Leuke dag!
Vanmorgen vroeg al om 8:45 door onze grote vriend Vago uit het nest getrommelt, dit is normaal niet echt een probleem, maar deze keer lag ik er pas om 5:45 in (blurps, hiks)
Bert is een uitstekende Chauffeur, die alleen maar over het beste materiaal beschikt, En zodoende kon ik op de heen weg lekker relaxen tijdens het kijken van een dvd via de Pioneer autoradio met uitklapbaar LCD scherm.
We waren Deventer net voorbij en toen had Satgeerd de koffie klaar, en werden we gastvrij ontvangen in zijn hackers plaza!!!! na het 2de bakkie zijn we weer vertrokken, want we hadden nog een trip van 1,5 uur voor onze kiezen.
Rond 12:30 de 2de ontvangst bij Jaap de Sloper, ook hier weer een bakkie koffie genoten in goed gezelschap van andere Duckvrienden, daarna in formatie doorgereden naar de s4a dag.
Rond 12:45 kwamen we aan en het viel ons gelijk al op dat de meeste opgestelde schotels wel waren voorzien van coaxkabels, maar dat deze niet langer waren dan 1,5 meter en het uiteinde van deze kabels gewoon loos op de grond lagen, Misschien was dit het laaste nieuwtje op satgebied...lol
Na de betaling van 3.50 euro mochten we erin, En eenmaal binnen viel het wel erg tegen, een paar commerciele stands en wat satontvangers die op de kop lagen, niet echt spectaculair dus, ik denk dat ik ook maar eens 5 euro ga vragen voor de toegang tot mijn hobbykamer...hehehe
Gelukkig kwamen we al snel wat bekende gezichten tegen, en er werden al snel wat leuke gesprekken gevoerd, ook 1 onbekend gezicht kwam voorbij en riep mijn naam, Spirit rulez stond op het kaartje, na wat handen schudden hebben we er nu ook weer 1 bekend gezicht erbij.
De tombola was ook druk bezocht, deze keer hadden we geen prijs, net als de vorige keer.
Ook hebben we nog even gestaan bij het laatse stukkie hightech, de Vrouwvriendelijke ( er zit maar 1 knop op!) Zwarte FTA ontvanger die op Linux draaid, helaas had het prototype geen CI slot of Smartcardlezer, En men kon ons ook niet vertellen of deze wel officieel ondersteund gingen worden in het produkt!!!!
Wel kwam er volgens de voorlichter er 1 Smartcard lezer, En op de vraag waar ik de rest van mijn **** en irdeto2 smartcards in moest steken kwam geen bevredigend antwoord...
Zoals Vago ook al aangaf, een dure FTA doos voor 799 Euro! maar wel vrouw vriendelijk, en das ook wel wat waard...
Toen de grote opruiming begon zijn wij ook maar vertrokken, rond 20:30 thuis, en bekaf, ik ga zo maar eerst even een uurtje op de bank liggen..hehehe
GR Fred.
P.s volgend jaar weer een DUCKDAG????