Schilderklus door een Pool

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.721
Waarderingsscore
723
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Waar hebben we dat zeikweer aan te danken . Bijna Iedere dag regen of bewolkt met af en toe een beetje zon.
Zo te zien komende 14 dagen nog zo. Je zou er depressief van kunnen worden als je er aanleg voor hebt.
Deze en komende week een schilder helemaal uit Polen (was daar even werkloos of een zzp-er?? ) aan het werk.
Begon goed afgelopen dinsdag 29° in volle zon schuren Van 08u tot 16u . Man was total los en had woensdag afgezegd omdat ie keikapot was. Donderdag bewolk maar droog dus vlotte het , aan het schilderen.
Gisteren wat een zeikweer, met bakken eruit en dat de hele dag. Klus was wat schuurwerk en herstelwerk onder carport en keuken port.
Maandag verder klus is nu voor 33% af. Hopelijk voor hem lukt het de volgende week het af te krijgen.
Moet eerlijk zeggen. Wat een vakman super kritisch en zeker geen afraffelwerk . Deuren kozijn ontvetten schuren bijwerken ruim 1,5 uur, nogmaals poetsen en aflakken 2 kleuren nog eens ruim 1 uur . Totaal bijna 2,5 uur per deur/kozijn . En verrekte strak geen zakkers en gedekt. Dorpels en onderkant van kozijnen extra laag. Verf is wel een van de beste: Sigma S2.Allure hoogglans

Zijn klusprijs 850€, excl verf en materiaal ca 400€ waarvan de helft voor buitenkant , en de andere helft voor de binnenkant die ik zelf ga doen. Dus buitenklus 850 + 200 = 1050€.
Hij heeft zelfs een steiger vanuit Polen meegenomen. Ook dat scheelt weer zeker 200€
Het is wel een eenvoudige vierkante stapel steiger maar het werkt.

Verfspullen online gekocht bij verfwinkel.
 
Laatst bewerkt:
Ja the matrix een echte schilder kan er wat van.
We willen mijn, vrouw en ik, ook schilderen. Ik schuur de vrouw gaat schilderen.
Het wordt niks met dit weer.
 
Zo te zien komende 14 dagen nog zo.
Nee volgende week is het een weekje zon en droog, daarna begint de ellende weer van voren af aan.

Waar hebben we dat zeikweer aan te danken .
Als je daar achter komt, laat het me dan even weten dan gaan we die eens gezamenlijk flink aan de oren trekken. Had me vorig jaar echt verheugd om dit jaar weer de opblaasbare Jacuzzi op te zetten, heeft me echt goed gedaan verleden jaar. Aanbieding voor nieuw 200 euro, overal anders 400 of meer.
Maar ziet niet uit alsof dat hem dit jaar nog gaat worden. En er zit al meer dan genoeg tegen dit jaar.

Zoals ik het lees doet die man heel goed zijn best en is hij echt goed bezig en de prijs is ook zeker heel netjes!
 
@ Tijger, triest zat natuurlijk, maar volgens mij hebben jullie regelmatig 1 grote jacuzzi daar als de straten weer eens onderlopen :cry2:. Maar pfhhh inderdaad, wat een klote zomer, is 1 van de slechtste zomers tot nu toe die ik hier meegemaakt heb. Oke nu weer terug on topic naar onze Poolse en Roemeense vrienden die je huisje weer helemaal opknappen voor relatief weinig centjes. Maken hier stiekem ook weleens gebruik van ;)
 
Vroeger op school leerden wij dat de natuur zich zelf regelt. Brengen wij de natuur naar de kloten dan zal de natuur dat gewoon herstellen met alle gevolgen van dien.
Dit terzijde
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Andere jaren was het ook een stuk warmer, ook meer water verdamping dus, maar hadden we er hier minder last van. Dus zal eerder ook wel met luchtstromingen te maken hebben.

Dat gezegd hebbende, moet ik er aan denken deze week als het droog blijft onze schutting eens te beitsen anders komt daar ook weer niets van.
 
We helpen je er wel. Iedere dag ff vragen heb je het schuttingbeits blik al open gemaakt??😊

Toevallig heb ik mijn 10m schutting 3 weken geleden in de beits gezet.
Dag 1 smorgens zonnig droog en 24 graden . Hoge druk reiniger erop en alle groene aanslag weg gespoten.
Dag 2 planken kurk droog met een brede kwast de eerste laag erop .2 uurtjes lekker soppen is niet kritisch.
Dag 3 2e laag , nu als nieuw.

Heb ooit een ingedeukte blik 5 liter schutting beits gekocht voor 10€
 
Mijn blik is nog niet open, wilde het vandaag doen maar het is te warm buiten en dan vanavond regen en onweer dus dat schiet niet op. Misschien donderdag.
 
Vrijdag heb ik geen tijd, dan moet ik weer naar de uroloog. ;)
Van vrijdag komt afstel?
 
Zoals ik ooit heb horen zeggen:
"Doe morgen niets als je het ook overmorgen kan doen" :biggrin2:
 
Prachtig schilder weer.
Nadeel de pot is sneller leeg nu het niet regent.
 
Dat heb ik nu weer🫣🥴🥴😵‍💫

De buitenkant is helemaal gereed , prima werk verricht door Jacek .
Centjes overhandigd en omdat er wat extra werk verricht moest worden.
1) 3 kozijnen met wat houtrot gerepareerd met houtrotstop en 2 componenten vuller van alabastine.
2) 2 kozijnen met gebroken kunststof scharnieren vernieuwd met stalen .
3) alle klemmende draairamen opgeschuurd tot klemvrij
4) dakkapel met gevaar ook netjjes in de lak. Totaal 11 werkdagen van 8uur
Heb hem beloond met 1000€ ipv 850€ en was er erg blij mee
Totale kosten met verf , schuur scharnieren kwasten etc. ca 1300€

Genoeg verf dus ik binnen en garage deur in de lak gezet.
Alle uitslaande ramen aan de binnenkant voorzien van blauwe verf.
Slaapkamer 1 en badkamer kozijnen wit RAL9010. geschilderd.
Nog te gaan slaapkamer 2 en 3 en zolder.

Begane grond blijft zoals het is zit nog goed in de beige verf.
Daar past wit niet zo bij.

Vandaag tijd om de roosters sluithaken dievenklauwen en dieven sloten weer terug te plaatsen.
En dan kom ik bij de zolderraam ventilatie rooster geplaatst.
En G---D Het laatste klein schroefje ging net ietsje dieper aan de onderkant van ventilatierooster .
TIK BARST HELE BUURTKINDEREN ZIJN EEN SCALA AAN VLOEKWOORDEN RIJKER.
2 barstjes van ca 5cm boven in op ca 10cm van de zijkant. Een richting zij kant zal bij verder barsten een driehoekje vormen van 10x10 cm
De ander barst zal bij verder barsten een driehoek barst van 40x ca 60cm vormen.

Voorlopig afwachten of ze verder barsten voordat ik de glaszetter bel.

Weet niet of dit onder de glasverzekerimg gedeclareerd kan worden
Ruit bevindt zich boven carport op zolder.
 
Een ruit doen ze niet moeilijk over.
Wij zijn nog niet klaar.
Je komt steeds weer dingetjes tegen die ook wat aandacht nodig hebben.
De houten gevels worden volgend jaar vervangen voor een soort kunststof. Cedral dat is een cement vezel plank.
 
Wij zijn nog niet klaar.
Ik ook nog niet , nog 3-3 raams kozijnen
Maar voor nu enkele dagen rust. Onderrug begint heftig te protesteren.
Het is ook steeds trap op trap af en bovenhands schilderen is een zware belasting.

Vandaag dus 4 uitslaande ramen waarvan 3 op de zuidkant. Ben je al met al toch ruim 4 u bezig met demonteren klink , roosters uitzet haak , vetvrij, afspoelen schuren stofvrij glas aftapen schilderen , op naar de volgende. 3 uurtjjes wachten tape verwijderen boel weer monteren. Zweten als een ......

Maar goed resultaat mag er zijn .
En dan te bedenken dat @Black Tiger heerlijk in zijn jacuzzi ligt te genieten.🥳🫤
 
Zo doe ik het ook.
Ramen en deuren gaan er uit en alle hang en sluitwerk wordt gereinigd en overal nieuwe rvs schroeven in. Ook alle tochtstrippenl waar verf op zit worden vervangen.
 
Na het schilderwerk hadden we besloten om rolgordijnen en uitklap horramen te vervangen door rolhorren, gemonteerd op kozijn.
Dus een stel rolkozijnen besteld die toevallig op maat waren voor 5 ramen op slaapkamers en badkamer

Deze zijn aangekomen , bleken het voor montage tussen kozijnen te zijn. Maar dat gaan we wel oplossen
Het raam op overloop wilde moeders afgeschermd hebben tegen inkijk
Dus statische raamfolie erop geplakt. Eenvoudig en gemakkelijk aan te brengen .

Maar nu komt het : het folie gestreept enigszins transparant bleef enorme vertikale donker brede strepen vertonen. Met daglicht viel dat niet op maar savonds des te meer. Het was geen porum . Dus opnieuw ramen zeer goed gereinigt en folie opnieuw geplakt. En weer die donkere vlekken.

Folie andersom dus boven naar onder en verdorie weer op dezelfde plekken donkere schaduw.
Folie weer verwijderd en weer het raam gereinigd en geinspecteerd. Toen kwamen we erachter dat er op de.ruit aan de buitenkant een stel vertikale zweembanen zitten

Wij vermoeden een cement zweem die er al jaren opzit maar door de rolluik nooit is opgevallen.

Is er een manier om die zweem te verwijderen zodat ruit weer helder is of kunnen we dat schudden.
Morgen eens proberen met azijn . Maar vermoedelijk heb ik iets krachtigers nodig
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan