Serverrack

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
51
Ten Eerst .....Nog de beste voor 2010 !!

Nu het volgende ....
Een kameraad heeft een mobiele disco in elkaar gezet.
Alles in een rek van 19 x 19 inch......Das volgens mij geen standaard maat
Onderop heeft hij een gewone computer staan (lomp ding)
Nu wil ikalles in een 19 inch servercase bouwen...
Die past (of passend te maken is) in dit rek!!!!

wie weet iets waar ik deze kan kopen evt tweedehands

Grz
Kweetniet

19"inch is een industrieele standaard welke wereldwijd gebruikt wordt
Tussen de stijlen [waar de kooimoeren inmoeten] meet je ongeveer 43 cm
Ik heb ooit een lege 19" computerbehuizing in scherpenzeel gekocht voor dezelfde toepassing,
Bij http://www.hpsindustrial.nl/

Roberto bedankt voor de tip

Als je meer tijd hebt, kun je ook een tijdje lang marktplaats/ e-bay in de gaten houden.
Dat komt daar zat voorbij.

Je kunt ook eens vragen op webhostingtalk.nl daar zitten professionele hosters en zo nu en dan heeft er ook wel eens iemand een rack te koop.
Hier (klik) staat een kleintje, eergisteren aangeboden, is misschien ook wel leuk.

Black Tiger;206610 zei:
Je kunt ook eens vragen op webhostingtalk.nl daar zitten professionele hosters en zo nu en dan heeft er ook wel eens iemand een rack te koop.
Hier (klik) staat een kleintje, eergisteren aangeboden, is misschien ook wel leuk.

Bedankt Bt ...
Das een mooie kast hoor ...
Maar ik bedoelde deze

Hmm, dan is je titel niet helemaal duidelijk hoor.

Ik dacht ook dat je op zoek was naar een rack, en niet naar een 19" behuizing om in dat rack te plaatsen.
Maar goed, das nu dus wel duidelijk.
Gegeven tips voor de 2e hands sites (ook die van BT) blijven onverminderd van toepassing.

Een rack is ook 19" over het algemeen. Met 19" behuizingen worden er nog onderverdelingen gemaakt. De meest gebruikte zijn tegenwoordig 1u. Lijkt me eerder iets van een 3u behuizing zoals je hier kunt zien. Wat op de alternate foto staat is meer een 3u serverkast.

Ik zou echt eens op WHT gaan roepen.

Hmmmm WHT ??? Ik zeg WTF is WHT....:)

Kun je trouwens elke pc in z'n kast bouwen???

Grz Kweetniet

Webhosting talk?

Freggel1 heeft hem goed. Daar refereerde ik in mijn eerste post ook al aan, dus ja da's WHT.
En nee je kunt niet elke pc in zo'n kast bouwen. Ligt een beetje aan welk moederbord je hebt en welke pci (etc.) kaarten.

Kijk in een 19" 1u server behuizing moet je opletten met je ruimte, daar ga je niet vlug een dikke grafische kaart met koeling in kwijt raken. De Gforce 9500GT zou bijv. niet passen.

Er zijn wel van die server behuizingen met desktop moederborden. Dus zeg maar een 1u (of hoger) server behuizing waar desktop materiaal in ligt. Maar normaliter duw je daar echt server materiaal in van bijv. Supermicro of Dell om maar eens iets te noemen.

Maar dat spul van supermicro of dell is natuurlijk ff een fors poepie duurder dan een pc om muziek af te spelen
Juist voor die toepassing gebruik ik een serverrack met een standaard desktop moederboard/component [huis tuin en keuken] indeling.
het meeste wat op de verkoopsites aangeboden wordt is de serverindeling en daar past weer geen standaard desktop moederboard in, vandaar dat ik in scherpenzeel terecht kwam.
Ze hebben daar een korte en een lange uitvoering. ik heb de lange en was voor 150e klaar.

Als je alleen muziek wil afspelen is zelfs een 386 nog toereikend, mits je geen zware grafische mixer aanstuurt.

Ach ik zie met regelmaat Dell en Supermicro 1u machines voor vanaf 75 euri de deur uit vliegen in 19" behuizingen dus het hoeft echt niet duur te zijn. Ligt er maar aan wat je wilt.:)

Black Tiger;206745 zei:
Ach ik zie met regelmaat Dell en Supermicro 1u machines voor vanaf 75 euri de deur uit vliegen in 19" behuizingen dus het hoeft echt niet duur te zijn. Ligt er maar aan wat je wilt.:)

Inderdaad BT Zoiets bedoel ik nauw......
De pc moet dus goed genoeg zijn voor mp3's afspelen en internet,
Wel wat sneller ivm met de mp3 digitale mixer software.
Dus met geluidskaart en een paar usb poorten..

Mijn maat zijn kast is 19" bij 19" met een dichte achterkant
De hoogte maakt niet uit...! Plek zat!
Moet dus 19" breed zijn.. Das normaal voor z'n server ding !
Maar nu komt het ...Het moet dus kleiner zijn dan 19"
Want de stekkers voor je muis en toetsenbord Enz zijn ook al 4 a 5 centimeter lang.

Z'n computertje Zoek ik dus !!!!
En voor een klein prijsje .....Nartuurlijk :)

Hopelijk heb ik het nu wel goed uitgelegt

Grz Kweetniet

@BT een 1u server met een geluidskaart, ok het zal.
als je muziek wil klaarzetten en mixen wil je meerdere geluidskanalen. Met evenzoveel kanalen in stereo, hoe los je dit dan op, via die ene (niet) aanwezige kaart gaat het niet lukken
@ kweetniet, de breedte(19") is de enige vastgelegde maat. Er zijn rekken van 30cm tot 1.20m diep in de handel en daarmee ook apparatuur die met ff wat ondieper is.
Als je units neemt die de kaarten rechtop zetten kun je ipv in de lengte, omhoog bouwen.

hoe diep mag het zijn? achter de stijl (oren waarmee je hem vastzet) kan zijn dat ik nog wat heb liggen

deze op het werk.

En het werkt perfect.

Maar er komt nog meer lekkers aan. Deze komt er ook bij.

:banaan::banaan::banaan:

Roberto;206840 zei:
als je muziek wil klaarzetten en mixen wil je meerdere geluidskanalen. Met evenzoveel kanalen in stereo, hoe los je dit dan op, via die ene (niet) aanwezige kaart gaat het niet lukken
geluidskanalen toevoer

Roberto;206840 zei:
hoe diep mag het zijn? achter de stijl (oren waarmee je hem vastzet) kan zijn dat ik nog wat heb liggen

Als je nog veel hebt dan heb ik ook interesse, ik ben hier begonnen met een versterker in een flightcase. Maar ik denk dat een rek en dat dan op wielen veel beter gaat werken hier.

Roberto;206840 zei:
@ kweetniet, de breedte(19") is de enige vastgelegde maat. Er zijn rekken van 30cm tot 1.20m diep in de handel en daarmee ook apparatuur die met ff wat ondieper is.
Als je units neemt die de kaarten rechtop zetten kun je ipv in de lengte, omhoog bouwen.

@Roberto
Staat erbij .... Kleiner dan 19" met Stekkers erbij aan
Dus dat zal denk ik 42 a 45cm zijn....

@Nummer10
Mooi Spul hoor!!!! Maar daar heb ik geen geld voor

Roberto zei:
Zoals ik al zei zijn er ook 1u servers met desktop mainboard er in, in dat geval zit er dus ook vaak gewoon een geluidskaart onboard zoals tegenwoordig nogal eens graag het geval is met desktop mainboards. Daarnaast kun je er gewoon nog een geluidskaart bij steken, plaats is er genoeg voor, desnoods aan weerskanten.
Maarja, ik zou daar persoonlijk ook geen 1u rackserver voor gaan gebruiken.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan