Sirius wil niet? Of diseqc 4 niet?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.275
Punten
113
Leeftijd
61
Voor zover ik begrepen heb is het een bekend probleem, maar is er nog geen oplossing voor?

Als ik de ontvanger op Sirius laat inlezen vindt ie geen transponders, dat kan dus 2 dingen betekenen, ofwel de dbox2 wil niet met diseqc4 werken (in de box diseqc 3 dus), ofwel er klopt iets niet met de inregeling in de ontvanger van de satellieten.

Ik had begrepen dat het dit laatste zou zijn, maar is dat niet op een of andere wijze op te lossen?

Ik heb dus hetzelfde probleem.

Wel astra,HB en Hispasat aleen nada Sirius ??

Iemand raad

John

Ik denk dat er wat is met de disecq gebeuren wantik krijg ook hotbird niet

Kijk nu eens in de services van die box , je ziet daar 1 transponder staan waarop de NIT zich zou moeten bevinden van die satelliet, controleer even of dit inderdaad correct is.

Ik heb het anders opgelost, ergens in een forum gevonden.

Er is een file genaamd 3satellieten.zip, daarin staat een juiste satellites.xml en die heb ik op de box gepleurd en toen werkte het... naja.. werkte....zwart beeld... seca zenders op C+ gaven zwart beeld, na uitzetten en weer aanzetten stond de autoupdate weer op off.

Ik snap nog steeds geen hol van die doos, weet nog altijd niet welke soft ik er het beste op kan zetten en als er soft op staat wat ik dan het best kan starten (neutrino of gbox of weet ik wat) etc.

Snap het hele key- en emu gebeuren ook niet.

Snif.:sad:

BlackTiger: Bedankt maar heb hem al gevonden en het werkt perfectimo :)

John

ik zou die file ook wel willen hebben waar hebben jullie die gevonden?

Hier kan je de file downloaden.

http://www.sat-info-page.de/dbox2/dreisatelliten.zip

Nu ikzelf dit voor elkaar heb ben ik bezig om de keys up to date te maken.. maar schijnt dat als ik Palco op hispa met de nieuwe keys voorzie ik geen beeld heb :sad:

Ook viasat wil niet lukken met verse keys

ik pas via ftp gewoon de keyfile aan, en als ik dat controlleer dan is de key inderdaad geupdate, maar nada beeld ?

iemand raad ??????

Het gaat nog steeds niet hier zal wel aan mijn diseqc liggen hier.

maar eens een andere uit proberen

Je hoeft alleen maar de satellites.xml te vervangen ,je eigen services en bouqets kun je laten staan.

In de satellite.xml staan de transponders waar de box gaat scannen.

Eerder was er maar 1 transponder voor nodig maar ik denk dat de NIT op de sirius uitgezet is of zo,een andere verklaring heb ik er niet voor daar eerder ,zeg een maand of 5 geleden ,dit probleem niet voorkwam bij mij.

Hmm, ik was te laat met editten ;)

BlackTiger , je kunt de optie autoupdate ook in de config file in de box op 1 zetten, er staan daar een paar opties die je dus via ftp op aan of uit kunt zetten.

Ook is het mogelijk de keýupdate's naar een ftp server te sturen.

Ja het was de nieuwste versie en ik weet nu waarom hij steeds op off sprong.

Het schijnt dat de box hangers kan gaan vertonen als je autoupdate op ON laat staan zo las ik in het forum, daarom wordt geadviseerd alleen deze op on te zetten als je updates nodig hebt, en daarna weer off te zetten.

In de allernieuwste wat ik dus erin had zitten werd dit automatisch voor je gedaan nadat de box uit is geweest of standby.

Maar ik snap het key gebeuren niet, zo snap ik bijv. niet hoe de box nu moet "zien" dat iets seca is.

Ik krijg een paar nl zenders door, maar bij een andere geeft ie aan dat channel not present is, terwijl bij sommige kanalen ik wel de juiste EPG heb, dus dat ziet ie schijnbaar wel, echt heel raar.

Seca zenders wenst ie niet te decoderen en ik heb nog een ander probleem.

Als ik nu een settingslijst van Astra en Hotbird in de doos duw, en dan alleen de Sirius nog laat scannen, krijg ik uiteindelijk alleen nog een zaplijst van Sirius.

Bij de bouquet editor zie ik wel nog de namen van de andere paketten, maar de zenders zelf zijn pleitmans.

Zo staat er bijv wel nog Canal+ maar alle zenders van C+ zijn dus weg, heel vreemd.

De enige wijze om dus die sirius zenders erbij te krijgen is door alle 3 de satellieten opnieuw te laten scannen en daar ben ik niet zo blij mee.

Dus eigenlijk zit ik nog met 2 vrij aardige problemen.

Ohja, ik heb ook al geprobeerd een dvb2000 settingslijst in te voegen, dat doet ie ook, maar dan krijg je 1 hele grote zaplijst en niks meer te bouqetten.:sad:

BT,

Hoe heb je dat voor elkaar.

Ik wil eigenlijk een lijst met alle zenders onder elkaar en niet boekets.

En inderdaad, software heeft zeker nog een paar serieuse problemem. zoals hangers enzo.

John

Kijk eens via de console waar die nu exact blijft hangen.

@Johnnny, ik ga gewoon naar services, stel daar diseqc 1.0 in en daarna ga ik bij de diseqc instellingen en zet daar astra op 1 en hotbird op 2 en sirius op 3.

Dan ga ik een menu'tje terug, zet ik de lijst op "create new" en dan doe ik in datzelfde menu van "start scan" en dan gaat ie alle 3 de satellieten af en krijg ik 1 lange lijst, weliswaar alfabetisch, maarja, dat zit zoveel in dat het ook niet meer lekker is.

Als je een sat scant ben je inderdaad de boel kwijt.

Wat ik doe (ik gebruik geen diseqc) is de boel scannen, hem door de edtitor van Locotus halen, terugsaven, en dan via ftp hem in een mapje gooien (bv astrasettings).

Dat doe ik met meerdere sats en dat de kanalen- en bouquetlijsten plakken en knippen in macromedia dreamweaver en er één grote file van maken.

Daarna haal ik hem nog een keer door de locotuseditor om er de satnamen tussen te editten.

Da's een heel werk, dus ik zal blij zijn als er eens goede settingslijsten (met bouquets) komen.

En eens op zoek naar een goede satellites.xml.

Seca decodeert hier probleemloos, evenals irdeto en viaccess (heb sirius nog niet geprobeert). Nagra heb ik tv-cabo open, zal straks nog es kijken naar via-digital en polsat.

als je de goede hmk's/key 01-ppua in de key's map zet update ie perfect. Stream heeft net een nieuwe pmk gekregen op één van de hmk's die ik erin heb en die heeft ie keurig gepakt.

Het loggen kun je doen met bootmanager (alle vinkies uit), je ziet dan keurig welke key's er uppen. Bij c+ nl is het een drukte van belang, want de seca en irdeto-key's komen door elkaar binnen.

Ik werk nu trouwens met de laatste versie van opticlip, buiten het feit dat ik nog geen enkele hanger heb gehad, zit er ook een mogelijkheid om via het menu een ecm info te krijgen en daar staat keurig welke versleuteling er draait,(en bv bij irdeto) welke prov.id,

welke key, welk chid, en ook op welke plainkey;-))) cw's zie je ook;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's heel mooi allemaal, maar vreemd genoeg "vindt" ie bij mij geen zender op diverse C+ kanalen ondanks dat ie dus wel vaker de epg ziet.

En ik snap ook nog niet hoe ik hem dus duidelijk gemaakt krijg dat ik C+ in seca wens te kijken.

Volgens mij pakt ie automatisch alles in irdeto.

Zal straks eens efkens de nieuwe opticlip erin duwen en eens zien wat het zich dan geeft.

Had zelf ook even moeite met editen van keyfile maar het bleek dat er verschillende emu's op stonden met verschillende keyfiles :) ik kan ook kiezen welke emu ik gebruik (3 keuzes)

waar staat die opticlip ergens ??

JC

Laatst bewerkt:
@jc

ondanks dat er verschillende emu's in de versies zitten worden de key's centraal geregeld.

de desbetreffende files moet je uppen naar: var/keys en var/log. De mappen var/pid, var/run en var/tmp worden dan automatisch aangepast.

de opticlip164 fixed kun je vinden op:

http://www.geocities.com/emuimg01/

filenaam: Opticlip V.164 fixed 2xi

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan