Sitecom 300N: NAT ?

• Topic starter Rob Holleman
  • Startdatum
Heb je gekeken of die netbook niet toevallig wel en N chipset heeft die alleen een driverupdate nodig heeft ?

Ik zal eens gaan kijken Mas3.

@Mas3, zodra ik tijd heb ga ik eens een driverupdate doen,want hij heeft idd een n-chipset.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij gaat het niet lukken, want als ik bij de verbinding kijk zie ik dat de notebook verbonden is met 54Mbit/s, en ik heb nog even gegoogled naar de netwerkadapter die in dat ding zit een Atheros AR5007EG.

Onderstaande tekst zie ik op het nationaalcomputerforum staan:

De Atheros AR5007EG is een a/b/g adapter' date=' dus maximale snelheid is 54 Mbps.[/quote'].
Nu wordt daar een tip gegeven om de router op G te zetten, dit heb ik dus geprobeerd, maar maakt in snelheid niets uit, en sterker nog de nieuwe laptop komt dan helemaal niet meer op interenet. ( de N is weg??? )

Ik vrees dat ik met die andere niet sneller kan, jammer maar helaas.

Of iemand anderes moet nog een idee hebben wat ik zou kunnen proberen.

sterker nog de nieuwe laptop komt dan helemaal niet meer op interenet
Ja logisch, dan moet je die nieuwe namelijk gaan vertellen dat ie op G verbinding moet maken, als dat al kan, want die zal vermoedelijk standaard alleen naar N kijken.

Een andere optie is een nieuwe draadloze adapter voor de oudere laptop, maar ik zou er niet aan beginnen, is het de moeite waard?

Kijk je hebt nu die nieuwe snelle laptop en een pc, dat zal het meest gebruikt worden.

Voor die keer dat je die oudere laptop neemt hang je die toch gewoon even met een kabel aan het netwerk?

Bij de Action 10 meter kant en klare utp (cat 5) voor 3,95 of zoiets. Lachen toch?

Is het de moeite waard vraag je BT?

Ergens denk ik van wel, want ik schrijf een paar reply's terug dat die laptop nog maar 1½ jaar oud is.

Dit ding is van mijn dochter, en wordt volgens mij het meest gebruikt hier in huis, ik zie mezelf al komen dat ze voortaan aan een kabeltje moet. :biggrin:

Snelheid is op deze laptop ook wel naar mijn zin, maar ik was net als de topicstarter benieuwd hoe het zat, met dat verschil in draadloze en bekabelde snelheid, en al zoekende kom je een paar verschillen tegen, waar ik tot voor een paar dagen zelf niet wist hoe dat kwam, en nu weet ik het wel dankzij de antwoorden in dit draadje!

Ik hoop alleen dat de topicstarter er ook meegeholpen is, maar die laat zich niet meer horen.

De vraag of het de moeite waar was, ging me niet om het gebruik van de laptop v.w.b. of de laptop het nog waard was, maar of de aanschaf van evt. nieuwe draadloze hardware ervoor het waard was.

Dus de vraag is dan of het perse nodig is draadloos die N snelheid te halen anders kun je gewoon met alle laptops op de G zitten. Da's nog steeds behoorlijk snel.

En die N heb je toch alleen maar echt plezier van bij het downloaden en dat doe je volgens mij eerder met de pc, toch? Dus dat was de overweging. Misschien is het zo duidelijker. Maar die overweging is aan jezelf.

Overigens vraag ik me ook of Rob inmiddels al geholpen is of andere adviezen is tegen gekomen, of de router geruild heeft of wat dan ook.:)

Zo had ik het even niet bekeken BT. ;)

Da's niet erg, ik was ook niet echt duidelijk in m'n strekking van het verhaal en de mogelijkheden.;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan