Schotel plaatsten in de buurt van bomen?

Ik heb wat foto's van Fred gekregen en bekeken.

Uit hetgeen ik van Fred begrepen heb heeft hij nog steeds normaal beeld op de Astra 19,2 maar niet op de 23,5

Bijgaand de foto's wat denken jullie van deze mogelijkheden?
Zoals BT al schreef zijn de meeste Duo-Lnb's bestemd voor 60cm schotels;

Deze schotel lijkt mij 80 of 90cm.

Commerciële links plaatsen is hier uiteraard niet toegestaan, dus google even op Duo lnb 80 Twin [1888].

Let wel: zelf ken ik deze Lnb niet, ik heb het gewoon op Google gevonden; ik weet dus niet of het een goede- of slechte Lnb is.

Groetjes,

Bones

Dat op die foto's is een Duo LNB.

Die hangt aan de goede feed, maar hij lijkt gewoon recht te hangen.

Bij de Duo LNB zat een stukje papier in de doos waarop een schuine streep over een afbeelding van die LNB stond.

Die schuine streep moet parallel aan waterpas lopen.

En daarmee komt die LNB behoorlijk scheef te hangen, en wel zo dat de kant waar we op de foto tegenaan kijken, een stuk hoger uitkomt.

Gezien de hoek waaronder deze foto's gemaakt is, is het lastig te zien of dit wel het geval is, laat staan of het genoeg is.

Das dus het eerste dat nu gecontroleerd moet worden.

(maak even een foto van voren naar de schotel toe, zodat we kunnen zien hoe de LNB hangt)

Dat is dus ook het eerste wat ik eigenlijk als eerste wil doen Mas 3, want gezien het verhaal van Fred dat er een reiger tegen de schotel is gevlogen kan het best zijn dat de LNB is verschoven.

Groetjes,

Wing

http://img10.imageshack.us/i/foto4ii.jpg/

Laatst bewerkt door een moderator:
Als deze foto er eentje is van de situatie ter plaatse, dan ziet het er toch goed uit.

Hoi allemaal,

aller eerst wil ik zeggen dat ik ontzettend blij ben dat er zo mee wordt mee gedacht

en geholpen. Zeker Wing wil van harte bedanken dat hij de foto's heeft willen plaatsen want ik wist zelf niet hoe dit te doen!

Het rare is dan als ik de schotel ongeveer 4 mm naar links of naar rechts draai ik wel of niet ontvangst heb op de 19.2 of op de 23,5 graden van Astra 1 en 3.

In dat geval zou ik eerst de Astra 1 optimaal afstellen echt optimaal.

Daarna een Astra 3 zender op zetten en toch nog maar eens voorzichtig halve millimeter voor halve millimeter met die lnb gaan bewegen.

@Fred

Hoe groot is je schotel en wat voor DuoLnb heb je eraan hangen?

Als je de DuoLnb60 hebt van CDS, en je schotel is groter dan 80cm denk ik dat dit niet goed gaat (lees mijn vorige posting)

In ieder geval veel succes, en groetjes,

(uiteraard ook veel groetjes aan Wing, ik vind het grote klasse dat hij jou zo helpt!)

Bones

Thnx Bones,

Ik vind het leuk om te doen .... een blij gezicht geeft een goed gevoel

Gr.

Wing7

Hallo iedereen,

jammer dat ik door mijn handicap een tijdje niet op het forum heb kunnen schrijven!

Maar ik denk en hoop dat het probleem een stukje opgelost kan en gaat worden. Heb van een kennis een Triax schotel 78xm TDS te leen gehad en deze met hulp in een test opstelling gezet op een langere mast ongeveer 4 meter. Hierdoor komt de schotel op een totaal hoogte van ongeveer 6 meter.

Toen een aantal zaken geprobeert, eerst de Astra 19.2 opgezocht en zo goed mogelijk afgesteld. Het SNR zit constant tussen de 87 en de 92 en de AGC op 90 de BER op 0.

Toen heel langzaam met de LNB gedraaid tot ik ook ontvangst had op Astra 23.5.

Bijde bleven vrij constant dus denk dat het probleem in de hoogte van de bomen en de hoogte van de schotel heeft gezeten.

Probeer nu van de week met hulp de schotel een vaste opstelling te geven en opnieuw te kijken wat er gebeurt?

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Fred

Het lijkt inderdaad een combinatie hoogte- en bomen probleem te zijn geweest zoals je aangeeft. Want dit is toch een prachtig signaal als we nu zo eens naar de nieuwe waardes kijken!

Hopelijk blijft het met de vaste opstelling ook zo. Succes alvast en bedankt ook dat je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen.(Y)

Ja ook ik hoop dat als ik van de week hulp heb en de vaste opstelling kan maken de waardes ook zo blijven!

En natuurlijk houd ik jullie alle op de hoogte van de ontwikkelingen en ervaringen, want er

zullenbest meer mensen zijn die met dezelfde problemen zitten als ik.

Ik vind het alleen al schitterend om aan zo'n mooi forum deel te mogen nemen om zo heel veel van elkaar te mogen en kunnen leren.

En waar mogelijk elkaar te helpen!

Want wat is er nou mooier als elkaar te kunnen helpen met de ervaringen die je zelf ook hebt opgedaan.

Zit alleen nog met een vraag waarvoor ik ook al een nieuwe post heb aangemaakt en hoop dat er mensen zijn die mij daar mee kunnen helpen?

Is of zijn er programma's die op een LG KM900 telefoon of pc met webcam werken waarmee je ook satellieten kunt zoeken?

Maar ik blijf zeggen dat dit een schitterend forum is waar mensen echt met je mee denken en elkaar proberen te helpen!

Daarom heel veel dank en groetjes,

Fred

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan