• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Satellite Fun tijdelijk offline.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.231
Punten
113
Leeftijd
61
Beste mensen.

Satellite Fun is tijdelijk offline.

Reden: Server is gehacked.
Het is op dit moment nog niet bekend of het Belgische webhosting bedrijf waar een en ander draait, de server offline heeft gehaald of dat de hackers hier oorzaak van zijn momenteel.

De machine is geroot middels een bug in Roundcube Webmail, waarbij er een .txt bestandje in de /tmp terecht komt. Het .txt bestandje (kan diverse namen hebben) betreft een rootshell of botshell script hetgeen een zgn. zombie van de server maakt die een verbinding naar een IRC server legt van waaruit hij dan te besturen is.

Op dit moment zijn er duizenden van deze pogingen en honderden servers in datacentrums die op deze wijze gehacked worden. Veel hosters lopen achter de feite aan en hebben niet eens in de gaten wat er aan het gebeuren is.

Mocht e.e.a. te lang duren dan is er nog de optie op Satellite Fun naar een eigen server te verhuizen. We wachten echter nog even af, gezien er geen mogelijkheid meer was de complete file database te backuppen.
Gelukkig wel de gewone database en de attachments.

Laat ze ergens anders de fun bank plunderen. Of laat ze clone's verkopen, maar ze moeten afblijven van Fun.

Succes BT.

jammer dat een van de oudste boarden zo getroffen is ,ik hoop dat hij weer vlug in de lucht is eb verder dat de hackers vlug gepakt worden ,jaap

Sterkte vriend met de weder opbouw...

Thanks... zoals gezegd, heb gelukkig een backup getrokken. De hackers zijn nog steeds..... of wellicht opnieuw bezig, nu zelfs met c compileren.
Wat ik veel erger vindt is dat het hostingbedrijf tot nu toe nog niet gereageerd heeft.

Ik wacht het nog even af anders ben ik pleitmans aldaar. Maar ik wilde nog graag proberen de filedatabase eerst er af te trekken want daar staat nog een schat aan files in, waaronder de meeste Nokia 9200/9500/9600 images.

Black Tiger;199569 zei:
De hackers zijn nog steeds..... of wellicht opnieuw bezig, nu zelfs met c compileren.
Wat ik veel erger vindt is dat het hostingbedrijf tot nu toe nog niet gereageerd heeft.

Tja wat zal ik zeggen dat is toch niet zoals het hoort of ze hebben er gewoon schijt aan en gooien die bak dadelijk gewoon uit en hopla een her installatie.

En dat gekke mail programma wat alle ellende veroorzaakt niet meer installeren.
En klaar is Klara maar netjes is het niet of de technische man of vrouw is op wintersport je weet het niet.

Tja vroeger deden ze alleen ero hosting. Het zou me niet verbazen als het een eenmanszaak is en die inderdaad geld op wintersport is ofzo, wie weet.:)
Maarja ze sponsorden Fun en er zijn ook wel andere voordelen. Echter het reageren op mail laat inderdaad te wensen over.

Nummer10;199550 zei:
Laat ze ergens anders de fun bank plunderen. Of laat ze clone's verkopen, maar ze moeten afblijven van Fun.

Succes BT.

Ik ben het totaal eens met Nummer10!
Sterkte BT!

Groetjes,
Bones

BT succes met de wederopbouw van het forum, mooi klote dat ze zoiets doen, hadden ze beter op die andere stellietsit kunnen doen.

Wederopbouw is geen probleem, ik heb inmiddels de firewall omzeilt.
Daarna van de hele site incl. file database een tar.gz gemaakt en deze (250 mb's) gedownload. En 1 grote file downloaden zag de firewall niet als vele processen dus dat liet ie toe.

Ik heb lang genoeg gewacht, een host die bij een hack na 2 dagen nog niet reageert is niet professioneel bezig, de zaak is aan het verhuizen.

Wat een toestand zeg... nou suk6 in ieder geval
Is het een bekende provider want wellicht kunnen gebruikers van ons daar hun lering uit trekken en misschien op zoek gaan naar wat anders of zich ori?nteren?

Hij heeft me een tijd lang gesponsort, dus ik wil niet publiekelijk met namen gaan gooien.

Maar als mensen het perse willen weten kunnen ze me dat per pm vragen dan wil ik de naam wel noemen.
Het was in elk geval een naam met "-deals.com" achteraan.;)

Inmiddels draait alles weer netjes op een nieuwe server, dus we zijn weer online.:)

Alleen bij Telfort duurt de DNS update wat lang, dus het kan zijn dat Telfort abo's nog even een melding krijgen dat we aan het verhuizen zijn.
Anderen kunnen alweer posten.

Bedankt allemaal voor de succeswensen en de steun!

Ook bij xs4all schijnt de DNS update een tijdje te duren.
De volgende mededeling is leesbaar op de hoofdsite:

Wij verhuizen naar een andere server momenteel!
We are moving to another server at this moment!

Hoi BT, ik krijg de volgende melding als ik naar Fun ga: Invalid forum path specified! Please edit this file and be sure to include the correct path for your $forumpath variable.

Ik heb een adsl lijntje van Planet.

Groetjes,
Bones

Hier is fun weer terug. :banaan:

Ik ga het weer even proberen.

Edit
Ik krijg nog steeds die melding: Invalid forum path specified! Please edit this file and be sure to include the correct path for your $forumpath variable.

Groetjes,
Bones

Hier met Telfort ook nog niets.

@Bonus haal eens alles achter .org/ weg dan zie je het bericht van het verhuizen.

@aart1944
Er staat niks achter, ik zet m even (via kopieren en plakken) hier even neer: http://www.satellitefun.org/

@freggel1 jouw link werkt wel

Bedankt jongens!

Groetjes,
Bones

Hartelijk dank voor de tips, ik wist dat ik ergens nog iets moest wijzigen, maar zag vannacht door de bomen het bos niet meer.

De gewone link naar www.satellitefun.org werkt nu ook weer. Bedankt voor de melding!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan