Schilderklus door een Pool

Misschien met verdund zoutzuur?
 
Begin allereerst met een degelijke afwatering boven het raam, anders is het water naar de zee dragen...in dit geval water langs het raam laten lopen.
Verder:
 
Dat beg
Begin allereerst met een degelijke afwatering boven het raam
dat raam zit daar al 44 jaar vermoedelijk is in den beginne voegcement van de stenen erboven tijdens hoosbuien op de ruit gewaaid. Dit raam zit boven de carport en geniet eens in het jaar een wasbeurt als ie geluk heeft. Ga zelden de ramen lappen op 1e en 2e verdieping.
Ik verwacht dat die sluier makkelijk te verwijderen is.

Een optie is er een hamer door heen gooien en laten vervangen door een anti inkijk glas.
 
Laatst bewerkt:
Zonder er een hamer doorheen te gooien zal vervangen een stuk sneller gaan dan reinigen, als dat al lukt.
Een beetje standaard raammaat zal niet de gehele wereld aan kosten zijn en vervangen kun je zelf.
 

Mijn oude ramen aan westkant hadden er ook last van door water dat van de muur over ramen stroomde en dat spul werkt.
Inmiddels gehele woning voorzien van kunststofkozijnen waarbij de ramen dieper liggen tot nu toe geen last meer van.
 
kunststofkozijnen
In de schildersbranche noemen we dat Tupperware ramen 😂

Een beetje standaard raammaat zal niet de gehele wereld aan kosten zijn en vervangen kun je zelf
Modern glas zal wellicht ook nog eens beter isoleren. Wat vervangen betreft: de een kan dat inderdaad zelf, de ander denkt het zelf te kunnen. Je zit in elk geval met de omtrekspeling, afhangen (indien het een draai of draai/kiepraam is) en 4 mm glasband zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Het contramallen van de glaslatten is iets wat soms ook de professionele glaszetter vergeet. En uiteraard alleen rvs nagels gebruiken en ms-polymeer kit gebruiken in plaats van siliconen kit.
 
Die RVS spijkers uit china met CE (china Export) merk zij Roesten Vast Staal.

Het voordeel is als je het doosje laat vallen je ze met een magneet aan een touwtje kunt ophengelen.
 
Laatst bewerkt:
Wonderlijk rvs the matrix. Mijn magneet kan dat niet met mijn rvs spijkers.
 
Jij bent in de war met de Roest Vrij Snel spijkers @the matrix ;)
Zelf gebruik ik gewoon de originele RVS nagels van DeWalt (in combinatie met de DCN 660D2 afwerktacker).
 
Dat is beter Peer die zie je bijna niet meer.
Ik denk dat de meeste glas zetters die ook gebuiken.
 
RVS is al sinds halverwege jaren '90 vereist bij buitentimmerwerk (volgens de professionele bouwvoorschrift). Maar je wil niet weten hoeveel beunhazen en ZZP-ers nog steeds met gegalvaniseerde nagels en schroeven werken.
 
Wonderlijk rvs the matrix.
Heb van de week bij de bouwmarkt een doosje RVS schroeven gekocht , peperduur en deze blijven doodleuk aan de magneet plakken. , ik heb ze terug gebracht.

  • Magnetische test: Austenitisch roestvrij staal, het meest gebruikte type, is in het algemeen niet magnetisch. Houd een magneet tegen de schroef; als de magneet niet blijft kleven, is het waarschijnlijk een austenitische roestvrijstalen schroef. Let op: ferritisch en martensitisch roestvrij staal zijn wél magnetisch, dus deze test is niet waterdicht.
  • Productmarkering: Veel fabrikanten markeren hun roestvrijstalen schroeven met een code die aangeeft welk type roestvrij staal is gebruikt. Zoek naar markeringen zoals "A2" (austenitisch roestvrij staal) of "A4" (een specifiek type austenitisch roestvrij staal met een hogere corrosiebestendigheid).
Dus voortaan een.Magneet op zak als je RVS magnetisch vrije RVS wilt
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het na mijn vakantie eens testen met een magneet, maar ik verwacht niet dat de nagels die ik gebruik aangetrokken worden. Bij deze schroeven zal een magneet ook weinig doen.
Nu heb ik geen idee hoe de kwaliteit van het spul uit de bouwmarkt is, daar zal ongetwijfeld verschil in zitten.
Zoek naar markeringen zoals "A2" (austenitisch roestvrij staal) of "A4"
Naast A2 en A4 heb je ook nog A410, wat o.a. voor het bevestigen van vlonder planken ideaal is.
 
Nadeel is dat ze wat minder sterk zijn.
En als je met schroeven werkt met metrisch draad dat je die nooit te vast draait want dan krijg je ze niet meer los.
Ik zag het kort geleden dit ook voor het eerst. A2 op het doosje staan. Ik wist alleen van rvs 316 of 304.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan