Satellietuitzending regionale publieke zenders op 1september alleen op Astra 23,5oost

Tjonge, wat een moeilijke bevalling zeg!
Mogelijk moet er nog iets in de ontvanger goed gezet worden.
Maar van dat ding weet ik verder ook niks.
Met wat meer info kan mogelijk toch iemand je verder helpen.

Grtz.

@killroy

je hoeft voor die duo lnb je schotel NIET opnieuw uit te richten.gewoon de lnb een half cm rechtsom draaien.

@wirtjo

visionnet zet dan in je menu nr3 (options)je verhouding maar op 4:3 letterbox dan zouden de strepen weg moeten zijn.

grtz nikkeltje

Dank je nikkeltje.
Dat er blijkbaar toch iets gedraaid moet worden.
Maar in pricipe heeft alleen de kop draaien hetzelfde resultaat als alleen de schotel draaien.
Het zijn tenslotte maar een paar graden.

Grtz.

graag gedaan kilroy maar de schotel verdraaien geeft een heel ander effect als alleen de lnb draaien hoor. de lnb alleen moet 11 graden met de klok mee draaien dus niet de schotel,want als je de schotel draait ben je zijn focuspunt kwijt dus ook astra1 dan.

@wirtjo
als ik je verhaal zo lees dan klopt het wel,jou andere lnb was hotbird/astra dus vermoed dat hotbird in de kop zat dus zal inhouden dat je je schotel ook nog eens moet verdraaien.

grtz nikkeltje

Hallo

Bedankt voor de informatie,Ik moest de schotel wel uitrichten om de nieuwe LNB goed te krijgen. wat de regionale zenders betreft ,ik heb voor de zoveelste keer de zender lijst opgehaald en toen zaten de regionale zenders er toch tussen die het doen en de strepen aan de rechterkant van het beeld,Nikkertje bedankt voor de info, het beeld is nu goed

groeten Wirtjo

Prima kerel! Het werd dus toch draaien uiteindelijk.
En nikkeltje, met draaien bedoel ik uiteraard in twee vlakken, want dat is altijd zo.
Net als mijn tweede schotel op een polar-mount via een boog draait.

Wat het brandpunt van de schotel betreft nog het volgende.
Je kunt met bv een tweede lnb bijplaatsen twee methoden kiezen.
De schotel werkt namelijk als een spiegel (met invalshoek=uitvalshoek) net als een biljartbal op een biljart.
Heb je de schotel op astra gericht dan komt de tweede lnb voor hotbird rechts te zitten.
En heb je de schotel op hotbird gericht dan komt hij links te zitten.
Dat werkt beiden evengoed.
Gewoon de tweede lnb in de houder draaien richting centrum schotel tot de sterkte goed is (horizontale vlak).
Staat de schotel op astra dan moet de tweede voor 23,5 graden dus weer links zitten.
Maar het is goed dat er hier over gesproken wordt, dat bespaart mensen tenminste wat tijd.

Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan