine .Is nu uitgewerkt en zodra ik onderrug belast vliegt de pijn door hoofdzakelijk hele linkerbeen tot aan de tenen. Door scheef belasten is rechts nu ook minder stabiel. Ruim een jaar lang diverse fysioachtige behandelingen gehad maar resultaat was nihil en door peut gestopt. Uitzoeken wat er mis is was zijn advies en daar zijn we nu mee bezig.Samen met mijn huiSarts.
Sochtends is het een drama om op gang te komen. Liggen gaat nog maar loop toch regelmatig een rondje door de kamer om niet geheel vastvte roesten.

Klinkt bijna hetzelfde als wat ik nu ervaar @Matrix, alleen bij mij is de uitstraling naar mijn rechterbeen. 

Er zijn bij mij nog geen foto's gemaakt, maar ik blijf er op deze manier niet lang meer mee lopen!

Ik denk dat ik het wel mag vermelden gezien wat hier besproken is.
Freggel1 is opgenomen in het ziekenhuis voor een spoedoperatie vanavond of morgen.
Gelukkig maar want ik had ook contact met hem en zo kon het niet verder.

Bij deze veel sterkte en beterschap gewenst!

Jeetje dit bewijst dat de pijn niet mis was en een operatie niet te vermijden was.

Ook namens mij veel sterkte en hopelijk loop je straks weer rond als een Kievit Freggel1.

Vandaag bericht gehad, operatie geslaagd, hij voelt zich al een heel stuk beter en hoop dat ie weer snel naar huis kan.

Ik voel mezelf idd een stuk beter, heb al een stukje gewandeld
een rollator.  Nou nog revalideren.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan