sg 2100 krijg ik niet goed in de clarkbelt wie heeft advies

T

tonnie2

wie kan mij vertellen wat de juiste longitude en latitude is in de provincie groningen ben nu een tijdje bezig en heb nu astra hotbird sirius en thor maar de rest vergeet het maar en als ik bv asta 28.2 er op heb beetje handmatig veranderen dan heb ik sirius en thor weer niet ik gebruik hiervoor een triax 80 cm bvd tonnie2

heb er even gekeken en als het goed is moet het zijn 53.3386 en 6.8714 ik ga het morgen even proberen en bedankt voor de link grtz tonnie2

Ja dat kan een probleem zijn maar er is een regel die heel belangerijk is {DE PAAL WAAR DE MOTOR OP ZIT MOET EXACT WATERPAS ZIJN] zowel voorwaards als zijwaards het is namelijk zo dat alje de schotel draait je dan erondser zit of er net boven .
je kan dan draaien en uitrichten tot je een ons weegt.

als mijn waterpas niet liegt moet dat goed zijn maar zal het morgen nogmaals checken grtz tonnie2

na veel gepruts en gedoe en op den duur helemaal geen beeld meer te hebben op welke sateliet dan ook is het me toch gelukt en hij draaid naar tevredenheid bedankt voor de reakties grtz tonnie2

waar lag nu je probleem want ik zit precies met het zelfde probleem.

Als je lattitude op de motor instelt op jouw lattitude en dit vastzet en niet meer aankomen.Ga dan de schotel uitrichten op sirius deze waarden zijn anders dan bij de stabmotor.Ik kan mij herinneren dat de schotel dan op zo een 35 graden moet staan.

Die lengte en breedtegraad heb ik ingevult. maar waar moet precies de rotor op staan. heb die nu op 51 staan.
Mijn lengte en breedtegraad is 4.439 en 51.430.
Ik heb net als tonnie nu 4 sattelieten de rest wil niet lukken.

Alvast bedankt

HEB WEER IETS TE HARD GEROEPEN AAN DE OOST KANT DRAAID HIJ NU GOED EN AAN DE WESTKANT TOT 1 WEST GOED ALS IK NAAR HISPASSAT DRAAI DAN HEB IK NOG GEEN SIGNAAL WAT KAN IK NU NOG DOEN ZONDER DAT IK DE ANDERE SATELIETEN WEER GEEN SIGNAAL HEB IK ZIE NU PAS DAT CAPSLOCK AAN STAAT ANYWAY GRTZ TONNIE2

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan