Sirius wil niet? Of diseqc 4 niet?

Mmm...

is het misschien zinvol om om een servertje te maken met daarop de verschillende smaken plus emulators? Gewoon voor onszelf dus? we zijn allemaal ongeveer even ver met klunzen dus dat is misschien wel erg leuk!

zit te denken aan een systeem waar je gelijk je kommentaar bij kunt zetten over de verschillende onderdelen.

ook wat er wel en niet inzit en welke versies (emus en zo)...

Ik wil mijn server daar wel voor openzetten of eventueel via mijn host (commcenter.nl) die op de backbone zit. rete snel dus.

Ik wil geen gelazer dus wel besloten gemeenschap.

Doen we dat jongens?

Vooral dat gesloten is dus wel belangrijk want geheel legaal is dit dus niet, zeg maar gerust illegaal.

Voor de rest heb ik diverse emu's waaronder een simpele philips emu die dus geheel hangvrij is op alle kanalen alleen niet au.

Dat is natuurlijk wel te creeren maar je moet er maar de tijd voor vinden.

Helaas, het heeft niet mogen baten.

Na het inlezen door mij van de sirius zendesr en zwaar werk van denktenk om een astra-hotbird-sirius zender/bouquetlijst te maken werkte nu wel mijn seca zenders op Astra.

Dus in elk geval maakte de doos nu verschil tussen seca en irdeto en decodeerde ze beide.

Nieuw probleem deed zich voor. Diseqc instellingen werkten helemaal niet meer, gevolg: alleen astra kijken, wel voorzien dus van hotbird en sirius zenders, maar kijken gaat helaas niet omdat de doos schijnbaar niet wenst om te switchen.

Als ik de doos zelf de 3 satellieten laat afzoeken switched ie wel. Ik heb dus een vaag vermoeden dat het wel of niet werken van de diseqc stand ook weer afhankelijk is van instellingen in de bouquetlijsten en/of satellites.xml of zoiets.

Vaag gebeuren, maarja, alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen.:)

euh..werkt het nu wel?

ik sta nl op punt om morgen een schotel met 3 koppen te kopen en voor ik een bult geld uit ga geven voor iets wat niet werkt, wil ik dat graag even weten.

kortom: kun je met 3 LNB's al Astra, Hotbird en Sirius ontvangen? Of kan ik beter even wachten?

Het -kan- wel want ik heb het draaiend gehad. Je hebt in elk geval de goede files nodig en..... als je dus een nieuw image er in pleurt, altijd weer zorgen dat je die goede files (satellites.xml en zapit.conf etc.) er in hebt zitten en weer opnieuw alle kanalen scannen (zonder te overschrijven).

Dat is momenteel nog het nadeel.

De Dbox geeft niet meteen diseqc door alleen maar even de sats op de juist diseqc te zetten, je moet ze ook weer steeds inscannen, vervelend maar het is niet anders.

Maar het kan dus wel met die 3 sats, alleen is het een beetje omslachtig.

Mh.....dan denk ik dat ik me die kosten maar moet besparen tot het allemaal beter werkt. 125 euro is dan wel zonde als het geen meerwaarde heeft.

En heb jij de motor draaiend gehad???? Weet je nog hoe je dat gedaan hebt?

Hoorde vandaag van een satboer dat ie kastjes had (119 euro) die tussen de tuner en de STAB konden worden gezet die zeg maar diseqc 1.2 inzich hebben waardoor je middels een tweede AB de motor kon laten draaien naar bijv. de sirius. Als dat werkt, icm de satlijst van denktenk, denk je dan dat ik wel beeld heb op alle satellieten?

Maw. als ik de schotel bijv. handmatig op sirius draai, werken de kanalen dan?

Trouwens op Hotbird zit niks interessants....dus als ik van die 3 LNB's er maar twee activeer (astra en sirius) heb ik natuurlijk wel winst....toch? Astra op 1 en Sirius op 2.

@BT: Die Diseqc settings zitten ook in zapit.conf. Of-ie er ook daadwerkelijk iets mee doet weet ik niet, ik vermoed dat-ie ze alleen bij scannen nodig heeft, maar zeker weet ik het niet.

Ik weet wel dat op mijn Philips alle vier mij Diseqc poorten werkten. Werkten, want er is nu een LNB overleden, maar 0, 3 en 4 deden het laatst gewoon.

Ik ga zelf nog steeds voor de Xmas image, tot nu toe de beste ervaringen mee. Echt hangen doet-ie dan niet, alleen wil het beeld na een paar uur wel vastslaan dus streamen is er dan niet bij.

Klopt, funktioneren doen ze wel.

Het is ook mij opgevallen dat als je ze zelf instelt, en dan opslaat, hij ze ook in de zapit.conf vasthoudt.

Probleem is alleen dat de kanalen niet werken, totdat je ze met die diseqc instelling herscant hebt (zonder ze te laten overschrijven).

Dus werken doet het zeker, maar zoals ik al zei, het werkt een beetje omslachtig.

Of werkte ie bij jou meteen nadat je ze aangepast had in de zapit.conf zonder dus dat herscannen?

Mh...diseqc 1.1 is dus nog niet 100%. OM van 1.2 nog maar niet eens te spreken.....

Maar zou iemand kunnen antwoorden op de vraag wat er met de kanalen gebeurt als ik handmatg de schotel op bijv. sirius zet. Krijg ik dan wel gewoon beeld en hoef ik niks aan te passen?

Hij heeft momenteel alleen nog diseqc 1.0 en 1.1 ondersteuning. Als je geen diseqc gebruikt/instelt, en je zou je schotel draaien naar sirius, zou je gewoon beeld moeten krijgen.

Tenminste ik heb van denktenk begrepen dat ie het zo gewoon aan de praat heeft, hij maakt dan immers geen gebruik van de diseqc, die moet je dan ook gewoon allemaal op OFF laten staan.

aha....dus dan zou dat wel werken.....interessant.....

ook hoorde ik van Frans dat hij gewoon beeld heeft op de sirius (80 kanalen) zonder steeds opnieuw te hoeven scannen. Met andere woorden een schotel met 3 lnb's zou wel moeten werken.....of zie ik het nou echt verkeerd.

Las op duits board dat in de nieuwste images van AlexW diseqc 1.2 zou zitten.......dus ik hoop dat die software binnenkort aangepast wordt zodat ook de bewerkte images deze onderstenen.

Ik heb hier de EnigmaPLUS image liggen. Daar zit al diseqc 1.2 in, alleen ik krijg het niet aan de praat. Weet niet precies wat ik waar moet invullen en als je op een gegeven moment naar de advanced settings wil kom ik niet verder....hij wil dus niet dat scherm in ....

maar ik denk dat ik er wijs aan doe om nog geen dure uitgaven te doen, als diseqc 1.2 in voorbereiding is.

wat denk jij? gaat het binnenkort werken?

Ik vermoed van wel, afgaande dan op de inspanning die linux hobbyisten zich getroosten.

Als Frans het werkend heeft moet je Frans maar eens vragen hoe hij dat gedaan heeft.

Ik heb ooit eens een werkend setje zapit en satellites ergens geupload en dat werkte ook.

Maar ik ben er zonder opnieuw inscannen nog niet gekomen, met de goede satellites.xml etc. kun je dan gewoon de kanalen zien op de sirius, dat is me dus ook gelukt met een 3 schotel opstelling.

Ik zou er voorlopig niet te veel geld in pompen en effe afwachten, of voorlopig even de omslachtige methode nemen. Kijk je hoeft maar 1x in te scannen, daarna snapt ie het wel, totdat je natuurlijk weer een nieuw image er in duwt.;)

Maar gezien het vele gebruik van diseqc vermoed ik wel dat dit een van de dingen is waar ze vrij snel naar zullen kijken.

Verder kan ik je weinig vertellen, net vanwege deze problemen heb ik nauwelijks meer zin gehad om met de Dbox te stoeien en dat zal er ook niet vlug meer van komen.

Ik hou het mooi bij mijn 9600 en zie het later wel weer eens, momenteel heb ik het toch te druk met teveel andere zaken.:)

Hallo Black Tiger.

Ik heb gewoon het setje van denktenk er in gezet ,dus die met 4 satelieten. die werkt 100% Wat je wel moet doen is, Eerst alles er uit..... En dan de nieuwe er in, even alles opnieuw opstarten dus de stekker er uit en weer in...... en klaar..Gaan bij mij allemaal open

Met nog dank aan denktenk.

Groetjes frans

Ja met open heb ik ook geen probleem, en de firmware op zich ook niet, alleen als ik de diseqc activeer moet ik even opnieuw inscannen.

Het nieuwe setje van de 4 sats van denktenk heb ik nog niet geprobeert, gaat er waarschijnlijk ook niet van komen want dbox gaat zaterdag terug naar de eigenaar.

In elk geval bedant voor de tip, er zullen zeker een aantal mensen mee geholpen zijn!

Mr. Hotbird.

De volgende faq gaat welliswaar over een D-box 1 i.c.m. een 4 / 1 DiseqC-switch , maar het gaat om het principe .

Om een switch te testen ,diseqc of 12 volt, heb ik 4 ledjes en 4 weerstanden van 2k2 genomen. Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F coaxsplitters zitten.Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 in't midden de andere langs de binnenwand, het korte pootje van de led tot 5mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen,dan het lange pootje van de led in 't middelste gat en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 4. Switch op tafel,de ledjes in de uitgangen,coaxkabel van dbox naar ingang switch . De lnb's hoeven / kunnen niet aangesloten te zijn. In menu-9-9 kun je bij optie 6 verschillende diseqc adressen instellen ( staat bij mij op 10 ).

Als je nu menu-6 kiest , kan je met optie A de 4 diseqc uitgangen schakelen , de desbetreffende led moet dan branden.

Ook kun je dan kontroleren of bij een bepaalde zender , de juiste Satelliet gekozen word .

Als dit allemaal werkt hoef je alleen nog maar met je lnb's te stoeien. Natuurlijk kun je ook maar één zo'n test-led maken en steeds omsteken.

Laatst bewerkt:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan