Satdag

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
196
Punten
63
Leeftijd
57
Zijn er al mensen naar de satdag geweest in Breda?
Ik ben heel benieuwd hoe het was. Door omstandigheden kon ik helaas zelf niet aanwezig zijn.
Misschien zijn er foto's gemaakt? Ik zie ze graag langskomen hier in het forum met linkjes.

Het was voor mij de tweede keer dat ik in Breda geweest ben, eerste keer was een jaar of 4 terug, dacht ik.

En ik moet zeggen dat het er dit jaar veel drukker was, ik was er om ongeveer half elf en ik had kaartje 385 al :biggrin: en wat er daarna nog binnengekomen is ik weet het niet, maar dat zijn er nog veel meer ;)

Ik denk zelf dat je voor een fotoverslag op s4a moet zijn.

Helaas ben ik niemand tegen gekomen van dit forum, misschien ook wel ik weet het niet ik heb zelf ook niks aan de herkenbaarheid gedaan, maar heb wel met enkele anderen van andere forums gesproken, was iets te druk daarvoor denk ik.

Voor mezelf heb ik wat leuke dingen opgestoken wat betreft het feedhunten, en weet nu ook iets meer over de Dreambox die ik als volgende decoder aan wil schaffen, met zo'n leuk schoteltje erbij met een stuk of wat lnb's erop waar buiten een demo was.

Al met al een drukke dag vond ik, alleen jammer dat er op de locatie waar het was geen versnaperingen genuttigd konden worden, buiten een Mars en een Zakkie chips ;)

Koffie was wel lekker goedkoop ?1,- en een pilsje ?1,20

ik was anders ook hoor :) Stond o.a bij de Strong en Philips gedeelte
ik heb wel veel bekende gezien :)
er waren ong. 700 man geweest

Spirit

Originally posted by freggel1
Helaas ben ik niemand tegen gekomen van dit forum, misschien ook wel ik weet het niet ik heb zelf ook niks aan de herkenbaarheid gedaan;)

Er waren toch een heleboel Ducker aanwezig hoor!
Weer ff lekker gelachen met de boy's.

Dat heb ik dan op 1 of andere manier gemist...

En dat vindt ik dan ook ontzettend jammer, ik heb Spirit idd in de vlucht even zien lopen.

Tenminste er liep iemand rond met een kaartje van s4a op zijn trui met daarop de tekst: Spirit rules...
Maar nadien niet meer gezien, helaas...

Maar och het maakt niet uit, ik heb wel het 1 en ander opgestoken, en daar ging het me ook een beetje om...

Volgende keer beter. ;)

Ja, spirit_rules = Spirit ;)
Had me dan ook aangehouden.. maar ben tot het eind gebleven hoor...

Spirit

zijn de geheimen van het open krijgen van kanalen nog niet naar buiten gekomen?

Originally posted by multigek10.0
zijn de geheimen van het open krijgen van kanalen nog niet naar buiten gekomen?

Alles maar dan ook alles is daar verteld :biggrin::biggrin::biggrin:

Ik ben tot een uur of 1 gebleven.
Tja Spirit ik twijfelde nog, maar ik was toen net in gesprek met iemand anders ;)

Er komen nog meer hobbydagen (als het goed is)..
Dan spreken we elkaar...

Spirit

En de volgende keer heb ik wel een freggelshirt aan! :biggrin:

Zoals CM al zei er waren wat duckers vandaag op de satdag.
Was erg leuk om weer eens met wat bekenden te spreken en zelfs mensen die uit het andere deel van het land kwamen. Ja sommige mensen kwamen zelfs uit het hoge noorden of uit het verre oosten...
Prachtig !

Vw.b. de stands viel het ons wat tegen, maar dat kwam wellicht omdat een hoop stands hetzelfde aanboden (dreambox, lnb's, cas2, etc). Misschien zijn we in Nederland wel te veel verwend, hehehe.

Leuk was ook te zien het prototype waar ronald en michel volgend jaar mee op de markt komen. Leuk idee, maar we vragen ons af of er wel een markt voor is. Aan de ene kant ziet het er allemaal erg robuust uit en aan de andere kant schrikt misschien de prijs (ronald zei ons dat de verwachting is dat het 799 Euro gaat kosten) kopers af. Je hebt dan natuurlijk wel in ieder geval een PC en satellietontvanger in ??n.

Dream Multi Media was er ook. Jammer dat Tim er zelf niet was, maar zijn collega Andr? (Sch?fer) was een goede vervanger. Het type dat nu in ontwikkeling is, de 7020, stond er ook. Duidelijk was dat het nog niet helemaal gereed is, maar ze hadden voor de satdag een prototype open gemaakt. En wat zagen we: aan apart powersupply en geen aansluitingen meer voor een JTAG. Dat hoeft ook niet want de bootloader zit nu in de ROM en gaat dus niet meer er vandoor (c.q. stuk). Ze hadden voor het oog ook een CD/DVD er in gedaan (CD-writer en DVD ROM), leuke geste.

Tevens hebben we voor het eerst een werkende dreambox met wifi gezien (draadloos dus).

Ook feedhunters waren er, dus wie daar meer van wilde weten kon genoeg info opzuigen.

En last but not least hebben CM, Twilight Vago en nog enkele andere een heuse USB pen gekregen, wel met reclame erop maar wat zou het. Hihi en BlackTiger hebben we daarnaast ook een aansteker van Dream Multi Media gegeven.

Ow ook nog een nieuwtje kregen we te horen: wisten jullie dat Twilight niet een 9 meter hoog dak op wil om een schotel uit te richten, zelfs niet voor 500 Euro. Gelukkig durfde Vago dat wel ;)

Ja, ik heb ook de nieuwe USB pen van Dream, ziet echt fantasisch uit.
Is echt iets leuks voor als suprise op 5 december

Spirit

ik was er om ongeveer half elf en ik had kaartje 385 al
Dat wil niets zeggen, want ik kwam om 12.10 uur binnen en ik had nummer 197.
Ze varie?erden dus met de nummers, want er waren ook weer mensen die na mij kwamen met lagere en hogere nummers.
Al met al zijn er in elk geval meer dan 600 mensen geweest, dat is ook vrij gebruikelijk voor zo'n dag.

Ben de hele tijd op zoek geweest naar Duckers maar ben er helaas slechts weinigen tegen gekomen. Ik droeg dan ook mijn t-shirt met de zwarte tijger niet, was me toch wat te koud toen ik hier vertrok vanmorgen.:biggrin:

Toch leuk weer wat bekenden gezien te hebben en iedereen was ook vriendelijk, best een leuke dag.
Inderdaad jammer dat de stands ietsie mager waren en de prijzenkast misschien daardoor ook nogal miniem.

Het eten zou er wel moeten zijn maar ergens is iets mis gegaan, ofwel bij de leverancier ofwel bij de bestelling en daardoor waren er geen broodjes of snacks, doch daar kon men dus helaas niets aan doen, zo'n dingen kunnen gebeuren.

Voor de rest gezellige dag geweest, projectors waren ook erg leuk om eens te zien, de nieuwe Dream 7020 etc. zoals al door Eendenteam omschreven.

Originally posted by Black Tiger

Ben de hele tijd op zoek geweest naar Duckers maar ben er helaas slechts weinigen tegen gekomen. Ik droeg dan ook mijn t-shirt met de zwarte tijger niet, was me toch wat te koud toen ik hier vertrok vanmorgen.:biggrin:

Zo koud was het toch niet??? ;)

Ik ben voor de middag ook nog even een uurtje geweest en helaas moest ik weg i.v.m. familie verplichtingen (Oma wordt maar eens in haar leven 90 en dat moest worden gevierd en daar was niks mis met de snacks en de vele bieren) echter was het in totaal 4 uur reizen vanuit het oosten wel waard en het is lang geleden dat ik op zondag zo vroeg uit me nest was.

Leuk om te zien dat Bliksem mijn settings in de Dreamboxen aan het zetten was en ik heb nog vele andere mensen gesproken die achter de diverse nicknames schuil gaan.

ja was gezellig:
leuk veel vrienden weer eens gezien: jaap de sloper bedankt voor de gastvrijheid (heerlijk de koffie) - Spirit - eendenteam -
Technodad - Black Tiger - crazymotha - twilight (die was rustig op de terug weg)
maar ja die stand's die dingen kan ik overal kopen in satwinkel,
commerceel zooi-tje.
laat ik maar niet over die zwarte kist praten,
wordt kleiner maar ze weten niet of de org seca 2 er in gaat werken (dure free to air ontvanger)
nee dan maar toch naar andre de dream 7020, dat lijkt me veel beter.
vrienden volgende jaar hopelijk weer een duck meeting

Leuke dag!

Vanmorgen vroeg al om 8:45 door onze grote vriend Vago uit het nest getrommelt, dit is normaal niet echt een probleem, maar deze keer lag ik er pas om 5:45 in (blurps, hiks)

Bert is een uitstekende Chauffeur, die alleen maar over het beste materiaal beschikt, En zodoende kon ik op de heen weg lekker relaxen tijdens het kijken van een dvd via de Pioneer autoradio met uitklapbaar LCD scherm.

We waren Deventer net voorbij en toen had Satgeerd de koffie klaar, en werden we gastvrij ontvangen in zijn hackers plaza!!!! na het 2de bakkie zijn we weer vertrokken, want we hadden nog een trip van 1,5 uur voor onze kiezen.

Rond 12:30 de 2de ontvangst bij Jaap de Sloper, ook hier weer een bakkie koffie genoten in goed gezelschap van andere Duckvrienden, daarna in formatie doorgereden naar de s4a dag.

Rond 12:45 kwamen we aan en het viel ons gelijk al op dat de meeste opgestelde schotels wel waren voorzien van coaxkabels, maar dat deze niet langer waren dan 1,5 meter en het uiteinde van deze kabels gewoon loos op de grond lagen, Misschien was dit het laaste nieuwtje op satgebied...lol

Na de betaling van 3.50 euro mochten we erin, En eenmaal binnen viel het wel erg tegen, een paar commerciele stands en wat satontvangers die op de kop lagen, niet echt spectaculair dus, ik denk dat ik ook maar eens 5 euro ga vragen voor de toegang tot mijn hobbykamer...hehehe

Gelukkig kwamen we al snel wat bekende gezichten tegen, en er werden al snel wat leuke gesprekken gevoerd, ook 1 onbekend gezicht kwam voorbij en riep mijn naam, Spirit rulez stond op het kaartje, na wat handen schudden hebben we er nu ook weer 1 bekend gezicht erbij. :biggrin:

De tombola was ook druk bezocht, deze keer hadden we geen prijs, net als de vorige keer. :biggrin:

Ook hebben we nog even gestaan bij het laatse stukkie hightech, de Vrouwvriendelijke ( er zit maar 1 knop op!) Zwarte FTA ontvanger die op Linux draaid, helaas had het prototype geen CI slot of Smartcardlezer, En men kon ons ook niet vertellen of deze wel officieel ondersteund gingen worden in het produkt!!!!

Wel kwam er volgens de voorlichter er 1 Smartcard lezer, En op de vraag waar ik de rest van mijn **** en irdeto2 smartcards in moest steken kwam geen bevredigend antwoord...

Zoals Vago ook al aangaf, een dure FTA doos voor 799 Euro! maar wel vrouw vriendelijk, en das ook wel wat waard... :biggrin:

Toen de grote opruiming begon zijn wij ook maar vertrokken, rond 20:30 thuis, en bekaf, ik ga zo maar eerst even een uurtje op de bank liggen..hehehe

GR Fred.

P.s volgend jaar weer een DUCKDAG????

Ik zie een dergelijk dag meer als een ontmoetingsplek om mijn vrienden weer eens te zien.
En die waren er gelukkig bijna allemaal.
De stands waren inderdaad allemaal gevuld met dezelfde meuk, maar zijn we inmiddels niet allemaal een beetje verpest? Op de vorige s4a dag waren we al blij dat onder de tafel Fun kaartjes verkocht werden :)
Inmiddels zijn we allemaal voorzien van menige Linux toch? Ik in ieder geval wel.
Jammer voor twilight dat er geen ?speciaaltjes? verkrijgbaar waren, maar hij en Vago hebben me belooft snel weer langs te komen in Amsterdam.
Dan gaan we weer naar de Febo en naar die bar? waar ze van die bananen hebben :) vooral Twilight is daar gek op.
Veder wil ik die meneer van Dream hartelijk bedanken voor de USB pennen (met Dream logo)? ja je moet ff slijmen maar dan krijg je ook wat :)
Leuk dat er veel Duckers waren, Technodad ook nog even zien lopen trouwens.
Ik hoop dat deze dagen nog vaker georganiseerd gaan worden, het liefst in Amsterdam natuurlijk :), kunnen we met ze allen nog even stappen.

Ohh ja die GRATIS USB pen, net ff getest en het werkt perfect!,

Gelukkig heb ik er tijdens het 2 de rondje langs de Dream Multi Media stand er nog 1 kunnen krijgen, dus heb er nu 2..hehehe

Dus het was die 3.50 euro entree meer dan waard...

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan